ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Suzuki Jimny - 1.3

Μονοπώλιο         ..:: Παρασκευή, 03 Ιουλίου 2015 ::..
Ποιο μικρό καθαρόαιμο τετρακίνητο προσπερνά εύκολα τα φυσικά εμπόδια, δεν διαλύεται εις τα εκτός συνετέθη, κοστίζει όσο ένα μικρομεσαίο και πλέον διαθέτει κουμπιά που ενεργοποιούν τη τετρακίνηση;

Οι περιπέτειες της Suzuki με την τετρακίνηση μετρούν κοντά στις πέντε δεκαετίες. Ήταν το 1968 όταν το βάπτισμα του πυρός έγινε με το LJ10, ένα μικρό τετρακίνητο αυτοκίνητο με δίχρονο κινητήρα 360 κ.εκ., σπαρτιάτικο σε όλα του κι επομένως και στο βάρος, με αποτέλεσμα να σκαρφαλώνει σε απίστευτης δυσκολίας δύσβατα τοπία. Τη δεκαετία του '80 η ονομασία Jimny ταξιδεύει στην Αμερική για να γνωρίσει την αποθέωση, ενώ στην Ευρώπη έρχεται το 1998 στον αντικαταστάτη του δημοφιλούς Samurai.

Το ανανεωμένο Jimny δεν ακολουθεί τη μόδα της εποχής, μιας και δεν ενστερνίζεται την λογική των αυτοκινήτων «ελεύθερου χρόνου». Διατηρεί τις εκτός δρόμου ικανότητες του πάλαι ποτέ κορυφαίου Samurai, είναι καλύτερο από αυτό στην άσφαλτο, πιο ποιοτικό, και πλασάρεται μέσα σε μια νεανική συσκευασία μικρού μεγέθους που χαίρει άμεσα της εκτίμησης του κοινού. Ο πρόσφατος μικρός ανασχεδιασμός σε τίποτα δεν αλλοίωσε την ουσία. Ωστόσο οι αμιγώς ιαπωνικές επιλογές σε ότι αφορά την αισθητική αλλά και τα χρόνια που πέρασαν, οδήγησαν την εταιρεία από το Χαμαμάτσου σε πιο δραστικές λύσεις. Όχι, το Jimny δεν απαρνιέται το σκληροτράχηλο χαρακτήρα του τώρα, διδάχτηκε όμως όσο το δυνατό πιο καλούς τρόπους, προκειμένου να προσελκύσει κι άλλους νέους. Εξωτερικά δεν άλλαξαν πολλά πράγματα αφού παραμένει άμεσα αναγνωρίσιμο (και ως "off road icon"). Στις λεπτομέρειες που άλλαξαν έχουμε τώρα νέα χρώματα («Steel Silver» και «Khaki Green») και νέες ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών.

Εσωτερικό
Εκεί που η εικόνα είναι εντελώς διαφορετική, είναι στο εσωτερικό (μην κάνετε όνειρα για περισσότερους χώρους). Το ταμπλό επανασχεδιάστηκε με επιτυχία. Υπάρχει νέος πίνακας οργάνων, σαφώς πιο ευανάγνωστος, καθώς και νέα κονσόλα η οποία είναι πιο εργονομική από την προηγούμενη. Ωστόσο, το μάτι τραβά η απουσία του δεύτερου μοχλού για το «βοηθητικό» κιβώτιο με τις κοντές σχέσεις, το οποίο πρόδιδε το σκληροτράχηλο χαρακτήρα του μικρού Jimny. Στη θέση του υπάρχουν τρία κουμπιά, μέσω των οποίων εμπλέκεται η τετρακίνηση (και οι
κοντές σχέσεις, που εξακολουθούν να υπάρχουν). Απλά και κατανοητά, με δυο κινήσεις, το Suzuki είναι έτοιμο να στείλει τον οδηγό - εξερευνητή του σε βουνά, λαγκάδια, αμμώδεις εδάφη και οτιδήποτε άλλο extreme σκεφτεί αυτός, την ίδια στιγμή που τα περισσότερα χλιδάτα SUV έχουν ακινητοποιηθεί.

Το ανανεωμένο μοντέλο διαθέτει έναν ολοκαίνουριο πίνακα οργάνων με πληρέστερες ενδείξεις που συμπεριλαμβάνουν TPMS (Σύστημα Ελέγχου Πίεσης Ελαστικών) και «Gear Shift Indicator» (Ένδειξη Επιλογής Σχέσης), ώστε να βοηθά τον οδηγό να κάνει μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου κατά την οδήγηση, ενώ στο βασικό εξοπλισμό ανήκει και το ESP. Το τελευταίο είναι πολύ σημαντικό νέο για το Jimny. Επίσης, υπάρχουν νέες επενδύσεις καθισμάτων και νέο τριάκτινο τιμόνι. Αχίλλειος πτέρνα και πάλι τα μόλις 85 λίτρα του περιορισμένου χώρου αποσκευών. Εάν είσαι τυχερός και δεν έχεις πίσω επιβάτες, μπορείς να αναδιπλώσεις τις μικρές πλάτες του πίσω καθίσματος και να κάνεις τη δουλειά σου ανθρώπινα. Το Jimny στοιχίζει από 17.750 ευρώ (16.250 ευρώ με απόσυρση) και ο εξοπλισμός περιλαμβάνει δύο αερόσακους, ESP, κλιματισμό, ηχοσύστημα, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες και ράγες οροφής.

">
Νέο ταμπλό με τριάκτινο τιμόνι, καλή συναρμογή, λειτουργικοί περιστροφικοί διακόπτες, κουμπιά για την εμπλοκή της τετρακίνησης και σίγουρα αναβαθμισμένη εικόνα

Κινητήρας-κιβώτιο
Στην άσφαλτο παρατηρήσαμε μια μικρή πρόοδο στο τομέα της άνεσης, με το ταξίδι να μην φαντάζει πλέον οδύσσεια. Σ' αυτό συμβάλλει και ο βελτιωμένος κινητήρας 1.3. Με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και πιο πολιτισμένη λειτουργία, αποδίδει 85 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 11,2 kgm ροπής στις 4.100 σ.α.λ. Νέα (κοντύτερη) είναι και η κλιμάκωση των σχέσεων του κιβωτίου, προς όφελος των επιδόσεων. Παράλληλα, οι αλλαγές στα γρανάζια του κιβωτίου το έκαναν πιο ήσυχο στον αυτοκινητόδρομο. Οι εκπομπές CO2 να φτάνουν τα 162 g/km. Σαφώς και δεν προκαλεί τη φασαρία του παρελθόντος, δείχνει εξημερωμένος απόλυτα, προσεγγίζοντας το πνεύμα της εποχής, ωστόσο ακόμη διαλαλεί τη ζωντάνια του ηχητικά, ειδικά αν προσπαθήσεις να τον «στύψεις». Κάτι που δεν χρειάζεται βέβαια, αφού η ικανοποιητική ροπή του ευνοεί την οδήγηση με μια σχέση επάνω στο πολύ καλό σε κούμπωμα χειροκίνητο κιβώτιο των πέντε σχέσεων.

Οδηγώντας
Σε ό,τι αφορά την ανάρτηση δεν άλλαξε τίποτα, οι άκαμπτοι άξονες παρέμειναν ορθά στη θέση τους, γιατί μαζί με τους κοντούς προβόλους, το ύψος από το έδαφος και το μικρό συνολικό βάρος, καθιστούν το Jimny ένα από τα ικανότερα καθαρόαιμα εκτός δρόμου προσιτού κόστους. Το Jimny είναι ένα ευκολοδήγητο αυτοκίνητο, ακόμα και στην πόλη, αλλά με αρκετές ιδιαιτερότητες που σου θυμίζουν το σκοπό για τον οποίο κατασκευάστηκε. Το τιμόνι του είναι αρκετά αργό και ασαφές σε αίσθηση (υπάρχει διάταξη με επανακυκλοφορούντα σφαιρίδια και όχι κρεμαγιέρα, κάτι που το μετατρέπει σε εργαλείο στην καταπόνηση εκτός δρόμου), το αμάξωμα παρουσιάζει έντονες πλεύσεις και οι ανωμαλίες περνούν στα σώματα των επιβατών -λόγω της ανάρτησης με τους άκαμπτους άξονες. Αυτά όμως τα περιμένεις σε ένα απόλυτο εκτός δρόμου όχημα σαν το μικρό Suzuki. Παράλληλα, όταν εξοικειωθείς με την ιδιόρρυθμη συμπεριφορά, διαπιστώνεις πως μπορείς να κινηθείς με ασφάλεια, έστω και αν δεν σου την εμπνέει ακράδαντα στις υψηλές ταχύτητες. Να σημειώσουμε εδώ, πως και ψυχολογικά η παρουσία του στάνταρ συστήματος ελέγχου ευστάθειας σε κάνει πιο θαρραλέο στον τρόπο με τον οποίο θα επιλέξεις να κινηθείς. Μια και, τηρουμένων των αναλογιών, η ηλεκτρονική προστασία θα λέγαμε ότι λειτουργεί ως αντίβαρο στο κοντό μεταξόνιο και τις νευρικές αντιδράσεις, αλλά και στο ψηλό κέντρο βάρους. Εκεί όπου θα σε αποζημιώσει στο έπακρο και θα του υποκλιθείς κυριολεκτικά, είναι σε δύσβατα εκτός δρόμου μονοπάτια, στα οποία αναρριχάται σαν καλογυμνασμένο κατσίκι, αδιαφορώντας για τη μορφολογία του εδάφους. Λάσπες χιόνια, νερό, χώματα δεν στέκονται εμπόδιο στην πορεία του. Το Jimny θα σταματήσει μόνο όταν ψυχολογικά ο οδηγός του δεν πιστέψει πού πραγματικά μπορεί να φτάσει το τετρακίνητο Suzuki με τη βοήθεια των κοντών «βοηθητικών» σχέσεων.

YΠEP
- Δυνατότητες εκτός δρόμου
- Ζωντανός κινητήρας
- Μοναδικό στο είδος του
- Εξοπλισμός

KATA
- Χώροι
- Μέτρια φρένα
- Άνεση στην άσφαλτο

Ικανότατο εκτός δρόμου, με τα όρια να θέτουν τα ελαστικά και οι αναστολές της παρέας, πλαίσιο-σκάλα, άκαμπτοι άξονες, εντυπωσιακές γωνίες προσέγγισης-διαφυγής αποτελούν τον αθέατο κόσμο του Jimny που κάνει θαύματα


Συμπέρασμα
Δεν χωράει αμφιβολία ότι το Jimny, με βάση τα σημερινά δεδομένα που διαμορφώνονται τριγύρω του («SUVοποίηση» κάθε λογής τζιποειδών για να μην πούμε... crossoverοποίηση, νέο φρούτο αυτό), δεν έχει στην πραγματικότητα ανταγωνισμό. Τουλάχιστον μέχρι να δούμε επιτέλους μια τελεσίδικη σοβαρή κίνηση από τη Lada για το νέο Niva. Έως τότε όμως, ο μονόδρομος θα έχει συγκεκριμένο όνομα, Jimny. Τσιμπημένο στην τιμή είπατε; Γιατί, υπάρχει κάτι να το συγκρίνεις σήμερα;

Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.suzuki.gr/


  UP