Στην πίστα της Driving Academy (που έχει δημιουργηθεί με κορύνες στο Ελληνικό) είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε κατ' αρχάς κάποιες ασκήσεις (σλάλομ, αποφυγή εμποδίου κλπ.) με το Paceman JCW που είχαμε πάρει πρόσφατα για δοκιμή (το σχετικό άρθρο θα δημοσιευθεί σύντομα), για να ξαναθυμηθούμε την απόλαυση και την ακρίβεια στους χειρισμούς που προσφέρει το εξαιρετικό «πλαίσιο», με τη βοήθεια και της τετρακίνησης και του πολύ καλού τιμονιού. Όπως και να το κάνουμε, όμως, το Paceman, όπως και το Countryman, είναι μεγαλύτερα, ψηλότερα και βαρύτερα από το... κανονικό 3θυρο Mini και -ενώ είναι απολαυστικά στην οδήγηση- δεν μπορούν να προσφέρουν την αίσθηση καρτ που προσφέρει εκείνο, παρά την αύξηση του μεγέθους του στη νέα γενιά του. Ενώ η έκδοση JCW έχει βέβαια και τον νέο ισχυρότερο κινητήρα, που ενισχύει ακόμα περισσότερο το σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου και αυξάνει την απόλαυση της οδήγησης του, ιδιαίτερα στο ελεγχόμενο περιβάλλον της πίστας, όπου οδηγείς χωρίς το άγχος της κυκλοφορίας.
Σ' αυτό το περιβάλλον, κάνοντας μερικούς γύρους πίσω από τον εκπαιδευτή της Mini σε... όλο και αυξανόμενο ρυθμό, εκτιμήσαμε ιδιαίτερα τη δύναμη και τα λειτουργικά χαρακτηριστικά του νέου 2λιτρου κινητήρα, που προσφέρει στο αυτοκίνητο, επιδόσεις αντάξιες μιας καθαρόαιμης σπορ κατασκευής, ενώ το αυτόματο κιβώτιο που είχε το αυτοκίνητό «μας» ήταν γρήγορο και σωστά κλιμακωμένο, με τις αλλαγές να γίνονται εκεί που πρέπει και όσο γρήγορα χρειάζεται στη θέση «σπορ» που είχαμε -φυσικά- επιλέξει στο σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης. Τα φρένα είναι πολύ καλά και-κυρίως- με πολύ καλή αίσθηση, κάτι ακόμα πιο απαραίτητο σ' ένα σπορ αυτοκίνητο, ενώ το κράτημα και η ακρίβεια της συμπεριφοράς είναι υποδειγματικά. Σημειωτέον, μάλιστα, ότι επειδή δεν πρόκειται για κανονική πίστα αγώνων, η ολισθηρότητα της επιφάνειας που κινηθήκαμε ήταν πολύ πιο κοντά στην κατάσταση ενός δημόσιου δρόμου, παρά σ' αυτήν μιας πίστας. Οπότε και η συμπεριφορά του αυτοκινήτου ήταν αυτή που θα έχει και στο δρόμο, κάτι που ενίσχυσε ακόμα περισσότερο τη θετική εικόνα που σχηματίσαμε. Είναι από τα λίγα αυτοκίνητα παραγωγής που όταν βγαίνεις απ' αυτό σκέφτεσαι «να 'ταν κι άλλο!» κι αυτό τα λέει όλα για την απόλαυση που προσφέρει, χωρίς μάλιστα να είναι μια εξωπραγματικά ακριβή κατασκευή που να κοστίζει πολλές δεκάδες χιλιάδες ευρώ. Πάνος Φιλιππακόπουλος
|