Η γκάμα των κινητήρων είναι ίσως η πληρέστερη στην κατηγορία μετά τις νέες προσθήκες, αφού το Auris προσφέρεται και με ατμοσφαιρικούς βενζινοκινητήρες, και με βενζινοκινητήρα μικρού κυβισμού με τούρμπο, και με ντίζελ, αλλά και σε υβριδική έκδοση. Όλοι οι κινητήρες είναι πλέον προδιαγραφών Euro6, ενώ οι νεοφερμένοι στη γκάμα είναι ο (4κύλινδρος) 1.2 με άμεσο ψεκασμό, τούρμπο και 116 ίππους (αλλά και με τη μέγιστη ροπή των 18,9 kgm ν' αποδίδεται σταθερά από τις 1.500 ως τις 4.000 στροφές) κι ένας ντίζελ 1.6 με 112 ίππους (ο οποίος δεν θα εισάγεται προς το παρόν στην Ελλάδα). Οι υπόλοιποι είναι γνωστοί, περιλαμβάνοντας τον 1.33 με 99 ίππους και τον 1.6 με 116 ίππους από πλευράς βενζίνης και τον 1.4 ντίζελ των 90 ίππων. Ο τελευταίος έχει βελτιωθεί σημαντικά στα λειτουργικά χαρακτηριστικά του και η μέγιστη ροπή του αρχίζει τώρα να αποδίδεται 400 στροφές χαμηλότερα (από τις 1.400). Υπάρχει, τέλος, και η υβριδική έκδοση, με τον βενζινοκινητήρα 1.8 των 136 ίππων κι έναν ηλεκτροκινητήρα 82 ίππων. Το κιβώτιο είναι χειροκίνητο έξι ταχυτήτων σε όλες τις εκδόσεις, ενώ για τα βενζινοκίνητα 1.2 και 1.6 είναι διαθέσιμο και ένα αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT), που προσφέρει τη δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών με 7 σταθερές σχέσεις.
Στο Βέλγιο είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε το νέο Auris με τον κινητήρα 1.2 και με το υβριδικό σύστημα κίνησης. Πέρα από τη σημαντικά αναβαθμισμένη ποιότητα του εσωτερικού που γίνεται αμέσως αντιληπτή, ένα άλλο στοιχείο που κάνει άμεσα εντύπωση είναι πολύ καλή ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου και γενικότερα ο πολιτισμένος τρόπος με τον οποίο κινείται στο δρόμο, με καλή άνεση από τις αναβαθμισμένες αναρτήσεις, αποτελεσματική ηχομόνωση και απουσία τριγμών και άλλων θορύβων από το ποιοτικό εσωτερικό. Ο κινητήρας 1.2 ήταν όμως η πιο ευχάριστη έκπληξη αυτής της γνωριμίας, όχι μόνο γιατί είναι αρκετά δυνατός και με πολύ καλή ροπή και ανταποκρίνεται πολύ καλά στις ανάγκες του αυτοκινήτου (η Toyota αναφέρει επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 10,4''), αλλά και γιατί είναι ιδιαίτερα πολιτισμένος και αθόρυβος (εδώ η τετρακύλινδρη αρχιτεκτονική αποτελεί σίγουρα ένα πλεονέκτημα). Η διαδρομή των 70 περίπου χιλιομέτρων που κάναμε με το αυτοκίνητο (με αρκετά ήρεμη οδήγηση, αλλά πολύ λίγα χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο) έγινε με μέση κατανάλωση 7,1 λίτρα/100 χλμ., κάτι που δείχνει ότι παρά τη δύναμή του ο κινητήρας δεν είναι βενζινοβόρος. Φυσικά η υβριδική έκδοση, παρά τον αυξημένο κυβισμό του βενζινοκινητήρα της, είναι αρκετά πιο οικονομική και η διαδρομή που κάναμε με αυτήν έγινε με μέση κατανάλωση 5,5 λίτρα/100 χλμ. Οδηγώντας πάντως τα δύο αυτοκίνητα το ένα μετά το άλλο, διαπιστώσαμε ότι ο μικρός κινητήρας είναι σημαντικά πιο αθόρυβος από τον κινητήρα του υβριδικού. Το νέο Auris κάνει το επίσημο ντεμπούτο στην ελληνική αγορά στις 15 Ιουνίου και -ανάλογα με την έκδοση- τότε αρχίζουν και οι πρώτες παραδόσεις, γιατί υπάρχουν αυτοκίνητα ετοιμοπαράδοτα. Πάνος Φιλιππακόπουλος
|