ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Suzuki Celerio - 1.0

Εργαλείο με την πραγματική έννοια         ..:: Παρασκευή, 17 Απριλίου 2015 ::..
Με πολύ καλούς χώρους για μίνι, προσεγμένο εσωτερικό γενικώς, ζωντανό κι ελαστικό κινητήρα σε συνδυασμό μ' ένα εξαιρετικό κιβώτιο, καλό εξοπλισμό και πολύ χαμηλή κατανάλωση, το νέο μίνι της Suzuki μπορεί να μη συναρπάζει με εντυπωσιακό στιλ, αλλά είναι ένα πραγματικό εργαλείο για αστικές μετακινήσεις, πρακτικό, ευκολοδήγητο και ευχάριστο στην οδήγηση

Το λάθος που έκαναν πολλοί από τους κατασκευαστές που προσπάθησαν στο παρελθόν να φτιάξουν «παγκόσμια» αυτοκίνητα, είναι ότι προσπάθησαν σε επίπεδο σχεδίασης να δημιουργήσουν ένα στιλ που να αρέσει σε όλους. Αυτό προφανώς είναι αδύνατο, αφού οι διαφορές στις καταναλωτικές συνήθειες και στην αισθητική είναι τεράστιες, όχι μόνο από ήπειρο σε ήπειρο, αλλά και από χώρα σε χώρα στην ίδια ήπειρο. Η προσέγγιση της Suzuki με το Celerio, το νέο της μίνι αυτοκίνητο που αντικατέστησε το Alto και θα διατίθεται σε πολλές αγορές του πλανήτη, είναι εντελώς διαφορετική. Βασισμένη στην φιλοσοφία του αυτοκινήτου-εργαλείου, η ιαπωνική εταιρεία επέλεξε ένα συμβατικό, σχεδόν αδιάφορο σχήμα, που δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει, αλλά απλώς καλύπτει με πρακτικό πνεύμα τις λειτουργικές ανάγκες ενός αστικού μεταφορικού μέσου.

Εσωτερικό
Το Celerio έχει μήκος 3,6 μέτρα και είναι κατά 10 εκατοστά ψηλότερο από τον προκάτοχό του. Αυτή η αύξηση του ύψους επέτρεψε μέσα σ' αυτές τις μικρές εξωτερικές διαστάσεις μια πολύ καλή κατανομή των χώρων, οι οποίοι είναι πολύ καλοί για την κατηγορία, φιλοξενώντας πολύ άνετα τέσσερις ενήλικους επιβάτες. Αλλά και ο χώρος αποσκευών είναι πολύ καλός για μίνι αυτοκίνητο πόλης, φτάνοντας τα 254 λίτρα. Αν προσθέσουμε σ' αυτό και το γεγονός ότι υπάρχουν επαρκείς χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό (οι θήκες στις μπροστινές πόρτες είναι βέβαια πολύ στενές, αλλά υπάρχουν θήκες και στις πίσω), έχουμε τη συνολική εικόνα ενός πρακτικού αυτοκινήτου πόλης, που ανταποκρίνεται απόλυτα στην αποστολή του.

Το αδιάφορο σχήμα του αμαξώματος δεν συνεπάγεται, λοιπόν, αδιαφορία για το εσωτερικό, αντίθετα μάλιστα, εκτός από την πρακτικότητα και την ευρυχωρία του, το Celerio προσφέρει λειτουργική σχεδίαση του ταμπλό και προσεγμένη ποιότητα κατασκευής και υλικών, χωρίς πολυτέλειες βεβαίως, που ούτως ή άλλως δε συνηθίζονται στην κατηγορία, αλλά και χωρίς προχειρότητες και «φτήνιες», γυμνά μέταλλα ή ελλείψεις στον εξοπλισμό. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή και η μόνη μας παρατήρηση αφορά την κλιμακωτή ρύθμιση της πλάτης, που ενδεχομένως δεν θα επιτρέψει σε ορισμένους οδηγούς να βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Με αυτά δεδομένα, η τιμή εκκίνησης των 9.620 ευρώ χωρίς απόσυρση (8.990 με απόσυρση) είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, καθώς περιλαμβάνει μάλιστα και ένα πολύ ικανοποιητικό επίπεδο εξοπλισμού στο οποίο στάνταρ είναι το ESP, 4 αερόσακοι, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, υπολογιστής ταξιδιού και ραδιο-CD με θύρα USB. Η μοναδική έλλειψη που θα παρατηρήσουμε είναι αυτή της ρεζέρβας.


Το εσωτερικό είναι προσεγμένο και λειτουργικό, προσφέροντας επαρκείς χώρους για τέσσερις επιβάτες

Κινητήρας-κιβώτιο
Ο τρικύλινδρος κινητήρας του ενός λίτρου με τους 68 ίππους ανταποκρίνεται πολύ καλά στις ανάγκες του αυτοκινήτου στην πόλη και τις περιαστικές μετακινήσεις. Zωντανός, εύστροφος και ελαστικός, ανταποκρίνεται με αμεσότητα στις εντολές του οδηγού και βοηθάει το αυτοκίνητο να παρακολουθεί με άνεση τη ροή της κυκλοφορίας, καθώς μάλιστα συνεργάζεται άψογα μ' ένα εξαιρετικό κιβώτιο 5 ταχυτήτων, με ακριβέστατο επιλογέα που θυμίζει "joystick" και με ευκολότατο κούμπωμα των -σωστά κλιμακωμένων- ταχυτήτων. Βεβαίως, ως 3κύλινδρος, δεν είναι και ο πιο αθόρυβος κινητήρας που υπάρχει, καθώς μάλιστα σε αυτήν την κατηγορία δεν είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθούν οι ακριβότερες λύσεις των μεγαλύτερων αυτοκινήτων για αντιστάθμιση θορύβων και κραδασμών και ηχομόνωση. Κι εδώ πάντως βρίσκεται μέσα στο πλαίσιο της κατηγορίας, σε ό,τι αφορά τουλάχιστον την σύγκρισή του με άλλους 3κύλινδρους κινητήρες.

Εκεί που εντυπωσιάζει και μπορούμε χωρίς αμφιβολία να τον χαρακτηρίσουμε κορυφαίο, είναι στον τομέα της κατανάλωσης. Το Celerio είναι από τα πιο οικονομικά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα που υπάρχουν σήμερα, μπορεί να κινηθεί στην πόλη με λιγότερα από 7 λίτρα/100 χλμ. και λίγο πιο έξω, π.χ. σε μια διαδρομή στην Αττική Οδό ή στην παραλιακή Αθηνών-Σουνίου με καταναλώσεις κοντά στα 5 λίτρα χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Εμείς πραγματοποιήσαμε μια διαδρομή από τη Νέα Σμύρνη προς το αεροδρόμιο με μέση κατανάλωση 5,2 λίτρα/100 χλμ. (με δύο άτομα στο αυτοκίνητο), ενώ κάναμε και διαδρομή όπου καταφέραμε να ρίξουμε την κατανάλωση κάτω από τα 5! Αναμενόμενη είναι, λοιπόν, και η χαμηλή τιμή των εκπομπών CO2, που είναι 99 g/km, απαλλάσσοντας το αυτοκίνητο από τα τέλη κυκλοφορίας.

Οδηγώντας
Το Celerio είναι αυτοκίνητο πόλης και οι ρυθμίσεις του και η συνολική συμπεριφορά έχουν προσανατολιστεί προς αυτήν την κατεύθυνση, με προτεραιότητα την ευκολία οδήγησης και την άνεση. Οι αναρτήσεις του, λοιπόν, έχουν «μαλακή» ρύθμιση, κάτι που συνεπάγεται κάπως αυξημένες κλίσεις στις στροφές όταν κινείσαι έξω από την πόλη, όπου οι ταχύτητες είναι υψηλότερες, χωρίς αυτό να δημιουργεί πρόβλημα στη συμπεριφορά του. Στην πόλη, για την οποία κατά βάση προορίζεται, είναι ευκολοδήγητο κι ευέλικτο, προσφέροντας και ικανοποιητική άνεση με τα δεδομένα της κατηγορίας (η οποία προφανώς δεν φτάνει στα επίπεδα το καλών σούπερ μίνι ή μικρομεσαίων, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τις απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες). Βγαίνοντας λίγο πιο έξω, σε περιοχές γύρω από τα αστικά κέντρα όπου θα χρειαστεί να κινηθεί και λίγο πιο γρήγορα, αποδεικνύεται ιδιαίτερα προβλέψιμο και πολύ εύκολα ελεγχόμενο, χωρίς να αιφνιδιάζει ποτέ τον οδηγό του. Γέρνει μεν στις στροφές, αλλά δεν φεύγει άγαρμπα, υποστρέφει προοδευτικά, δεν γυρίζει αν αφήσεις το γκάζι (άλλωστε σε όλα τα αυτοκίνητα είναι πια στάνταρ το ESP) και γενικά ελέγχεται εύκολα και είναι ευχάριστο στην οδήγηση. Τα φρένα του είναι επαρκή και το τιμόνι του ικανοποιητικό, με καλή ισορροπία ανάμεσα στην ανάγκη να μην είναι βαρύ, για εύκολη χρήση στην πόλη, και ταυτόχρονα να προσφέρει κάποια αίσθηση πού πας όταν στρίβεις.

YΠEP
- Πολύ χαμηλή κατανάλωση
- Ζωντανός και ελαστικός κινητήρας
- Εξαιρετικό κιβώτιο ταχυτήτων
- Χώροι (με τα δεδομένα της κατηγορίας)
- Προσεγμένο εσωτερικό
- Τιμή-εξοπλισμός
- Απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας

KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Υψηλότερος θόρυβος από ένα 4κύλινδρο

Ο χιλιάρης κινητήρας είναι ζωντανός και ελαστικός, αλλά και ιδιαίτερα οικονομικός, και η συμπεριφορά του αυτοκινήτου χωρίς απρόοπτα


Συμπέρασμα
Αν υπάρχει ορισμός του αυτοκινήτου-εργαλείου, θα λέγαμε ότι αυτός είναι το Celerio. Όχι με την έννοια του σπαρτιάτικου μεταφορικού μέσου που δεν προσφέρει ανέσεις, αλλά με την έννοια του πρακτικού και ευχάριστου στην οδήγηση αυτοκινήτου, που δεν υποκύπτει στον πειρασμό του "lifestyle", προσφέροντας σε προσιτή τιμή χώρους, προσεγμένη κατασκευή, λειτουργικότητα και -πολύ σημαντικό στις μέρες μας- πολύ μεγάλη οικονομία. Αποδεικνύεται συνολικά ευχάριστο και πρακτικό, χωρίς να συναρπάζει, αλλά και χωρίς κάποιο σημαντικό μειονέκτημα.

Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.suzuki.gr


  UP