ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το ανανεωμένο Toyota Auris

Αποστολή στο Βέλγιο         ..:: Παρασκευή, 05 Ιουνίου 2015 ::..


Το ανανεωμένο Auris, που παρουσιάστηκε πριν 2 μήνες περίπου στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, έχει υποστεί εκτεταμένες αλλαγές, που ξεφεύγουν από τη συνηθισμένη πρακτική του αισθητικού "φρεσκαρίσματος" των "facelift". Δικαιολογημένα, λοιπόν, η ελληνική αντιπροσωπεία έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην παρουσίασή του, οργανώνοντας μία πολυμελή αποστολή για την πανευρωπαϊκή δημοσιογραφική παρουσίαση του αυτοκινήτου στην περιοχή των Βρυξελλών. Εκτός από τις συνηθισμένες αισθητικές επεμβάσεις εξωτερικά και τη σημαντική αναβάθμιση του εσωτερικού, το αυτοκίνητο έχει και σημαντικές αλλαγές στη γκάμα των κινητήρων, που ενισχύουν τη θέση του απέναντι στον ανταγωνισμό. Άμεσα διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, το νέο Auris θα προσφέρεται σε τιμές που ξεκινούν από 16.600 ευρώ χωρίς απόσυρση (15.200 με απόσυρση και προωθητική έκπτωση λανσαρίσματος) για τη βασική έκδοση με το γνωστό ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.33 με 99 ίππους, με συνολικά αναβαθμισμένο εξοπλισμό, που περιλαμβάνει στάνταρ και το νέο πακέτο εξοπλισμού ασφαλείας με σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, αυτόματα ρυθμιζόμενη δέσμη προβολέων, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κλπ., όπως και στοιχεία "πολυτελείας", σαν τον αυτόματο κλιματισμό, τις ζάντες αλουμινίου κλπ. Οι εκδόσεις ντίζελ ξεκινούν από 18.300 με απόσυρση για το 1.4 των 90 ίππων, ενώ το υβριδικό Auris ξεκινάει από 20.000 ευρώ.


Ξεκινώντας με μια παρένθεση, αναγκαία κατά τη γνώμη μας για ν' αποδώσουμε τα του καίσαρος τω καίσαρι, θα επισημάνουμε ότι παρά την κατάρρευση της ελληνική αγοράς, η Toyota εξακολουθεί να επιφυλάσσει προνομιακή μεταχείριση στην ελληνική αντιπροσωπεία της, αναγνωρίζοντας τις εξαιρετικές επιδόσεις της στις καλές εποχές, αλλά και τη διατήρηση της πρώτης θέσης στην ελληνική αγορά αυτούς τους δύσκολους καιρούς. Έτσι, η ελληνική δημοσιογραφική αποστολή στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση ήταν η μεγαλύτερη ίσως που έχει στείλει ελληνική αντιπροσωπεία σε διεθνή παρουσίαση στα χρόνια της κρίσης, ενώ η Ελλάδα ήταν από τις πρώτες χώρες που συμμετείχαν σε αυτή και από τις πρώτες χώρες στις οποίες λανσάρεται το αυτοκίνητο, με καλύτερο εξοπλισμό μάλιστα από την υπόλοιπη Ευρώπη (το νέο πακέτο ασφαλείας π.χ. που είναι στάνταρ από τη βασική έκδοση στην Ελλάδα, είναι έξτρα στις άλλες χώρες), ενώ μειωμένη είναι η τιμή της υβριδικής έκδοσης παρά την αναβάθμιση του αυτοκινήτου.

Σε ό,τι αφορά το ίδιο αυτοκίνητο, δεν θα σταθούμε ιδιαίτερα στις αισθητικές αλλαγές, που είναι εύκολα ορατές στις φωτογραφίες του. Θα επισημάνουμε όμως ιδιαίτερα τη σημαντική αναβάθμιση του εσωτερικού, σχεδιαστικά, λειτουργικά (χάρη και στη νέα μεγάλη οθόνη αφής) αλλά και σε επίπεδο υλικών, με αποτέλεσμα ένα ιδιαίτερα ποιοτικό περιβάλλον, που θυμίζει "premium" αυτοκίνητο. Κάτι στο οποίο συμβάλλει επίσης και η βελτιωμένη ηχομόνωση. Σε επίπεδο μηχανικών μερών, επεμβάσεις έγιναν στις αναρτήσεις για βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς, της ποιότητας κύλισης και της άνεσης, όπως και στο σύστημα διεύθυνσης, για βελτίωση της αίσθησης και της ακρίβειας στις υψηλές ταχύτητες. Το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί και πάλι δύο διαφορετικά συστήματά πίσω ανάρτησης, με ημίακαμπτο άξονα για τον βενζινοκινητήρα 1.33 και τον ντίζελ 1.4 και με διπλά ψαλίδια για όλες τις υπόλοιπες εκδόσεις. Τέλος, στα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας προστέθηκε το νέο πακέτο Safety Sense (στάνταρ στην ελληνική αγορά), που περιλαμβάνει σύστημα εντοπισμού εμποδίων με ειδοποίηση του οδηγού και αυτόματο φρενάρισμα αν αυτός δεν αντιδράσει, το οποίο λειτουργεί σε ταχύτητες από 10 ως 80 χλμ./ώρα, αυτόματα ρυθμιζόμενη δέσμη προβολέων, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας και ένδειξη σημάτων οδικής σήμανσης.




Η γκάμα των κινητήρων είναι ίσως η πληρέστερη στην κατηγορία μετά τις νέες προσθήκες, αφού το Auris προσφέρεται και με ατμοσφαιρικούς βενζινοκινητήρες, και με βενζινοκινητήρα μικρού κυβισμού με τούρμπο, και με ντίζελ, αλλά και σε υβριδική έκδοση. Όλοι οι κινητήρες είναι πλέον προδιαγραφών Euro6, ενώ οι νεοφερμένοι στη γκάμα είναι ο (4κύλινδρος) 1.2 με άμεσο ψεκασμό, τούρμπο και 116 ίππους (αλλά και με τη μέγιστη ροπή των 18,9 kgm ν' αποδίδεται σταθερά από τις 1.500 ως τις 4.000 στροφές) κι ένας ντίζελ 1.6 με 112 ίππους (ο οποίος δεν θα εισάγεται προς το παρόν στην Ελλάδα). Οι υπόλοιποι είναι γνωστοί, περιλαμβάνοντας τον 1.33 με 99 ίππους και τον 1.6 με 116 ίππους από πλευράς βενζίνης και τον 1.4 ντίζελ των 90 ίππων. Ο τελευταίος έχει βελτιωθεί σημαντικά στα λειτουργικά χαρακτηριστικά του και η μέγιστη ροπή του αρχίζει τώρα να αποδίδεται 400 στροφές χαμηλότερα (από τις 1.400). Υπάρχει, τέλος, και η υβριδική έκδοση, με τον βενζινοκινητήρα 1.8 των 136 ίππων κι έναν ηλεκτροκινητήρα 82 ίππων. Το κιβώτιο είναι χειροκίνητο έξι ταχυτήτων σε όλες τις εκδόσεις, ενώ για τα βενζινοκίνητα 1.2 και 1.6 είναι διαθέσιμο και ένα αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT), που προσφέρει τη δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών με 7 σταθερές σχέσεις.

Στο Βέλγιο είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε το νέο Auris με τον κινητήρα 1.2 και με το υβριδικό σύστημα κίνησης. Πέρα από τη σημαντικά αναβαθμισμένη ποιότητα του εσωτερικού που γίνεται αμέσως αντιληπτή, ένα άλλο στοιχείο που κάνει άμεσα εντύπωση είναι πολύ καλή ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου και γενικότερα ο πολιτισμένος τρόπος με τον οποίο κινείται στο δρόμο, με καλή άνεση από τις αναβαθμισμένες αναρτήσεις, αποτελεσματική ηχομόνωση και απουσία τριγμών και άλλων θορύβων από το ποιοτικό εσωτερικό. Ο κινητήρας 1.2 ήταν όμως η πιο ευχάριστη έκπληξη αυτής της γνωριμίας, όχι μόνο γιατί είναι αρκετά δυνατός και με πολύ καλή ροπή και ανταποκρίνεται πολύ καλά στις ανάγκες του αυτοκινήτου (η Toyota αναφέρει επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 10,4''), αλλά και γιατί είναι ιδιαίτερα πολιτισμένος και αθόρυβος (εδώ η τετρακύλινδρη αρχιτεκτονική αποτελεί σίγουρα ένα πλεονέκτημα). Η διαδρομή των 70 περίπου χιλιομέτρων που κάναμε με το αυτοκίνητο (με αρκετά ήρεμη οδήγηση, αλλά πολύ λίγα χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο) έγινε με μέση κατανάλωση 7,1 λίτρα/100 χλμ., κάτι που δείχνει ότι παρά τη δύναμή του ο κινητήρας δεν είναι βενζινοβόρος. Φυσικά η υβριδική έκδοση, παρά τον αυξημένο κυβισμό του βενζινοκινητήρα της, είναι αρκετά πιο οικονομική και η διαδρομή που κάναμε με αυτήν έγινε με μέση κατανάλωση 5,5 λίτρα/100 χλμ. Οδηγώντας πάντως τα δύο αυτοκίνητα το ένα μετά το άλλο, διαπιστώσαμε ότι ο μικρός κινητήρας είναι σημαντικά πιο αθόρυβος από τον κινητήρα του υβριδικού. Το νέο Auris κάνει το επίσημο ντεμπούτο στην ελληνική αγορά στις 15 Ιουνίου και -ανάλογα με την έκδοση- τότε αρχίζουν και οι πρώτες παραδόσεις, γιατί υπάρχουν αυτοκίνητα ετοιμοπαράδοτα.

Πάνος Φιλιππακόπουλος


  UP