Στο πλαίσιο της εκδήλωσης για την παρουσίαση του αυτοκινήτου είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την κορυφαία κατά τη γνώμη μας έκδοσή του, την βενζινοκίνητη με το σύστημα τετρακίνησης. Κι αν κάναμε αυτήν την επιλογή (διαθέσιμο ήταν κι ένα ντίζελ), δεν είναι τόσο για την τετρακίνηση (που σίγουρα είναι ένα επιπλέον ατού), αλλά γιατί, όπως και να το κάνουμε, σ' ένα σπορ αυτοκίνητο ο βενζινοκινητήρας εξακολουθεί να προσφέρει μεγαλύτερη απόλαυση στην οδήγηση, με την ευστροφία του και τη μεγαλύτερη ωφέλιμη περιοχή στροφών. Ειδικά αυτός ο βενζινοκινητήρας μάλιστα, που προσφέρει την ίδια σχεδόν ροπή με τον ντίζελ, σταθερή σε μεγαλύτερη περιοχή στροφών, κάτι που φαίνεται τελικά και στις καλύτερες επιδόσεις που προσφέρει στο αυτοκίνητο. Ξεκινώντας λοιπόν από τον εξαιρετικό κινητήρα, γνωστό μας άλλωστε και από άλλα μοντέλα του γκρουπ VW, θα πούμε ότι για μια ακόμα φορά μας ενθουσίασε με την δύναμη, την ευστροφία, την ροπή του, τα συνολικά χαρακτηριστικά λειτουργίας του. Το κιβώτιο S tronic είναι όπως πάντα πολύ γρήγορο και αποτελεσματικό στις αλλαγές του, ακόμα και όταν αυτές γίνονται χειροκίνητα από τα "paddles" στο τιμόνι, και τα φρένα εξαιρετικά. Η οδική συμπεριφορά είναι υπεράνω κριτικής. Το αυτοκίνητο πραγματικά ευχαριστιέσαι να το οδηγείς και το σημαντικό είναι ότι, αν και έχει ένα σπορ χαρακτήρα (με το πίσω μέρος να εμφανίζει μία τάση μετακίνησης προς το εξωτερικό της στροφής όταν αφήνεις το γκάζι, επιτρέποντας έτσι την καλύτερη «τοποθέτηση» του αυτοκινήτου), έχει τόσο καλό κράτημα, τέτοια ακρίβεια τη συμπεριφορά (προφανώς εδώ η τετρακίνηση παίζει το ρόλο της) και όλα είναι τόσο εύκολα ελεγχόμενα και χωρίς αιφνιδιασμούς, που δεν σε αγχώνει σε καμία περίπτωση, ακόμα κι όταν το πιέζεις αρκετά. Ήταν μια διαδρομή που πραγματικά ευχαριστηθήκαμε και όχι η απλή διεκπεραίωση της οδήγησης ενός νέου μοντέλου για να γράψουμε ένα άρθρο! Πάνος Φιλιππακόπουλος
|