ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

BMW 2 Cabrio - 220i

Η ανοιχτή 1 αρχίζει από 2!         ..:: Σαββάτο, 20 Ιουνίου 2015 ::..
Ο αντικαταστάτης της ανοιχτής έκδοσης της σειράς 1 έχει όνομα από 2 αλλά βασίζεται και πάλι στη νέα σειρά 1, από την οποία έχει κληρονομήσει όλα τα οδηγοκεντρικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά, συνδυασμένα με μια αυτόματη υφασμάτινη οροφή υψηλής τεχνολογίας

Η νέα ονοματολογία της BMW δεν διευκολύνει ιδιαίτερα τον εντοπισμό της συγγένειας που υπάρχει ανάμεσα σε διάφορα μοντέλα της, το γεγονός είναι όμως ότι η καμπριολέ έκδοση της σειράς 2 είναι βασισμένη, όπως και η κουπέ, στο δάπεδο και τα μηχανικά μέρη της σειράς 1 και στην ουσία αντικατέστησε το καμπριολέ της παλιάς σειράς 1. Το νέο μοντέλο έχει μήκος 4,43 μ., 72 χιλιοστά μεγαλύτερο από εκείνο του προηγούμενου (και μεγαλύτερη ακαμψία κατά 20%) και όπως κι εκείνο έχει υφασμάτινη οροφή, η οποία ανοίγει με ηλεκτρικό μηχανισμό σε 20'', ακόμα κι όταν το αυτοκίνητο είναι εν κινήσει, με ταχύτητες μέχρι τα 50 χλμ./ώρα.

Εσωτερικό
H αύξηση του μήκους σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο δεν είχε θεαματικά αποτελέσματα στο χώρο επιβατών, που αναπόφευκτα είναι αρκετά περιορισμένοι πίσω. Το αυτοκίνητο πάντως μπορεί, με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας (γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η σειρά 1 στην οποία βασίζεται είναι ένα μικρομεσαίο χάτσμπακ), να χαρακτηριστεί ως «πραγματικό» τετραθέσιο, με την έννοια ότι εφ' όσον ο οδηγός δεν είναι υψηλόσωμος (πάνω από 1,80-1,85 μ.) πίσω μπορούν να χωρέσουν δύο ενήλικοι επιβάτες, με αρκετά στριμωγμένα τα πόδια τους φυσικά. Εκείνο που βελτιώθηκε αισθητά, είναι ο χώρος αποσκευών, που αυξήθηκε στα 335 λίτρα όταν η οροφή είναι κλειστή (280 λίτρα με την οροφή ανοιχτή), πλησιάζοντας έτσι πιο κοντά στα όρια των μικρομεσαίων χάτσμπακ, από εκείνα των σούπερ μίνι που βρισκόταν το προηγούμενο μοντέλο.

Η θέση οδήγησης είναι καλή και πάλι όμως η BMW επέλεξε να υπάρχει «κλιμακωτή» και όχι «συνεχής» ρύθμιση στην πλάτη του καθίσματος, οπότε υπάρχει πάντα η πιθανότητα κάποιοι να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Επίσης, μια άλλη παρατήρηση που τελευταία κάνουμε σε μερικά αυτοκίνητα της εταιρείας, είναι ότι το τιμόνι έχει μικρό άνοιγμα και μπορεί να κρύβει ένα μέρος των οργάνων, επάνω ή κάτω, ανάλογα με την τοποθέτησή του. Όπως επίσης θα αναφέρουμε ότι είναι ένα ακόμα μοντέλο της BMW στο οποίο δεν μας ικανοποιούν οι ανοιχτοί χώροι για μικροπράγματα. Η ποιότητα κατασκευής είναι φυσικά πολύ υψηλού επιπέδου, ενώ πρέπει να αναφέρουμε ότι η υφασμάτινη οροφή είναι υψηλής τεχνολογίας, εξασφαλίζοντας πολύ καλά επίπεδα ηχομόνωσης και θερμομόνωσης για ανοιχτό αυτοκίνητο. Η τιμή της 220i Cabrio ξεκινάει από 42.050 ευρώ χωρίς απόσυρση (39.250 με απόσυρση) με χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ η χρέωση για το αυτόματο κιβώτιο που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι 2.561,39 ευρώ. Ο εξοπλισμός είναι πληρέστατος φυσικά, με στάνταρ ESP, 6 αερόσακους (οι αερόσακοι κεφαλής καλύπτουν και τους πίσω επιβάτες), κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, σύστημα επιλογής προγράμματος οδήγησης, ζάντες αλουμινίου, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη, θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start/stop κλπ. Θα αναφέρουμε, τέλος, την έλλειψη ρεζέρβας λόγω της ύπαρξης ελαστικών runflat.


Οι χώροι μπορούν να φιλοξενήσουν με κάποιους συμβιβασμούς τέσσερις επιβάτες, αν αυτοί δεν είναι μεγαλόσωμοι, η ποιότητα κατασκευής είναι υψηλού επιπέδου και ο εξοπλισμός πλούσιος

Κινητήρας-κιβώτιο
Ο 2λιτρος κινητήρας με τους 184 ίππους, τον άμεσο ψεκασμό και το τούρμπο διπλής εισαγωγής ανταποκρίνεται εξαιρετικά στις ανάγκες του αυτοκινήτου, παρά το γεγονός ότι αυτό είναι αρκετά βαρύ, ξεπερνώντας τον 1,5 τόνο (κάτι μάλλον αναπόφευκτο στα καμπριολέ, λόγω των ενισχύσεων αμαξώματός για την επίτευξη καλής ακαμψίας). Εύστροφος και ελαστικός, με τη μέγιστη ροπή να αποδίδεται λίγο πάνω από το ραλαντί, μόλις στις 1.250 στροφές, προσφέρει καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο, που μπορεί να κινηθεί αρκετά γρήγορα αν το θελήσει ο οδηγός. Οι τιμές που δίνει η BMW για τις επιδόσεις του είναι 7,5''για την επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα (7,6''για το αυτόματο) και μέγιστη ταχύτητα 231 χλμ./ώρα (226 για το αυτόματο). Η συνεργασία του με το οκτάρι αυτόματο κιβώτιο είναι εξαιρετική (υπάρχει δυνατότητα και για χειροκίνητες αλλαγές, με το μοχλό επιλογής ή με χειριστήρια στο τιμόνι, όπως επίσης και πρόγραμμα «σπορ» για αλλαγές σε υψηλότερες στροφές). Η κατανάλωση όμως είναι αυξημένη λόγω και του μεγάλου βάρος του αυτοκινήτου και στην πόλη μπορεί να σκαρφαλώσει ακόμα και πάνω από τα 12 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Βασισμένη στη σειρά 1, η καμπριολέ έκδοση της σειράς 2 έχει αναμενόμενα εξαιρετική οδική συμπεριφορά, με δεδομένη και την πολύ καλή ακαμψία του αμαξώματος, δε χαλάει την εικόνα ενός πολύ καλού πλαισίου. Πολύ καλά «ζυγισμένο» και πολύ φιλικό ακόμα και στην γρήγορη οδήγηση, το αυτοκίνητο έχει ακριβέστατη συμπεριφορά, όπως επίσης και προβλέψιμες και προοδευτικές αντιδράσεις. Το πολύ καλό τιμόνι και τα εξίσου καλά φρένα συμμετέχουν στην συνολικά πολύ θετική εικόνα, όπως φυσικά και το εξαιρετικό ESP, που όπως σε όλα τα αυτοκίνητα της BMW είναι διακριτικό και ταυτόχρονα πολύ αποτελεσματικό. Παρά το γεγονός λοιπόν ότι ένα 4θέσιο αυτοκίνητο καμπριολέ κατ' αρχάς δεν προσφέρεται για σπορ οδήγηση, αλλά είναι εντελώς διαφορετικής φιλοσοφίας, προσανατολισμένο ως αντίληψη περισσότερο προς τις ήρεμες βόλτες με παρέα, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο μπορεί να είναι και αρκετά απολαυστικό για τον οδηγό που θα αποφασίσει να κινηθεί πιο γρήγορα. Σε επίπεδο άνεσης, όπως συνήθως στις BMW, δεν μπορούμε να αναφερθούμε με υπερθετικά, καθώς οι σφικτές αναρτήσεις και τα πιο σκληρά runflat λάστιχα δεν απομονώνουν εντελώς τους επιβάτες από τις ανωμαλίες του δρόμου. Τέλος, όταν το αυτοκίνητο κινείται με ανοιχτή την οροφή η διαχείριση της ροής του αέρα είναι αρκετά αποτελεσματική και οι στροβιλισμοί στο εσωτερικό πολύ λίγοι, ενώ υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης και έξτρα ανεμοθραύστη πίσω που προφανώς θα κάνει τα πράγματα ακόμα καλύτερα.

YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Τιμόνι
- Φρένα
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
- Αυτόματη οροφή υψηλής ποιότητας
- «Υπαρκτός» χώρος αποσκευών

KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Μικρό άνοιγμα στο τιμόνι, που περιορίζει την ορατότητα προς τα όργανα
- Περιορισμένοι ανοιχτοί χώροι για μικροπράγματα
- Έλλειψη ρεζέρβας

Ο δυνατός κινητήρας μπορεί να κινήσει αρκετά γρήγορα το βαρύ αυτοκίνητο, το οποίο διαθέτει κι ένα εξαιρετικό πλαίσιο που μπορεί να προσφέρει την ανάλογη οδική συμπεριφορά


Συμπέρασμα
Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο μας άρεσε και πραγματικά ευχαριστηθήκαμε την εβδομαδιαία συμβίωση μαζί του. Προφανώς δεν είναι ένα αυτοκίνητο που να προσφέρει πρακτικές υπηρεσίες και να καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες μίας, έστω και μικρής οικογένειας, επομένως δεν μπορεί να είναι το μοναδικό αυτοκίνητο παρά μόνο για έναν εργένη ή το πολύ ένα ζευγάρι. Ο ρόλος του όμως δεν είναι ο ρόλος ενός οικογενειακού αυτοκινήτου, αλλά ενός ποιοτικού καμπριολέ για ευχάριστες βόλτες σε επαφή με τη φύση, που μπορεί να προσφέρει και οδηγική απόλαυση. Είναι κρίμα που, αν και δεν είναι μεγάλο αυτοκίνητο, η φορολόγησή του με βάση τον κυβισμό του κινητήρα του ανεβάζει την τιμή του αρκετά υψηλά.

Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.bmw.gr


  UP