ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγoύμε το νέο Volvo XC90

Παρουσίαση στην Αττική         ..:: Σαββάτο, 13 Ιουνίου 2015 ::..


Χωρίς να είναι φυσικά ένα μοντέλο μαζικής παραγωγής που απευθύνεται στο ευρύ κοινό, το XC90 έρχεται στην κατάλληλη εποχή στην ελληνική αγορά. Οι αγοραστές αυτοκινήτων γοήτρου, ιδιαίτερα των μοντέλων ελεύθερου χρόνου, γνωστών και με το... βαρβαρικό όρο SUV, κατεβαίνουν από τα πανάκριβα αυτοκίνητα των εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ σε πιο «γήινες» λύσεις που δεν θεωρείται ότι προκαλούν, ενώ οι 2λιτροι κινητήρες του προσφέρουν ένα φορολογικό πλεονέκτημα απέναντι σε κινητήρες μεγαλύτερο κυβισμού. Είναι χαρακτηριστικό ότι υπάρχουν ήδη κάποιες προπαραγγελίες και αρκετό ενδιαφέρον για το αυτοκίνητο, γι' αυτό και η αντιπροσωπεία οργάνωσε μία μεγάλη δημοσιογραφική εκδήλωση για την παρουσίασή του, με δεδομένη και τη μεγάλη σημασία του για την εικόνα της μάρκας, την οποία τέτοια αυτοκίνητα βοηθούν να καθιερωθεί ανάμεσα στους "premium" κατασκευαστές. Οι τιμές του στην ελληνική αγορά ξεκινούν αυτή τη στιγμή από 64.150 ευρώ με απόσυρση (ίδια τιμή για τις 2λιτρες εκδόσεις βενζίνης T6 και ντίζελ D5), με πληρέστατο φυσικά εξοπλισμό.


Το XC90 είναι ένα αυτοκίνητο ορόσημο για τη Volvo, καθώς είναι το πρώτο αυτοκίνητο μετά από την ανεξαρτητοποίησή της από τη Ford που βασίζεται σε δικές της τεχνολογίες και στη νέα μεταβλητή πλατφόρμα της. Γι' αυτόν το λόγο άλλωστε είναι και το πρώτο αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί το ανανεωμένο σήμα της. Πέρα απ' αυτό, το αυτοκίνητο σηματοδοτεί στην ουσία την επίθεση της εταιρείας σε όλα τα εμπορικά μέτωπα και κυρίως στην Αμερική (όπου ήδη ανακοινώθηκε η δημιουργία εργοστασίου) και την Ασία, με στόχο να φτάσει σε μερικά χρόνια τις 800.000 πωλήσεις το χρόνο (από 450.000 περίπου σήμερα) και να καθιερωθεί ανάμεσα στους κατασκευαστές αυτοκινήτων γοήτρου. Το XC90 αναμένεται να παίξει σημαντικό ρόλο σ' αυτήν την προσπάθεια, αν μάλιστα επιβεβαιωθούν οι στόχοι της εταιρείας, θα φτάσει να είναι το δεύτερο μοντέλο της σε όγκο πωλήσεων, αν και ένα από τα ακριβότερα!

Το αυτοκίνητο μπορεί να είναι 5θέσιο ή προαιρετικά 7θέσιο (η τρίτη σειρά καθισμάτων κοστίζει 1.600 ευρώ στην Ελλάδα, εκτός από το T8 στο οποία είναι στάνταρ), με τις θέσεις της τελευταίας σειράς να μην είναι μίνι καθίσματα μόνο για παιδιά, αλλά να μπορούν να φιλοξενούν και ενήλικους, χάρη στην εξοικονόμηση χώρου με μια νέα πίσω ανάρτηση χαμηλού ύψους πολλαπλών συνδέσμων, όπου το ρόλο των ελατηρίων παίζει μία εγκάρσια «λάμα» από σύνθετο υλικό. Αυτή η λύση επιτρέπει και την εξοικονόμηση χώρου για την τοποθέτηση της προαιρετικής αερανάρτησης. Από εκεί και πέρα το αυτοκίνητο είναι φυσικά πολύ άνετο σε χώρους, εξαιρετικό ποιοτικά και με σχεδιαστική προσωπικότητα εσωτερικά, ενώ η προσαρμογή του στα σύγχρονα δεδομένα (και η προσπάθεια προσέγγισης κι ενός νεότερου σε ηλικία κοινού) φαίνεται και από τη μεγάλη οθόνη αφής, επιπέδου ταμπλέτας, στο κέντρο του ταμπλό, από την οποία ελέγχονται όλες σχεδόν οι λειτουργίες του αυτοκινήτου, καταργώντας ένα μεγάλο αριθμό διακοπτών που είχαμε συνηθίσει να βλέπουμε στα εσωτερικά των αυτοκινήτων (μέσα στο καλοκαίρι θα είναι διαθέσιμο και το σύστημα CarPlay της Apple, που θα συνεργάζεται με την οθόνη αφής).

Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο του νέου XC90 είναι ο κορυφαίος εξοπλισμός ασφαλείας που χρησιμοποιεί. Ανάμεσα στα πολλά ηλεκτρονικά συστήματα που περιλαμβάνει, πολλά από τα οποία είναι ήδη γνωστά (ESP, cruise control, αυτόματο φρενάρισμα κλπ.), ιδιαίτερης μνείας αξίζουν δύο νέα συστήματα που εφαρμόζονται για πρώτη φορά. Το πρώτο απ' αυτά (που έχουμε ήδη παρουσιάσει σε άλλο θέμα αυτής της ενότητας, μετά από αποστολή στη Σουηδία για την παρουσίασή του) αφορά την προστασία των επιβατών σε περίπτωση εκτροπής. Μόλις ανιχνευθεί η αρχή εκτροπής, σφίγγει τη ζώνες ασφαλείας εμπρός, ώστε να συγκρατήσει τους επιβαίνοντες την θέση τους. Ταυτόχρονα, μία λειτουργία απορρόφησης της ενέργειας ανάμεσα στο κάθισμα και το σκελετό του καθίσματος απορροφά τις κατακόρυφες δυνάμεις που αναπτύσσονται όταν το αυτοκίνητο προσγειώνεται ανώμαλα στο έδαφος, αποτρέποντας έτσι τραυματισμούς στη σπονδυλική στήλη. Το δεύτερο σύστημα έχει ως στόχο την προστασία από συγκρούσεις σε διασταυρώσεις, φρενάροντας αυτόματα το αυτοκίνητο αν ο οδηγός στρίψει εμπρός από όχημα που έρχεται από την αντίθετη κατεύθυνση.




Το νέο αυτοκίνητο προσφέρεται με 2λιτρους 4κύλινδρους κινητήρες "Drive-E", βενζίνης με 320 ίππους για το T6 και ντίζελ με 225 ίππους για το D5. Η κορυφαία έκδοση της γκάμας είναι το φορτιζόμενο υβριδικό (plug-in) Τ8 με 2λιτρο βενζινοκινητήρα τούρμπο 320 ίππων εμπρός και ηλεκτροκινητήρα 87 ίππων πίσω, που διαθέτει και δυνατότητα ηλεκτροκίνησης με αυτονομία της τάξης των 40 χιλιομέτρων. Αργότερα θα είναι διαθέσιμοι η έκδοση T5 βενζίνης με 254 ίππους και προς το τέλος του χρόνου η φθηνότερη έκδοση της γκάμας, η ντίζελ D4 των 190 ίππων, η οποία θα είναι προσθιοκίνητη, σε αντίθεση με όλες τις άλλες που είναι τετρακίνητες, και η τιμή της ξεκινάει (μπορεί ήδη να παραγγελθεί) από 60.450 ευρώ με απόσυρση. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται αποκλειστικά με το νέο αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων της εταιρείας.

Η εκδήλωση περιλάμβανε και οδήγηση του αυτοκινήτου στην έκδοση ντίζελ D5 με τους 225 ίππους. Η αίσθηση που παίρνεις αμέσως μόλις καθίσεις στη θέση του οδηγού και ξεκινήσεις, είναι μια αίσθησης συνολικής ποιότητας "premium" αυτοκινήτου, όχι δηλαδή μόνο ενός εσωτερικού με υψηλής ποιότητας υλικά και μια γεροδεμένη κατασκευή, αλλά ενός αυτοκινήτου με εξαιρετικό «πάτημα» στο δρόμο και υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης, όπου όλα δουλεύουν στην εντέλεια κι όπου η αποτελεσματική ηχομόνωση και η λειτουργικότητα όλων των χειριστηρίων κάνουν ιδιαίτερα ξεκούραστη και ευχάριστη την οδήγηση. Ο κινητήρας έχει φυσικά τη δύναμη που χρειάζεται για να κινήσει πολύ άνετα ένα τόσο μεγάλο και βαρύ αυτοκίνητο, ενώ το κιβώτιο δεν δημιουργεί «κενά» ανάμεσα στις αλλαγές, που είναι γρήγορες και ομαλές. Φυσικά το αυτοκίνητο είναι ρυθμισμένο με προτεραιότητα στην άνεση (άρα έχει και κάποιες κλίσεις αν το πιέσεις σε μια στροφή), με δεδομένο πως ούτως ή άλλως έχει κράτημα πολύ πέρα από τα επίπεδα που απαιτούν οι οδηγοί ενός τέτοιου αυτοκινήτου (που προφανώς δεν έχει σπορ χαρακτήρα) και υπάρχουν και όλα αυτά τα ηλεκτρονικά συστήματα που επεμβαίνουν για να σε φέρουν... στον ίσιο δρόμο όταν το παρακάνεις.

Πάνος Φιλιππακόπουλος


  UP