ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Audi Q3 - 1.4 TFSI

Εξέλιξη μια πετυχημένης συνταγής         ..:: Παρασκευή, 15 Μαϊου 2015 ::..
Πατώντας στην πετυχημένη συνταγή που εξασφάλισε τη μεγάλη επιτυχία του στην ελληνική αγορά, το ανανεωμένο Q3 δεν έχει δραματικές αλλαγές, αλλά μία σχεδιαστική εξέλιξη, βελτιωμένη άνεση κι ένα νέο κινητήρα 1.4, που ολοκληρώνουν το ευρύχωρο, ποιοτικό και ασφαλές αυτοκίνητο που ήταν πάντα το γερμανικό "SUV"

Το Q3 δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις για τους έλληνες καταναλωτές. Ήταν το 2014 καθαρά το πρώτο σε πωλήσεις στην κατηγορία των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου και εκτός δρόμου, με μερίδιο πάνω από 15,5% στην κατηγορία. Και αυτήν την πρώτη θέση εξακολούθησε να την διατηρεί και κατά το πρώτο τρίμηνο αυτού του χρόνου. Αυτήν την επιτυχία του, παρά την όχι χαμηλή τιμή του, την οφείλει προφανώς και στο γεγονός ότι είναι πολύ καλά προσαρμοσμένο στην ελληνική πραγματικότητα, με «μαζεμένες» εξωτερικές διαστάσεις (μήκος 4,38 μ.) και με το μεγάλο ατού του γερμανικού γκρουπ, τον κινητήρα 1.4 TFSI με το χαμηλό κυβισμό και το τούρμπο, που προσφέρει δύναμη και ενεργητική ασφάλεια, χωρίς να μπαίνει στο στόχαστρο της εφορίας! Η πρόσφατη ανανέωση του αυτοκινήτου δεν ήταν ίσως θεαματική από πλευράς αλλαγών, αλλά βελτίωσε ακόμα περισσότερο αυτό το ατού, μειώνοντας την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2 της έκδοσης με το «βασικό» κινητήρα, χωρίς να μειώνει την ισχύ και τις επιδόσεις του. Φυσικά, όπως σε όλες τις περιπτώσεις "facelift", το ανανεωμένο Q3 έχει σχεδιαστικές αλλαγές στο εμπρός μέρος και κυρίως μια νέα μάσκα, ενώ είναι χαρακτηριστική η απουσία των προβολέων ομίχλης, που δεν χρειάζονται πλέον, αφού είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις τα φώτα με ξένον. Ανασχεδιασμένα είναι επίσης και τα πίσω φώτα, τεχνολογίας LED.

Εσωτερικό
Στο εσωτερικό του Q3 διαπιστώνεις ότι οι «μαζεμένες» εξωτερικές διαστάσεις του κρύβουν ένα άνετο τετραθέσιο αυτοκίνητο, με χώρους που καλύπτουν τα στάνταρ της μεσαίας κατηγορίας. Τέσσερις ενήλικοι επιβάτες ταξιδεύουν άνετα, με επαρκή χώρο για τα πόδια και το κεφάλι τους έτσι ώστε το αυτοκίνητο να μη δείχνει εσωτερικά «μικρομεσαίο». Αντίστοιχου επιπέδου άλλωστε είναι και ο χώρος αποσκευών, που με τα 460 λίτρα του (και το «κανονικό» σχήμα του, που επιτρέπει την πλήρη εκμετάλλευσή του) παραπέμπει σαφώς στη μεσαία κατηγορία και δικαιώνει το χαρακτηρισμό του αυτοκινήτου ως «οικογενειακού». Ενώ η πολύ υψηλού επιπέδου ποιότητα κατασκευής και υλικών, η καλή θέση οδήγησης με τις πολλές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι και η σωστή εργονομία, δείχνουν αμέσως την "premium" εικόνα και τη γερμανική καταγωγή του Q3.

Αυτό που θα μπορούσε να είναι καλύτερο, με δεδομένο ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου μάλιστα, άρα... εκδρομικό, είναι οι ανοιχτοί χώροι για μικροπράγματα (οι κλειστοί είναι απολύτως επαρκείς), που ειδικά αν οι χρήστες είναι και καπνιστές (οπότε το αφαιρούμενο σταχτοδοχείο καταλαμβάνει μία από τις ανοιχτές θέσεις για ποτήρια) είναι πολύ λίγοι. Αυτό όμως είναι και το μοναδικό σημείο που μπορεί να προκαλέσει κριτική για το ποιοτικό και λειτουργικό εσωτερικό του αυτοκινήτου. H τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 28.300 ευρώ χωρίς απόσυρση (27.340 με απόσυρση) στην έκδοση με το χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο και από 31.100 ευρώ χωρίς απόσυρση (30.140 με απόσυρση) στην έκδοση με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη S tronic σαν αυτό της δοκιμής μας, με πολύ πλούσιο εξοπλισμό, ο οποίος περιλαμβάνει ESP με λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού και hill holder, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, ραδιο-CD, υπολογιστή ταξιδιού, ένδειξη πίεσης ελαστικών, προβολείς με ξένον και αυτόματη ρύθμιση ύψους δέσμης, ζάντες αλουμινίου και σύστημα start-stop. Γενικά έχει γίνει αναβάθμιση στην λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει σε ηλεκτρονικά βοηθήματα για τον οδηγό και συστήματα ασφαλείας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας, όπως επίσης και ηλεκτρική πίσω πόρτα, που σίγουρα αποτελεί μια επιθυμητή διευκόλυνση όταν κουβαλάς πράγματα.


Απολύτως επαρκείς είναι οι χώροι στο ποιοτικό εσωτερικό

Κινητήρας-κιβώτιο
Η νέα γενικά του βενζινοκινητήρα 1.4 TFSI εξακολουθεί να αποδίδει 150 ίππους στο Q3, έχει όμως βελτιωμένη λειτουργία και διαθέτει και το σύστημα COD, που απομονώνει τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους όταν ο κινητήρας λειτουργεί με μερικό φορτίο και όχι ψηλές στροφές, με αποτέλεσμα μειωμένη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων. Παρά το μικρό κυβισμό του, ανταποκρίνεται πολύ καλά στις απαιτήσεις του αυτοκινήτου και η πολύ καλή ροπή που προσφέρει το τούρμπο, όπως και η εύκολη διαθεσιμότητα της μέγιστης ισχύος χάρη στην ευστροφία του, επιτρέπουν ένα επίπεδο πολύ ικανοποιητικών επιδόσεων (0-100 σε 9,2'' ή σε 8,9'' με το S tronic, μέγιστη ταχύτητα 204 χλμ./ώρα). Έτσι τελικά το αυτοκίνητο είναι όσο γρήγορο χρειάζεται για να προσπερνάς με απόλυτη ασφάλεια και να ταξιδεύεις με αρκετά γρήγορους ρυθμούς αν το επιθυμείς.

Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic με τις 6 σχέσεις για μια ακόμα φορά μας ικανοποίησε απολύτως με την ταχύτητα και ομαλότητα των αλλαγών και την κατανομή των σχέσεων. Η κατανάλωση είναι αρκετά λογική, με δεδομένο άλλωστε ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει σχεδόν 1,5 τόνο και έχει αρκετά μεγάλη ισχύ και καλές επιδόσεις ενώ, όπως όλα τα «τζιποειδή», παρουσιάζει λόγω σχήματος και αυξημένη αεροδυναμική αντίσταση στον αυτοκινητόδρομο σε σχέση π.χ. με ένα A4. Στο ταξίδι, λοιπόν, η κατανάλωση μπορεί εύκολα να συγκρατηθεί με φυσιολογική οδήγηση γύρω στα 8 λίτρα/100 χλμ., ενώ στην πόλη ανεβαίνει γύρω στα 10. Αν θέλει κανείς να εκμεταλλευτεί τη δυνατότητα που προσφέρει το σύστημα απομόνωσης των δύο κυλίνδρων, οδηγώντας πολύ ήρεμα, χωρίς πολύ γκάζι, η κατανάλωση μπορεί να πέσει ακόμα πιο χαμηλά. Οι τυποποιημένες εκπομπές CO2 μειώθηκαν και άλλο (με χειροκίνητο κιβώτιο 127 g/km, με S tronic 136 g/km) κι επειδή βρίσκονται κάτω από τα 140 g/km, επιτρέπουν την καθημερινή είσοδο του αυτοκινήτου στο δακτύλιο της Αθήνας.

Οδηγώντας
Η βασική έκδοση του Q3 είναι προσθιοκίνητη και φυσικά η οδική συμπεριφορά, αν και είναι πολύ καλή και απολύτως προβλέψιμη, δεν μπορεί να έχει την ακρίβεια του τετρακίνητου. Μιλάμε άλλωστε για ένα βαρύ αυτοκίνητο με αυξημένη απόσταση από το έδαφος και κατά συνέπεια με αυξημένες κλίσεις στις στροφές σε σχέση π.χ. με ένα A4. Βεβαίως και το προσθιοκίνητο Q3 έχει καλό κράτημα και δεν σε αιφνιδιάζει με τις αντιδράσεις του, είναι λοιπόν ένα ασφαλές αυτοκίνητο, που ακόμα κι αν το πιέσεις δεν θα σε αγχώσει και θα ελέγχεται εύκολα. Απλώς η υποστροφή, αν και προοδευτική, εμφανίζεται πιο γρήγορα απ' ό,τι στο τετρακίνητο και σε συνδυασμό με τις κλίσεις του αμαξώματος δεν σε εμπνέει να συνεχίσεις την πίεση (ούτως ή άλλως δεν είναι και μέσα στη φιλοσοφία αυτών των αυτοκινήτων κάποια σπορ χροιά στην οδήγηση). Το τιμόνι είναι ακριβές και με ικανοποιητική αίσθηση για το είδος του αυτοκινήτου, κάπως ελαφρύ για τα γούστα μας αλλά όχι υπερβολικά, ενώ τα φρένα είναι πολύ καλά και ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, ενώ η άνεση, βελτιωμένη μετά την ανανέωση, είναι απολύτως ικανοποιητική (ακόμα και μέσα στην Αθήνα με τους κακούς δρόμους) και θα ταξιδέψεις πολλά χιλιόμετρα χωρίς να κουραστείς.

YΠEP
- Μικρός κινητήρας με επαρκή δύναμη
- Ποιότητα
- Εργονομία
- Εξοπλισμός
- Χαμηλά τέλη κυκλοφορίας-καθημερινή είσοδος στο δακτύλιο

KATA
- Μέτριοι ανοιχτοί χώροι για μικροπράγματα

Ασφαλές και προβλέψιμο στο δρόμο, το «βασικό» βενζινοκίνητο Q3 έχει αρκετά καλές επιδόσεις με λογική κατανάλωση, χάρη στον πολύ καλό νέο κινητήρα 1.4 με το σύστημα το σύστημα COD


Συμπέρασμα
H μεγάλη επιτυχία που έχει στην ελληνική αγορά το Q3 δεν φαίνεται να απειλείται, γιατί το αυτοκίνητο είναι πολύ καλά προσαρμοσμένο και στο πνεύμα της εποχής (που αυξάνει τη ζήτηση για αυτοκίνητα που «μοιάζουν με τζιπ» χωρίς να είναι τετρακίνητα), και στην ελληνική πραγματικότητα (με δεδομένο φυσικά πάντα ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο "premium", που απευθύνεται σ' ένα μικρό σχετικά κομμάτι της μεγάλης μάζας των αγοραστών). Η ανανέωση απλώς έκανε ακόμα καλύτερο ένα ήδη καλό αυτοκίνητο, που, όπως δείχνουν και τα πιο πρόσφατα νούμερα των πωλήσεων, εξακολουθεί να είναι ιδιαίτερα ελκυστικό για το κοινό στο οποίο απευθύνεται.

Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.audi.gr


  UP