ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Citroen C1 - 1.2

Ψυχή και σώματι         ..:: Παρασκευή, 10 Ιουλίου 2015 ::..
Αν υπήρχε έπαθλο για το πιο ζωντανό αυτοκίνητο πόλης με περιορισμένες διαστάσεις και ανυποψίαστη εμφάνιση, τότε σίγουρα το C1 με τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1,2 λίτρων θα έθετε υποψηφιότητα με μεγάλες πιθανότητες επιτυχίας

Σε αυτήν τη νέα γενιά του «τριπλού» μοντέλου των PSA και Toyota, η εκδοχή της Citroen δείχνει μια συνολικά αναβαθμισμένη εικόνα, με εντυπωσιακή σχεδίαση. Σε αντίθεση με την προηγούμενη γενιά, όπου τα τρία αυτοκίνητα ήταν πρακτικά τα ίδια, εδώ υπάρχει σαφής διαφοροποίηση στο εμπρός μέρος, παρά το γεγονός ότι οι εμπρός πόρτες και το πλαίσιο του παρμπρίζ είναι κοινά στα τρία αυτοκίνητα. Τα υπόλοιπα εξωτερικά τμήματα όμως διαφοροποιούνται. Αυτό έγινε εφικτό χάρη στην έξυπνη χρήση της κοινής πλατφόρμας, η οποία ουσιαστικά είναι η ίδια με πριν, αλλά εκσυγχρονισμένη εκ βάθρων. Η δομή έχει ενισχυθεί σημαντικά, με χάλυβες υψηλής αντοχής και επιπλέον ενισχύσεις σε καίρια σημεία, που αυξάνουν την ακαμψία και βελτιώνουν την παθητική ασφάλεια του γαλλικού μίνι. Το επίτευγμα πάντως για τη Citroen, είναι πως το C1 κατά τη γνώμη μας ξεχωρίζει σχεδιαστικά όχι μόνο από τα κλωνοποιημένα αδέλφια του, αλλά και από το σύνολο των νέων μικρών αυτοκινήτων.

Εσωτερικό
Μια πολύ όμορφη και λειτουργική καμπίνα με αύρα παιχνιδιού κερδίζει τον οδηγό, με αρκετές δυνατότητες προσωπικής διαμόρφωσης (η τάση της εποχής), αφού πολλά από τα μέρη μπορούν να αντικατασταθούν από άλλα διαφορετικής απόχρωσης, δημιουργώντας ένα νέο σύνολο. Η ποιότητα συναρμολόγησης είναι καλή, τα πλαστικά αναμενόμενα σκληρά, η εργονομία εύκολη και οι χώροι μικροαντικειμένων περισσότεροι από παλιά, ενώ η κατανομή των χώρων στις δυο σειρές χαρακτηρίζεται πάλι άνιση. Εμπρός κάθεσαι με άνεση ακόμα και αν οι διαστάσεις σου ξεφεύγουν από το λεγόμενο μέσο όρο, αλλά πίσω, όσο πιο μικρόσωμος είσαι τόσο καλύτερα για σένα, ειδάλλως κεφάλι και γόνατα θα στριμωχτούν (απαγορεύονται οι κλειστοφοβικοί). Έχουμε όμως ένα αυτοκίνητο πόλης, το οποίο θεωρητικά θα καλύψει τα περισσότερα χιλιόμετρα του βίου του με δύο επιβάτες, ενώ αντίστοιχα πίσω τις περισσότερες φορές φιλοξενούνται παιδιά. Ο χώρος αποσκευών των 168 λίτρων είναι μικρός, ενώ και το σχήμα του δεν είναι ιδιαίτερα πρακτικό, με σχετικά ψηλό κατώφλι φόρτωσης μάλιστα. Το νέο C1 1.2 λίτρων κοστίζει από 11.700 ευρώ (10.085 ευρώ με απόσυρση και όφελος Green Bonus) και στον βασικό εξοπλισμό διαθέτει έξι αερόσακους, ESP με Hill Assist, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ρυθμιζόμενο σε ύψος υποβοηθούμενο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού, αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, φώτα ημέρας LED, ηχοσύστημα MP3 με 2 ηχεία, AUX και USB, ρυθμιζόμενο σε ύψος κάθισμα οδηγού, διαιρούμενο πίσω κάθισμα 50:50, Bluetooth με χειριστήρια στο τιμόνι, cruise control. Πολύ καλή τιμή και προσθέστε σε αυτό και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.


Καλοφτιαγμένο εσωτερικό, με την απαραίτητη εικόνα ικανή να προσελκύει νέους και ενίοτε ψαγμένους, περιορισμένοι πίσω χώροι γενικώς, αλλά πολύ καλός βασικός εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας

Κινητήρας-κιβώτιο
Ο τρικύλινδρος κινητήρας των 1,2 λίτρων είναι ένα μικρό διαμάντι. Για την ιστορία, αποδίδει 82 ίππους και σχεδόν 12 kgm ροπής. Οι επιδόσεις είναι αρκετά καλές, η ουσία είναι όμως πως χαίρεσαι να πατάς το γκάζι και να βλέπεις οδηγούς μεγαλόσχημων αυτοκινήτων να αγκομαχούν σχεδόν για να σε ακολουθήσουν. Είναι τόσο πρόθυμος αυτός ο τρικύλινδρος κινητήρας, που πολλές φορές απορείς για το τί υπάρχει κάτω από το καπό για να πηγαίνει τόσο σβέλτα, και σου δίνει συχνά την αίσθηση πως έχεις ένα πολύ πιο γρήγορο αυτοκίνητο από ό,τι στην πραγματικότητα είναι.

Το κιβώτιο 5 σχέσεων (με καλό κούμπωμα στις αλλαγές), διαθέτει μακριές σχέσεις, στη ρότα της εποχής, σε μια προσπάθεια να συγκρατήσει την κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα, αφού η ορμητική διάθεσή σου έχει το ανάλογο τίμημα. Εμείς μετά από ασυνήθιστη για το είδος και το ύφος του αυτοκινήτου χρήση (το ομολογούμε), δεν ξεπεράσαμε πουθενά τα 8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Θα λέγαμε πως με βάση τη μικρή διαφορά τιμής που χωρίζει τον 1.0 από αυτόν τον 1.2, εννοείται πως υπερψηφίζουμε τον δεύτερο, ο οποίος είναι σε θέση να αντεπεξέλθει πολύ καλύτερα και σε μία μετακίνηση μακριά από την πόλη, εκτός του γεγονότος ότι είναι πιο ζωντανός μέσα σε αυτή.

Οδηγώντας
Οι μηχανικοί προέβησαν σε μια σειρά σημαντικών βελτιώσεων στο σασί αλλά και στο υπόλοιπο αμάξωμα, προκειμένου να ενισχύσουν την ακαμψία. Οι νέες ρυθμίσεις της ανάρτησης, η εξοικονόμηση βάρους και η αμεσότητα στο σύστημα διεύθυνσης ολοκληρώνουν μια πιο μεστή εικόνα στο δρόμο. Το αυτοκίνητο διατηρεί τη σταθερότητα που χαρακτήριζε και την προηγούμενη γενιά, ωστόσο πλέον τη συνδυάζει με καλύτερα επίπεδα άνεσης. Ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας αντιδρά λιγότερο νευρικά κατά το πέρασμα από εγκάρσιες ανωμαλίες, μεταφέροντας αισθητά λιγότερους κραδασμούς στην καμπίνα επιβατών. Το C1 δείχνει μεγαλύτερη σιγουριά στην ευθεία, ενώ στις στροφές διατηρείται ουδέτερο, με την υποστροφή να εξελίσσεται ομαλά, διαχειριζόμενη εύκολα (όταν απαιτηθεί) από το ESP. Οι κλίσεις στο αμάξωμα δεν φοβίζουν και είναι απόρροια της άνεσης στην οποία έχει ρίξει το βάρος η ανάρτηση. Τα φρένα, με αεριζόμενους δίσκους μπροστά και ταμπούρα πίσω, διαθέτουν καλή αίσθηση και είναι πιο αποτελεσματικά από ό,τι γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Η γεύση που σου μένει οδηγώντας, είναι η ιδιαίτερη ευκολία οδήγησης, τα χειριστήρια με την ανάλαφρη αντίδραση, η φιλικότητα δηλαδή μαζί με ένα πιο ασφαλές προφίλ.

YΠEP
- Ευκολία χρήσης
- Ευελιξία
- Ευχάριστο στην οδήγηση
- Μπρίο κινητήρα

KATA
- Χώροι επιβατών-αποσκευών
- Θόρυβος κινητήρα υπό πίεση

Σβελτάδα και μπρίο, οι δυο λέξεις που αποτυπώνουν τον τρόπο κίνησης αλλά και ό,τι ευχάριστα βιώνεις πίσω από το τιμόνι του μικρού Citroen με τον κινητήρα 1.2


Συμπέρασμα
Όταν υπάρχουν τόσο καλά μικρά αυτοκίνητα σήμερα, μπορούμε εύκολα να καταλάβουμε τους λόγους για τους οποίους το αγοραστικό ενδιαφέρον στρέφεται πλέον όλο και πιο κάτω, πέρα από το οικονομικό όφελος που προσφέρει αυτή η στροφή. Το C1 είναι τρανό παράδειγμα ενός αυτοκινήτου που, εκτός από τα καθιερωμένα αστικά καθήκοντά του (τα οποία ποτέ δεν παραμελεί), μπορεί παράλληλα να σου προσφέρει κι ένα μεγάλο χαμόγελο στο πρόσωπο.

Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.citroen.gr


  UP