ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Jeep Renegade - 1.6 D

Ανάγκα και θεοί πείθονται!         ..:: Σαββάτο, 27 Ιουνίου 2015 ::..
Υποκύπτοντας στην ανάγκη να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις του καταναλωτικού κοινού η Jeep προσφέρει το νέο της μικρομεσαίο μοντέλο και σε προσθιοκίνητη έκδοση, η οποία πάντως στέκεται πολύ καλά απέναντι στον ανταγωνισμό χάρη στο δυνατό ιταλικό ντίζελ, την ποιοτική κατασκευή, τον πλούσιο εξοπλισμό και την καλή οδική συμπεριφορά προσφέροντας πάντα το πλεονέκτημα ενός ονόματος που δεν χρειάζεται συστάσεις

Αν η συγχώνευση της Chrysler-Jeep με τη Fiat είχε ως αποτέλεσμα για τους Aμερικανούς την ενίσχυση της σημασίας που δίνουν στη σχεδιαστική προσωπικότητα των αυτοκινήτων τους, είναι κάτι που απομένει να το επιβεβαιώσουμε στον μέλλον. Το Renegade πάντως μας δίνει το δικαίωμα να το υποθέσουμε. Είναι σίγουρα ένα αυτοκίνητο που δεν περνάει απαρατήρητο στο δρόμο και που είναι απίθανο να το μπερδέψεις με κάποιο άλλο. Ταυτόχρονα, σε ό,τι αφορά την ελληνική αγορά, είναι η πρώτη φορά που η αμερικανική μάρκα έχει ένα μοντέλο προσαρμοσμένο στην ελληνική πραγματικότητα, μικρό σε διαστάσεις και με κινητήρες «μικρομεσαίου» κυβισμού. Και βέβαια, μιλώντας γενικότερα για την κατηγορία στην οποία ανήκει, είναι η πετυχημένη απάντηση της Jeep στη μόδα των μικρών αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου, που αυξάνονται και πληθύνονται στην ευρωπαϊκή αγορά. Μια απάντηση που σίγουρα οφείλεται εν μέρει και στη συγχώνευση με την Fiat, που πρόσφερε στους Αμερικανούς πρόσβαση σε μια τεράστια τεχνογνωσία σε μικρά αυτοκίνητα και μικρούς κινητήρες. Βεβαίως η Jeep είναι ταυτισμένη στη συνείδηση των καταναλωτών με την τετρακίνηση και τα εκτός δρόμου αυτοκίνητα. Από τη στιγμή όμως που πολλαπλασιάστηκαν οι αγοραστές οι οποίοι επιθυμούν «κάτι σαν Jeep» χωρίς το κόστος της τετρακίνησης, η αμερικανική εταιρεία φρόντισε να προσφέρει το νέο της αυτοκίνητο και σε προσθιοκίνητη έκδοση, για να μην αποξενωθεί από τη συγκεκριμένη κατηγορία αγοραστών.

Εσωτερικό
Με μήκος 4,23 μ. Renegade τοποθετείται στην κατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών αυτοκινήτων και σαφώς έχει τους χώρους που του επιτρέπουν να διεκδικεί αυτόν το ρόλο. Τέσσερα άτομα μεταφέρονται άνετα στο εσωτερικό του (χάρη και στο αυξημένο ύψος), ενώ και ο χώρος αποσκευών των 351 λίτρων βρίσκεται μέσα στο πλαίσιο τις κατηγορίας (χωρίς πάντως και να ξεχωρίζει). Θετική εντύπωση κάνει αμέσως η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και υλικών, σημαντικά αναβαθμισμένη σε σχέση με τα παλιότερα μοντέλα της εταιρείας, που ήταν μάλιστα μεγαλύτερα και ακριβότερα. Αρκετά καλή είναι και η θέση οδήγησης, αν και η κλιμακωτή ρύθμιση τις πλάτης του καθίσματος του οδηγού μπορεί να μην επιτρέψει σε κάποιους να βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Πρέπει όμως να σημειώσουμε, ότι σε όλες τις εκδόσεις πλην της βασικής με τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.6, υπάρχει ηλεκτρική ρύθμιση της στήριξης της μέσης, που αντισταθμίζει σε μεγάλο βαθμό αυτήν την έλλειψη.

Οι χώροι για μικροπράγματα δεν είναι κακοί, εντύπωση όμως κάνουν οι πολύ μικρές θήκες στις πόρτες, όπου δεν χωρούν και πολλά περισσότερα πράγματα πέρα από ένα μικρό μπουκάλι νερό. Η τιμή της προσθιοκίνητης έκδοσης ντίζελ ξεκινάει από 26.900 ευρώ χωρίς απόσυρση (23.470 με απόσυρση και «bonus ανταλλαγής» της αντιπροσωπείας) με ένα πλουσιότατο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, ένδειξη απώλειας πίεσης ελαστικών, κάθισμα οδηγού με ηλεκτρική ρύθμιση στήριξης της μέσης, cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου και σύστημα πολυμέσων με οθόνης αφής, Bluetooth, θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι. Θα σημειώσουμε όμως την έλλειψη ρεζέρβας, που έχει αντικατασταθεί με «κιτ» επισκευής ελαστικών.


Το εσωτερικό είναι ευρύχωρο και καλά εξοπλισμένο και η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι υψηλού επιπέδου

Κινητήρας-κιβώτιο
Ο ντίζελ 1.6 της Fiat με τους 120 ίππους ταίριαξε γάντι στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο, το οποίο κινεί πολύ άνετα σε κάθε είδους δρόμο, χάρη στη δύναμη και στην καλή ροπή του. Έχοντας την ευκαιρία να ταξιδέψουμε με αυτό διαπιστώσαμε στην πράξη αυτές τις δυνατότητες ακόμα και σε μια ορεινή διαδρομή στο Πήλιο, όπου δεν αντιμετώπισε καμιά δυσκολία στα προσπεράσματα λεωφορείων και φορτηγών. Δεν είναι ο πιο αθόρυβος ντίζελ που υπάρχει, είναι όμως ελαστικός και εύστροφος και συνεργάζεται πολύ καλά με το εύχρηστό εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο. Αυτό άλλωστε αντικατοπτρίζεται και στην κατανάλωσή του, που δεν είναι υψηλή, παρά το γεγονός ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που, όπως όλα τα «εκτός δρόμου», έχει σχήμα που δεν ευνοεί την καλή αεροδυναμική, κάτι που σίγουρα αυξάνει την κατανάλωση στις υψηλές ταχύτητες του αυτοκινητόδρομου. Παρ' όλα αυτά το ταξίδι μας από την Αθήνα στο βορειοανατολικό Πήλιο, συμπεριλαμβάνοντας και το πέρασμα του βουνού, έγινε με μέση κατανάλωση μόλις 6,8 λίτρα/100 χλμ., με την ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο ρυθμισμένη στο ανώτατο νόμιμο όριο των 130 χλμ./ώρα. Αντίστοιχα στην πόλη η μέση κατανάλωση κυμαίνεται γύρω από τα 9 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Στο δρόμο το Renegade έχει την αναμενόμενη συμπεριφορά ενός υπερυψωμένου μικρομεσαίου αυτοκινήτου ελεύθερου χρόνου που βασίζεται σε ένα καλά στημένο πλαίσιο (άλλος ένας τομέας στον οποίο η συνεργασία με τους Ιταλούς φαίνεται να ήταν αρκετά χρήσιμη). Το αυτοκίνητο έχει καλό κράτημα, προφανώς γέρνει παραπάνω από ένα μικρομεσαίο χάτσμπακ λόγω του αυξημένου ύψους του, χωρίς όμως αυτό να προκαλεί ανεξέλεγκτες μεταφορές βάρους και απότομες αντιδράσεις, η υποστροφή έρχεται προοδευτικά στην πίεση και συνολικά το αυτοκίνητο είναι ιδιαίτερα προβλέψιμο και ευκολοδήγητο, χωρίς βεβαίως να έχει κάποιο σπορ χαρακτήρα. Το τιμόνι του είναι ρυθμισμένο με καθαρά ασφάλτινη λογική (όπως θα έπρεπε άλλωστε σε ένα προσθιοκίνητο αυτοκίνητο), δεν είναι υπερβολικά ελαφρύ κι έχει ικανοποιητική αίσθηση, όπως επίσης απολύτως ικανοποιητικά είναι και τα φρένα. Αντίστοιχα, η ποιότητα κύλισης και η άνεση που προσφέρει στο δρόμο ικανοποιούν αρκετά με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας. Στο θέμα του θορύβου, χωρίς να γίνεται κουραστικό, δεν είναι και κορυφαίο, μια που στο θόρυβο του ντίζελ προστίθεται και ο αεροδυναμικός θόρυβος, λόγω του σχήματος του αυτοκινήτου και των μεγάλων εξωτερικών καθρεφτών.

YΠEP
- Δυνατός ντίζελ μεσαίου κυβισμού
- Στιβαρό «πάτημα» στην άσφαλτο
- Ποιοτική κατασκευή
- Λογική κατανάλωση
- Πλούσιος εξοπλισμός
- Στιλ που ξεχωρίζει

KATA
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Πολύ μικρές θήκες στις πόρτες
- Κάπως αυξημένος θόρυβος στο ταξίδι με υψηλές ταχύτητες

Ο δυνατός ντίζελ ανταποκρίνεται στις ανάγκες του αυτοκινήτου και η οδική συμπεριφορά είμαι ασφαλής και προβλέψιμη


Συμπέρασμα
Αν και θα δυσκολευόμαστε να χαρακτηρίσουμε την συγκεκριμένη έκδοση ως «πραγματικό Jeep», με δεδομένη την απουσία τετρακίνησης και εκτός δρόμου δυνατοτήτων (υπάρχουν όμως και τέτοιες εκδόσεις στην γκάμα, που αποδεικνύουν την προέλευση του συγκεκριμένου μοντέλου), πρέπει να ομολογήσουμε ότι το Renegade σε αυτήν την προσθιοκίνητη έκδοση βρίσκεται μέσα στο πνεύμα της εποχής κι επιτρέπει στην Jeep να αντιμετωπίζει τον ανταγωνισμό επί ίσοις όροις. Το αυτοκίνητο είναι πολύ καλά φτιαγμένο, έχει τους χώρους που πρέπει, έχει ένα δυνατό κινητήρα ντίζελ χωρίς πολλά κυβικά, έχει καλή οδική συμπεριφορά, είναι πολύ καλά εξοπλισμένο κι επιπλέον έχει ένα στιλ που ξεχωρίζει και τονίζει αμέσως την προέλευσή του. Δεν μπορεί ίσως να χαρακτηριστεί «ευκαιρία» από πλευράς τιμής, το συνολικό πακέτο όμως ανταποκρίνεται σε αυτό που πληρώνεις.

Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.jeep.gr


  UP