ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Hyundai i10 - 1.0

Ό,τι πρέπει για την πόλη         ..:: Παρασκευή, 01 Μαϊου 2015 ::..
Η βασική έκδοση του νέου i10 με τον χιλιάρη κινητήρα, διαθέτει όλα τα πλεονεκτήματα της σειράς σε χώρους, ποιότητα και άνεση και ανταποκρίνεται πολύ καλά στις απαιτήσεις που μπορεί κανείς να έχει από ένα αυτοκίνητο πόλης, χάρη στην ελαστικότητα και την πολύ καλή οικονομία του κινητήρα του

Την εποχή της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του i10 ήταν αμφίβολο αν η έκδοση με τον χιλιάρη κινητήρα θα εισαγόταν κανονικά στην Ελλάδα (με την εξαίρεση των εταιρειών ενοικίασης), μια που η διαφορά τιμής με το 1.2 ήταν σχετικά μικρή και η εμπορική πορεία του προηγούμενου i10 είχε δείξει πως η συντριπτική πλειοψηφία των αγοραστών στρεφόταν προς την έκδοση με το μεγαλύτερο κινητήρα. Στις μέρες μας, όμως, δεν... υπάρχει διαφορά τιμής που να θεωρείται μικρή και οι αγοραστές κάνουν επιλογές -ειδικά σ' αυτήν την κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης- που βασίζονται κατ' αρχάς σε οικονομικά κριτήρια. Οπότε η εισαγωγή της έκδοσης των 1.000 κ.εκ. του i10 γίνεται κανονικά και το ενδιαφέρον μας για τη δοκιμή της ήταν δεδομένο.

Εσωτερικό
Το νέο i10 είναι λίγο μεγαλύτερο από το προηγούμενο (μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 5 χιλιοστά, μεγαλύτερο μήκος κατά 8 εκατοστά, συνολικά στα 3,665 μ.) και η αύξηση των διαστάσεων είχε ως αποτέλεσμα τη βελτίωση των χώρων, που φιλοξενούν άνετα 4 άτομα. Πρόκειται για ένα κανονικό τετραθέσιο αυτοκίνητο, που μπορεί να μην είναι το κορυφαίο σε χώρους, αλλά φιλοξενεί χωρίς πρόβλημα δύο ενήλικους στο (διαιρούμενο) πίσω κάθισμα. Εκεί που είναι κορυφαίο στην κατηγορία, είναι στο χώρο αποσκευών, που φτάνει τα 252 λίτρα (κάτι σημαντικό σε μια εποχή που πολλοί αγοράζουν μίνι αυτοκίνητα όχι μόνο για την πόλη, για την οποία προορίζονται, αλλά και για πιο μακρινές μετακινήσεις). Επίσης πολύ καλοί είναι οι χώροι για μικροαντικείμενα που υπάρχουν στο εσωτερικό, ολοκληρώνοντας μία εικόνα πρακτικότητας που είναι πολύ σημαντική για ένα αυτοκίνητο πόλης, το οποίο εξυπηρετεί καθημερινές ανάγκες.

Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, η γενική εργονομία σωστή, τα όργανα είναι ευανάγνωστα και τα χειριστήρια εύχρηστα, αλλά η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, οπότε κάποιοι μπορεί να μη βρίσκουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Η ποιότητα κατασκευής πολύ καλή με τα μέτρα της κατηγορίας, χωρίς μαλακά πλαστικά φυσικά και πολυτέλειες, αλλά με προσοχή στη λεπτομέρεια, και είναι χαρακτηριστικό ότι οι Κορεάτες τονίζουν πως δεν υπάρχει πουθενά εκτεθειμένη κεφαλή βίδας μέσα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου! Το δίχρωμο εσωτερικό είναι προσεγμένο σε σχεδίαση και διάκοσμο και η όλη κατασκευή δείχνει γεροδεμένη, κάτι που αποδεικνύεται και από την απουσία τριγμών. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 9.650 ευρώ χωρίς απόσυρση ή 8.990 ευρώ με απόσυρση (η διαφορά δηλαδή από το 1.2 είναι 600 ευρώ) με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, κεντρικό κλείδωμα, αισθητήρες πίεσης ελαστικών, υπολογιστή ταξιδιού και ραδιο-CD με θύρα USB (συμβατή με iPod, κάτι που δεν ισχύει για όλες τις θύρες USB που προσφέρονται πλέον σε πολλά αυτοκίνητα). Ένα πρόσθετο σημαντικό στοιχείο για την αξιολόγηση του αυτοκινήτου σε οικονομικό επίπεδο είναι φυσικά και τα 5 χρόνια εγγύησης που προσφέρει. Η έκδοση της δοκιμής μας, με τον χαρακτηρισμό "Βlue", που αφορά εκδόσεις προσανατολισμένες προς την οικονομία, έχει και λειτουργικές διαφορές από το απλό χιλιάρι όπως θα δούμε παρακάτω. Η τιμή της ξεκινάει από 10.810 ευρώ χωρίς απόσυρση ή 10.090 ευρώ με απόσυρση, έχοντας όμως και το πλεονέκτημα της χαμηλότερης κατανάλωσης και της απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας, οπότε γίνεται απόσβεση της διαφοράς τιμής με την πάροδο του χρόνου, ενώ έχει και πλουσιότερο εξοπλισμό (αυτόματο κλιματισμό, σύστημα start-stop, ηλεκτρικά παράθυρα, cruise control κλπ.)


Το i10 είναι πραγματικά τετραθέσιο, ενώ το εσωτερικό του χαρακτηρίζεται επίσης από γεροδεμένη και προσεγμένη κατασκευή

Κινητήρας-κιβώτιο
Ο 3κύλινδρος χιλιάρης κινητήρας με τους 66 ίππους είναι πολύ καλός, εύστροφος, ελαστικός και όχι ιδιαίτερα θορυβώδης και ανταποκρίνεται απόλυτα στις ανάγκες της κίνησης στην πόλη. Αυτό οφείλεται και στο γεγονός ότι έχει ταιριάξει σωστά με το πολύ καλό πεντάρι κιβώτιο, που είναι ιδιαίτερα εύχρηστο κι έχει σωστή κλιμάκωση. Οι Κορεάτες, ακόμα και στην έκδοση Blue, στην οποία το διαφορικό είναι λίγο πιο «μακρύ» για λόγους οικονομίας, απέφυγαν την παγίδα των υπερβολικά μακριών σχέσεων κι έτσι μπορείς να χρησιμοποιείς ακόμα και 5η στην πόλη, όταν κινείσαι π.χ. στις λεωφόρους και η κίνηση δεν είναι πυκνή. Το αποτέλεσμα είναι μια εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση, σαφώς χαμηλότερη από του 1.2, γύρω στα 7-7,5 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη και 5-5,5 λίτρα/100 χλμ. σε ανοιχτό επαρχιακό δρόμο ή περιαστική διαδρομή με 80-100 χλμ./ώρα. Από εκεί και πέρα βέβαια οι επιδόσεις υστερούν σε σχέση με αυτές της έκδοσης 1.2 και σε ταξίδι εκτός πόλης θα αισθανθείς την έλλειψη δύναμης ψηλά, όταν αναγκαστείς να κάνεις ένα προσπέρασμα. Οπότε η επιλογή έκδοσης είναι θέμα χρήσης.

Οδηγώντας
Αν αναφέρουμε τις διαφορές με το 1.2 στην κίνηση εκτός πόλης, είναι γιατί στο δρόμο το αυτοκίνητο επιβεβαιώνει την εξαιρετική εντύπωση που μας είχε κάνει κατά την πανευρωπαϊκή παρουσίαση στην Σαρδηνία και τις δυνατότητές του για χρήση εκτός των αστικών περιοχών. Κατ' αρχάς έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και εντυπωσιακά καλή άνεση για μικρό αυτοκίνητο, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό στην Ελλάδα με τους πολύ κακούς δρόμους. Στην πράξη τις μικρές του διαστάσεις τις αντιλαμβάνεσαι μόνο σε έντονες ανωμαλίες του δρόμου, οπότε η μικρή του αδράνεια συνεπάγεται και λίγο πιο απότομες κινήσεις του αμαξώματος. Πέρα όμως από αυτό, η αύξηση των διαστάσεων σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και το χαμήλωμα του κέντρου βάρους κατά 4 εκατοστά έχουν βελτιώσει σημαντικά το κράτημα και γενικότερα την συμπεριφορά του αυτοκινήτου, που υποστρέφει πολύ προοδευτικά, δεν έχει απότομες αντιδράσεις και δεν σε αιφνιδιάζει ποτέ. Σε βαθμό που να έχεις την αίσθηση ότι οδηγείς σούπερ μίνι και όχι αυτοκίνητο πόλης. Πολύ ικανοποιητικό για μικρό αυτοκίνητο είναι και το τιμόνι, όπως επίσης και τα φρένα (αν και με ελαφρά σπογγώδη αίσθηση), συμπληρώνοντας μια συνολικά θετική εικόνα.

YΠEP
- Οικονομία
- Οδική συμπεριφορά μεγαλύτερου αυτοκινήτου
- Άνεση
- Χώρος αποσκευών
- Κιβώτιο ταχυτήτων
- Προσεγμένη κατασκευή
- 5 χρόνια εγγύηση
- Απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας στην έκδοση Blue

KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Δεν υπάρχουν ηλεκτρικά παράθυρα στον εξοπλισμό της βασικής έκδοσης

Το κορεάτικο μίνι είναι από τα κορυφαία αυτοκίνητα πόλης σε άνεση και η έκδοση με τον χιλιάρη κινητήρα είναι ευχάριστη στην οδήγηση και πολύ οικονομική


Συμπέρασμα
Σε κάθε περίπτωση το i10 επιβεβαιώνει και σε αυτήν την έκδοση το ότι είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο πόλης, με καλούς χώρους, ποιοτική κατασκευή, οικονομία και πολύ καλή άνεση. Από εκεί και πέρα, η επιλογή του χιλιαριού ή του 1.2 εξαρτάται από τις ανάγκες του αγοραστή. Αν το αυτοκίνητο προορίζεται αποκλειστικά για χρήση στην πόλη, το χιλιάρι είναι απολύτως επαρκές, παρακολουθεί άνετα την κυκλοφορία, είναι ευχάριστο στην οδήγηση λόγω της ελαστικότητάς του και είναι και πιο οικονομικό. Με δεδομένη και τη διαφορά τιμής και τη χαμηλότερη κατανάλωση, μπορεί κανείς να το προτιμήσει, χωρίς να αισθανθεί ότι κάνει κάποιο συμβιβασμό. Αν το αγοράζει κανείς ως το μοναδικό του αυτοκίνητο, που θα το χρησιμοποιήσει και για κάποια ταξίδια εκτός πόλης, τότε είναι καλύτερα να προτιμήσει το 1.2, που έχει σαφώς μεγαλύτερη δύναμη. Το θέμα είναι ότι η Hyundai έκανε σωστό διαχωρισμό ανάμεσα στις δύο εκδόσεις, καλύπτοντας έτσι και μία ευρύτερη γκάμα απαιτήσεων και αναγκών.

Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.hyundai.gr


  UP