ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Ford Focus - 1.5 TDCi

Επανατοποθέτηση         ..:: Σαββάτο, 20 Ιουνίου 2015 ::..
Σε αυτό το αναβαθμισμένο Focus ψάχνεις κυριολεκτικά με το κιάλι για ψεγάδια, μια που όλα επάνω του -με πρωτοστάτη τον εξαιρετικό ντίζελ κινητήρα των 1,5 λίτρων- είναι μελετημένα στο έπακρο, δημιουργώντας έντονα την αίσθηση πως το τερπνό συμβαδίζει με το ωφέλιμο

Το Focus σαφώς και δεν χρειάζεται συστάσεις, το γνωρίζουν όλοι πολύ καλά. Είναι ένα παγκόσμιο μπεστ σέλερ με 12 εκ. πωλήσεις σε 140 αγορές και ετήσιες ταξινομήσεις στα 1,5 εκ. αυτοκίνητα. Μας αρέσουν οι ανησυχίες τη Ford, αυτό είναι γεγονός, όπως μας άρεσε και το μικρομεσαίο της συγκεκριμένης εταιρείας από την πρώτη στιγμή της καριέρας του. Ένα πεντάθυρο οικογενειακό που πάντρευε με επιτυχία δύο ρόλους, τα οικογενειακά καθήκοντα αλλά και την ικανοποίηση του οδηγού. Το πλήρωμα του χρόνου επέφερε ρυτίδες στο αμάξωμα, αλλά πριν καν αυτές γίνουν αντιληπτές, οι επεμβάσεις των σχεδιαστών τις έσβησαν μεμιάς, με αισθητικές αλλαγές, εμπρός και πίσω, με τη χαρακτηριστική (και «ψαρωτική») μάσκα να δεσπόζει εμπρός. Τα μπροστινά φωτιστικά σώματα είναι πλέον πιο στενά και επιμήκη, γεγονός που οπτικά αυξάνει το πλάτος του ρύγχους του αυτοκινήτου. Στο πίσω μέρος οι σχεδιαστικές αλλαγές είναι πιο διακριτικές. Η εσοχή του πλαισίου της πινακίδας άλλαξε σχήμα και τα πίσω φώτα μίκρυναν λίγο σε διαστάσεις. Συνολικά, το νέο «κοστούμι» του Focus μας φαίνεται κομψό, χωρίς φανφάρες και περιττά στολίδια. Η καλή παραδοσιακή σχέση αξίας-τιμής διατηρείται στο ακέραιο και το ανανεωμένο μοντέλο της Ford στοχεύει ψηλότερα στον στίβο των μικρομεσαίων.

Εσωτερικό
Επιστροφή στο ρεαλισμό αναφωνείς, βλέποντας τον εκλογικευμένο τρόπο με τον οποίο το εσωτερικό του ανανεωμένου Focus αναθεωρήθηκε εκ βάθρων, έχοντας τώρα καλύτερη εργονομία. Η οθόνη αφής 8'' (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις εκτός της βασικής Trend) για την απεικόνιση και τον χειρισμό του συστήματος πλοήγησης είναι και πάλι εδώ. Τώρα έχουμε λιγότερα δύσχρηστα πλήκτρα στη διάθεσή μας, κάτι που οφείλεται στην ύπαρξη συστήματος φωνητικής ενεργοποίησης Sync-2, το οποίο μπορεί να αναγνωρίσει πάνω από 1.000 φωνητικές εντολές. Η επιλογή των υλικών κατασκευής του εσωτερικού και η απτή ποιότητα δείχνει και είναι πολύ καλή, ενώ επίσης πολύ καλή είναι και η άνεση που παρέχουν τα καθίσματα σε μακρινές διαδρομές. Ωστόσο, εμπειρικά θα μας επιτρέψετε να τονίσουμε, πως η συναρμολόγηση δεν φτάνει στο επίπεδο των ακριβών γερμανικών αυτοκινήτων στη συγκεκριμένη κατηγορία. Είναι κάποιες λεπτομέρειες που κάνουν τελικά τη διαφορά.

Στους διαθέσιμους χώρους επιβατών τίποτα δεν άλλαξε. Το μικρομεσαίο Ford ήδη συμπεριλαμβανόταν στα ευρύχωρα αυτοκίνητα της κατηγορίας του και υστερεί λίγο μόνο στο χώρο αποσκευών. Χωρίς ρεζέρβα είναι πολύ ικανοποιητικός με 363 λίτρα (αλλά η έλλειψη ρεζέρβας στην Ελλάδα δεν είναι η καλύτερη επιλογή), με ρεζέρβα «ανάγκης» είναι 316 λίτρα και με κανονική ρεζέρβα μόνο 277 λίτρα. Το ανανεωμένο Focus στην έκδοση 1.5 ντίζελ με 120 ίππους, τιμάται από 19.065 ευρώ (18.074 ευρώ με απόσυρση). Ο εξοπλισμός της βασικής έκδοσης περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικές ευκολίες για παράθυρα και κλειδαριές καθώς επίσης και ζάντες αλουμινίου. Η σχέση αναλογίας αξίας-τιμής είναι πολύ καλή αναμφισβήτητα, συνεπικουρούμενη από το γεγονός, πως δεν επιβαρύνεται με ετήσια τέλη κυκλοφορίας.


Πολύ καλά υλικά στο μεγαλύτερο μέρος του εσωτερικού, πλούσιοι χώροι επιβατών και ευτυχώς λιγότερα κουμπιά, οπότε και καλύτερη εργονομία

Κινητήρας-κιβώτιο
Χωρίς πολλά λόγια, πρόκειται για τον καλύτερο πετρελαιοκινητήρα στο 1,5 λίτρο. Με 120 ίππους μόλις στις 3.600 σ.α.λ., αλλά το κυριότερο με 27,5 kgm ροπής στις 1.750 σ.α.λ., δίνει εξαρχής το στίγμα του. Εντυπωσιασμένος δεν θα αργήσεις να διαπιστώσεις πως «τραβάει» δυνατά ήδη από τις 1.500 στροφές και συνεχίζει με τον ίδιο ρυθμό σχεδόν μέχρι εκεί που αρχίζει το «κόκκινο» των 5.000 στροφών, δημιουργώντας έτσι μια μεγάλη ωφέλιμη ζώνη λειτουργίας, χωρίς κενά ή κομπιάσματα. Αυτό που σου δίνει απλόχερα είναι η αίσθηση της άνεσης και της επάρκειας, τόσο εντός, όσο και εκτός πόλης. Με όποια σχέση κι αν υπάρχει στο εξαιρετικό κιβώτιο των έξι ταχυτήτων με τη σωστή κλιμάκωση, ο κινητήρας ανταποκρίνεται θετικά και πρόθυμα. Παράλληλα, το επίπεδο του θορύβου στην καμπίνα είναι ιδιαίτερα χαμηλό, ακόμη και στην περίπτωση που ο οδηγός πιέζει τον κινητήρα στο όριο της περιστροφής του. Σε επίπεδο κατανάλωσης, τα 6,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα που ήταν η μέση κατανάλωση της δοκιμής (με αρκετά χιλιόμετρα σε συνθήκες «ελεύθερης» κυκλοφορίας, είναι μια αποδεκτή τιμή στην κλάση.

Οδηγώντας
Οι εστιασμένες βελτιώσεις των τεχνικών επέφεραν ευεργετικά αποτελέσματα στον τρόπο που πατάει το Focus, αλλά και στον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει την πίεση στη γρήγορη οδήγηση σε στροφές. Υπάρχουν ενισχύσεις σε συγκεκριμένα τμήματα, όπως εκεί που εδράζονται τα εμπρός ψαλίδια με προφανή βελτίωση της ακαμψίας, καθώς και ισχυρότερη σύνθεση στα ελαστικά παρεμβύσματα (silent blocks) της ανάρτησης. Το αποτέλεσμα των παραπάνω; Ένα σταθερό πάτημα σε στροφές και ευθείες. Τα στοιχεία που αναντίρρητα σε κερδίζουν, όμως, από τη πρώτη κιόλας στιγμή, είναι ο επιτυχημένος συνδυασμός άνεσης και κρατήματος, γεγονός που πέραν της σωστής ρύθμισης της ανάρτησης, σχετίζεται άμεσα και με τη στιβαρότητα του πλαισίου. Η συνολική εικόνα στην πράξη, εμπνέει ιδιαίτερη ασφάλεια, ενώ ένα επιπρόσθετο στοιχείο που συμβάλλει σ' αυτό είναι και οι μικρές κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, σε σημείο μάλιστα που να ξεχνάς τον οικογενειακό χαρακτήρα του και να μπαίνεις σε σκέψεις για γρήγορη οδήγηση. Σύστημα διεύθυνσης και φρένα υπακούουν πιστά στις εντολές σου, κάτι που δεν περνά απαρατήρητο από την πρώτη κιόλας επαφή. Με την ενίσχυση της ακαμψίας του εμπρός μέρους, το τιμόνι παρέχει περισσότερη ακρίβεια και όλα τα χειριστήρια διαθέτουν την κατάλληλη αίσθηση που κάνει τα μοντέλα της Ford ευχάριστα στον δρόμο.

YΠEP
- Κινητήρας
- Ποιότητα κύλισης
- Οδική συμπεριφορά
- Χώροι για επιβάτες
- Σχέση αξίας-τιμής
- Απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας

KATA
- Μεγάλος κύκλος στροφής
- Μέτριος χώρος αποσκευών

Πατά μεγαλοπρεπέστατα με άνετη κύλιση, αντιμετωπίζει τις στροφές με σιγουριά και κλείνει το μάτι στον οδηγό που θέλει να οδηγεί και όχι απλώς να μετακινείται


Συμπέρασμα
Για το Focus ό,τι κολακευτικό σκεφτεί ο νους σας, ισχύει μέχρι κεραίας στην πραγματικότητα. Σε αυτή την ανανεωμένη εκδοχή, με σύμμαχο τον ισχυρό πετρελαιοκινητήρα 1.5, η συνταγή γίνεται ακόμη πιο νόστιμη, ιδίως για τις ιδιότροπες εγχώριες συνθήκες. Άνετο, στιβαρό, ταχύτατο, ευχάριστο και οικονομικό είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πρόταση και μάλιστα σε πολύ ενδιαφέρουσα τιμή...

Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site http://www.ford.gr


  UP