ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

VW Passat - 1.4 TSI ACT (150 PS)

Η μεσαία κατηγορία σε «premium» ρυθμούς         ..:: Παρασκευή, 01 Μαϊου 2015 ::..
Εντυπωσιακά αναβαθμισμένο σε τεχνολογικό περιεχόμενο, ακόμα καλύτερο σε ποιότητα και χώρους χωρίς να είναι ακριβότερο από τον προκάτοχό του, με καλές επιδόσεις αλλά ταυτόχρονα και οικονομικό, χάρη στον κινητήρα TSI με τους δύο απενεργοποιούμενους κυλίνδρους, το νέο Passat είναι πολύ χαρακτηριστικό δείγμα της θεαματικής αναβάθμισης της μεσαίας κατηγορίας

Η VW όταν δημιουργεί μια νέα γενιά για ένα μοντέλο της ακολουθεί σχεδιαστικά το σίγουρο δρόμο της εξέλιξης πάνω στο ίδιο βασικό στιλ, ώστε να υπάρχει η αίσθηση της συνέχειας. Το ίδιο συνέβη και με το νέο Passat, που παρά τις όποιες αισθητικές αλλαγές αποτελεί μια εξέλιξη του προηγούμενου και δεν υπάρχει περίπτωση να το μπερδέψεις με κάτι άλλο. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι δεν είναι ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο, το οποίο μάλιστα είναι ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός για τη VW από πλευράς τεχνολογικού περιεχομένου, που είναι εντελώς νέο σε όλα τα επίπεδα. Από την άλλη πλευρά, ευτυχώς, γιατί ήδη το προηγούμενο μοντέλο ήταν ένα μεγάλο αυτοκίνητο, η VW δεν ακολούθησε τη μόδα της εποχής που θέλει κάθε νέο μοντέλο να είναι μεγαλύτερο από το προηγούμενο και διατήρησε και στο νέο Passat το ίδιο μήκος (4,767 μ., δηλαδή 2 χιλιοστά πιο κοντό), αν και με αυξημένο μεταξόνιο κατά 79 χιλιοστά.

Εσωτερικό
Η αύξηση του μεταξονίου είχε ως συνέπεια και την αύξηση των χώρων για τους επιβάτες, που ήταν ήδη πολύ καλοί στο προηγούμενο μοντέλο. Τώρα είναι πραγματικά πολύ μεγάλοι και μπορούν να φιλοξενήσουν με τη μεγαλύτερη άνεση ακόμα και επιβάτες με... διαστάσεις πολύ πέρα από τις φυσιολογικές! Τεράστιος είναι επίσης και ο χώρος αποσκευών, που έχει αυξηθεί κατά 21 λίτρα, φτάνοντας συνολικά τα 586. Περιέργως, αν και διακρίνονται για το πρακτικό πνεύμα τους, οι Γερμανοί δεν φρόντισαν να δημιουργήσουν αρκετούς ανοιχτούς χώρους για μικροπράγματα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, θεωρώντας προφανώς αρκετό το ότι έχει επαρκείς κλειστούς χώρους (υπάρχει κι ένα «κουτί» ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα) και θήκες και στις τέσσερις πόρτες. Το γεγονός είναι, όμως, ότι σ' ένα τέτοιο, κατεξοχήν οικογενειακό, αυτοκίνητο χρειάζονται περισσότεροι ανοιχτοί χώροι για μικροαντικείμενα, στην καθημερινή χρήση αλλά και στον ταξίδι.

Η αίσθηση που δημιουργείται μόλις μπεις στο αυτοκίνητο, είναι ότι η ποιότητα κατασκευής και υλικών έχει αναβαθμιστεί αρκετά και είναι πλέον πολύ υψηλού επιπέδου, σχεδόν "premium" αυτοκινήτου. Αντίστοιχου επιπέδου είναι και η εργονομία, με μια πολύ καλή θέση οδήγησης στην οποία θα βολευτεί ο κάθε οδηγός. Στο νέο τεχνολογικό «οπλοστάσιο» του Passat ανήκει κι ένας πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαδραστική απεικόνιση πληροφοριών σύμφωνα με τις επιλογές του οδηγού. Η τιμή του αυτοκινήτου στην έκδοση με τον κινητήρα της δοκιμής μας (που είναι η δεύτερη βενζινοκίνητη) ξεκινάει από 24.900 ευρώ χωρίς απόσυρση (23.940 με απόσυρση) με εξαιρετικά πλούσιο εξοπλισμό που ενισχύει ακόμα περισσότερο την αίσθηση αναβάθμισης του αυτοκινήτου, περιλαμβάνοντας στάνταρ ESP με λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, hill holder και λειτουργία σταθεροποίησης ρυμουλκούμενου, 6 αερόσακους κι σύστημα προληπτικής προστασίας επιβατών (pre crash), σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος ανάγκης στην πόλη (City Emergency Braking) με αναγνώριση πεζών, αυτόματο τριζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, αντιθαμβωτικό εσωτερικό καθρέφτη και εξωτερικό από την πλευρά του οδηγού, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής 6,5", MP3 player, Bluetooth, MirrorLink, θύρες AUX και USB και χειριστήρια στο τιμόνι, προβολείς ομίχλης με λειτουργία φωτισμού στροφής, υπολογιστή ταξιδιού με έγχρωμη οθόνη 3,5", νέα γενιά συστήματος αυτόνομου παρκαρίσματος, cruise control, ζάντες αλουμινίου, ένδειξη χαμηλής πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση κλπ. Αξίζει να σημειώσουμε, ότι εκτός από το νέο ηχοσύστημα και τους νέους, ταχύτερους επεξεργαστές, υπάρχει (στο βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου) το σύστημα MirrorLink, που επιτρέπει την ενσωμάτωση εφαρμογών και λειτουργιών smartphones με Android (σύντομα και με iOS για iPhone) στο σύστημα ψυχαγωγίας του Passat, προβάλλοντας τις ενδείξεις τους στην οθόνη του αυτοκινήτου. Μαζί με τα νέα συστήματα προσφέρεται και μία σειρά online υπηρεσιών (και στην Ελλάδα), όπως ιστορικό του αυτοκινήτου και αναφορά κατάστασης οχήματος, αριθμός διαθέσιμων θέσεων σε χώρους στάθμευσης, δυνατότητα επιλογής προορισμών από το σπίτι και αποστολή τους στο σύστημα πλοήγησης για μεταγενέστερη χρησιμοποίησή τους κλπ.

Το ποιοτικό και εξαιρετικά εξοπλισμένο εσωτερικό προσφέρει πολύ μεγάλους χώρους

Κινητήρας-κιβώτιο
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας κινούσε ο βενζινοκινητήρας 1.4 TSI των 150 ίππων με το σύστημα ACT, που απενεργοποιεί τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους κατά τη λειτουργία με χαμηλά φορτία μέχρι τις 4.000 στροφές, με στόχο την εξοικονόμηση καυσίμου και τη μείωση των εκπομπών ρύπων. Ένας κινητήρας πραγματικά εξαιρετικός, εύστροφος, δυνατός, με πολύ καλή ροπή από χαμηλές στροφές, που ανταποκρίνεται απολύτως στις ανάγκες του μεγάλου αυτοκινήτου και του προσφέρει καλές επιδόσεις και την ασφάλεια που χρειάζεται στα προσπεράσματα, ακόμα και σε ορεινές διαδρομές. Το σύστημα μερικής απενεργοποίησης των κυλίνδρων λειτουργεί πολύ αποτελεσματικά, δεν δημιουργεί το παραμικρό κενό στη λειτουργία του κινητήρα και ο οδηγός δεν αισθάνεται καν τις επεμβάσεις του, τις οποίες απλώς πληροφορείται από τη σχετική ένδειξη στο ταμπλό.

Πολύ καλό είναι το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι ταχυτήτων, σωστά κλιμακωμένο για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων του κινητήρα και με καλή αίσθηση. Η κατανάλωση είναι αρκετά χαμηλή και θα πρέπει εδώ να υπενθυμίσουμε ότι πριν από μερικά χρόνια για να έχει ένα μεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο τη δύναμη και τις επιδόσεις αυτού του Passat, χρειαζόταν ένα καλό δίλιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα, που έκαιγε πολύ περισσότερο. Στη συγκεκριμένη περίπτωση η κατανάλωση μπορεί να πέσει γύρω από τα 9 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη (ίσως και πιο κάτω αν οδηγείς αρκετά σε λεωφόρους) και γύρω από τα 7 στο ταξίδι, ενώ σ' έναν επαρχιακό δρόμο με ταχύτητες 80-100 χλμ./ώρα εύκολα πέφτει κάτω από τα 7 λίτρα.

Οδηγώντας
Η οδήγηση του νέου Passat είναι χωρίς εκπλήξεις και αποτελεί μια ευχάριστη εμπειρία μέσα σε ένα ποιοτικό, όσο και ασφαλές περιβάλλον. Ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου ως οικογενειακού μέσου μεταφοράς είναι προφανές ότι αποτέλεσε και το βασικό κριτήριο για το «στήσιμό» του, έτσι ώστε να προσφέρει ένα πολύ καλό συνδυασμό ασφάλειας, άνεσης και ευκολίας οδήγησης. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή (με κάποιους ελαφρούς θορύβους από τις αντιδράσεις της ανάρτησης στις έντονες ανωμαλίες του δρόμου να ακούγονται περισσότερο λόγω της απουσίας θορύβων από το εσωτερικό και τον κινητήρα), η ηχομόνωση είναι υψηλού επιπέδου, η αίσθηση από τα χειριστήρια απολύτως ικανοποιητική και η συμπεριφορά του αυτοκινήτου ασφαλέστατη και πλήρως προβλέψιμη, με καλό κράτημα και πολύ προοδευτικές αντιδράσεις. Όπως είχαμε τονίσει και στο σχετικό άρθρο μετά την πρώτη δημοσιογραφική παρουσίαση του νέου Passat στην Ελλάδα, προφανώς δεν μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με σπορ συμπεριφορά, αλλά για ένα ασφαλές και ευκολοδήγητο οικογενειακό αυτοκίνητο, με το οποίο μπορείς να ταξιδέψεις για πολλά χιλιόμετρα χωρίς να κουραστείς και χωρίς να αγχωθείς ούτε μια στιγμή.

YΠEP
- Κινητήρας
- Χώροι
- Ποιότητα
- Ασφάλεια
- Πλουσιότατος εξοπλισμός
- Κατανάλωση στο ταξίδι

KATA
-Θα θέλαμε περισσότερους ανοιχτούς χώρους για μικροπράγματα

Ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας προσφέρει ένα συνδυασμό καλών επιδόσεων και χαμηλής κατανάλωσης, σ' ένα αυτοκίνητο ασφαλές και εύκολο στην οδήγηση


Συμπέρασμα
Το γεγονός και μόνο ότι δυσκολεύεσαι να βρεις ψεγάδια σ' αυτό το αυτοκίνητο, δείχνει την προσπάθεια που έγινε από την πλευρά του κατασκευαστή και τη μεγάλη πρόοδο γενικότερα που έχει γίνει στα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Προφανώς και υπάρχουν μεγαλύτερα, πολυτελέστερα, πιο γρήγορα αυτοκίνητα, μια ακόμα πλουσιότερο τεχνολογικό περιεχόμενο στην κατηγορία premium, αλλά είναι βεβαίως και πολύ ακριβότερα. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο προσφέρει μία συνολικά πολύ ποιοτική, λειτουργική, ασφαλή και ευχάριστη στη χρήση πρόταση για τη μεταφορά της οικογένειας, με εξοπλισμό και τεχνολογία που πριν λίγα χρόνια μπορούσες να βρεις μόνο σε πανάκριβες λιμουζίνες, χωρίς να ξεφεύγει σε απρόσιτα επίπεδα τιμής (το νέο μοντέλο δεν είναι ακριβότερο από το προηγούμενο, παρά την σημαντική αναβάθμισή του) και χωρίς να απαιτεί μια περιουσία για τη χρήση του, χάρη στον οικονομικό κινητήρα του.

Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.vw.gr


  UP