ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο Audi TT Coupe

Πανελλαδική παρουσίαση στην Αττική         ..:: Σαββάτο, 04 Απριλίου 2015 ::..


Συνεχίζοντας τη μαζική παρουσίαση νέων μοντέλων, καθώς η Audi έχει βαλθεί να ανανεώσει σχεδόν το... σύνολο της γκάμας της μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, η ελληνική αντιπροσωπεία οργάνωσε μια ακόμα πολλαπλή παρουσίαση επί ελληνικού εδάφους σε μία μεγάλη δημοσιογραφική εκδήλωση στην Αττική, με πρωταγωνιστή μεταξύ των νεοφερμένων το νέο TT. Ένα αυτοκίνητο που μπορεί βέβαια να μη στοχεύει σε μαζικές πωλήσεις στην Ελλάδα, ειδικά στην εποχή της οικονομικής κρίσης, είναι όμως σημαντικό για την εικόνα της εταιρείας σε επίπεδο τεχνολογίας, αλλά και οδηγικής απόλαυσης. Οι τιμές του νέου TT Coupe ξεκινούν από 44.900 ευρώ χωρίς απόσυρση (42.100 με απόσυρση) για το βενζινοκίνητο δίλιτρο με μπροστινή κίνηση και χειροκίνητο κιβώτιο, με ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, σύστημα active lane assist, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προβολείς με ξένον, ένδειξη πίεσης ελαστικών, ραδιο-CD με θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού, ζάντες αλουμινίου, σύστημα start-stop και ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση, αντιθαμβωτικό εσωτερικό καθρέφτη κλπ. Και φυσικά, όπως όλα τα Αudi, καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών.


Όταν το κοιτάς απ' έξω, το Audi TT στις διάφορες γενιές του δείχνει να μην έχει αλλάξει καθόλου, γιατί επιλογή της εταιρείας είναι να διατηρεί ένα αναγνωρίσιμο στιλ, που να είναι διαχρονικό και να γίνει κλασικό. Αλλαγές όμως έχουν γίνει πάμπολλες και κάθε γενιά είναι εντελώς διαφορετική από την προηγούμενη, όχι μόνο τεχνολογικά, αλλά ακόμα και σε διαστάσεις. Το νέο TT δεν έχει μεγάλη διαφορά σε μήκος από το προηγούμενο, φτάνοντας τα 4,18 μ., έχει όμως μεταξόνιο αυξημένο κατά 37 χιλιοστά και φαρδύτερα μετατρόχια, ώστε να εξασφαλίζει ακόμα καλύτερο κράτημα και μεγαλύτερη σταθερότητα. Σχεδιαστικά χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα από μία πιο μεγάλη μάσκα, διαφορετικές εισαγωγές αέρα και "hi tech" φώτα. Μεγάλη προσπάθεια έχει γίνει σε όλα τα τμήματα του αυτοκινήτου για την μείωση του βάρους και είναι χαρακτηριστικό ότι π.χ. τα νέα σπορ καθίσματα εξοικονομούν 5 κιλά σε σχέση με αυτά του προηγούμενου μοντέλου. Στην έκδοση με τον βενζινοκινητήρα και το χειροκίνητο κιβώτιο το νέο TT είναι ελαφρύτερο από το προηγούμενο μοντέλο κατά 50 κιλά. Το αυτοκίνητο εξακολουθεί φυσικά και στη νέα γενιά του να είναι 2+2 θέσεων, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 13 λίτρα, φτάνοντας τα 305. Το εσωτερικό χαρακτηρίζεται επίσης από το «εικονικό πιλοτήριο» (Audi Virtual Cockpit), όπου τα αναλογικά όργανα έχουν αντικατασταθεί από μια οθόνη με ψηφιακό πίνακα οργάνων, στην οποία προβάλλονται και διάφορες άλλες πληροφορίες για το αυτοκίνητο.

Από πλευράς μηχανικών μερών το νέο TT διατίθεται με τον 2λιτρο βενζινοκινητήρα TFSI των 230 ίππων και χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων ή το 6άρι ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη S tronic. Από πλευράς ντίζελ υπάρχει ο 2λιτρος TDI με 184 ίππους και χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται στους εμπρός τροχούς, ενώ το βενζινοκίνητο TT διατίθεται και σε τετρακίνητη έκδοση quattro (με ηλεκτροϋδραυλικό πολύδισκο συμπλέκτη τοποθετημένο στο πίσω άξονα να παίζει το ρόλο του κεντρικού διαφορικού), που συνδυάζεται με το κιβώτιο S tronic. Οι αναρτήσεις είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και σύστημα 4 συνδέσμων πίσω. Το αυτοκίνητο διαθέτει επίσης σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης που επεμβαίνει στις διάφορες παραμέτρους λειτουργίας του αυτοκινήτου (απόκριση γκαζιού, σύστημα διεύθυνσης και προαιρετικά S tronic και προσαρμοζόμενη ανάρτηση), προσφέροντας πέντε διαφορετικές επιλογές (comfort, auto, dynamic, efficiency και individual).




Στο πλαίσιο της εκδήλωσης για την παρουσίαση του αυτοκινήτου είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την κορυφαία κατά τη γνώμη μας έκδοσή του, την βενζινοκίνητη με το σύστημα τετρακίνησης. Κι αν κάναμε αυτήν την επιλογή (διαθέσιμο ήταν κι ένα ντίζελ), δεν είναι τόσο για την τετρακίνηση (που σίγουρα είναι ένα επιπλέον ατού), αλλά γιατί, όπως και να το κάνουμε, σ' ένα σπορ αυτοκίνητο ο βενζινοκινητήρας εξακολουθεί να προσφέρει μεγαλύτερη απόλαυση στην οδήγηση, με την ευστροφία του και τη μεγαλύτερη ωφέλιμη περιοχή στροφών. Ειδικά αυτός ο βενζινοκινητήρας μάλιστα, που προσφέρει την ίδια σχεδόν ροπή με τον ντίζελ, σταθερή σε μεγαλύτερη περιοχή στροφών, κάτι που φαίνεται τελικά και στις καλύτερες επιδόσεις που προσφέρει στο αυτοκίνητο. Ξεκινώντας λοιπόν από τον εξαιρετικό κινητήρα, γνωστό μας άλλωστε και από άλλα μοντέλα του γκρουπ VW, θα πούμε ότι για μια ακόμα φορά μας ενθουσίασε με την δύναμη, την ευστροφία, την ροπή του, τα συνολικά χαρακτηριστικά λειτουργίας του. Το κιβώτιο S tronic είναι όπως πάντα πολύ γρήγορο και αποτελεσματικό στις αλλαγές του, ακόμα και όταν αυτές γίνονται χειροκίνητα από τα "paddles" στο τιμόνι, και τα φρένα εξαιρετικά. Η οδική συμπεριφορά είναι υπεράνω κριτικής. Το αυτοκίνητο πραγματικά ευχαριστιέσαι να το οδηγείς και το σημαντικό είναι ότι, αν και έχει ένα σπορ χαρακτήρα (με το πίσω μέρος να εμφανίζει μία τάση μετακίνησης προς το εξωτερικό της στροφής όταν αφήνεις το γκάζι, επιτρέποντας έτσι την καλύτερη «τοποθέτηση» του αυτοκινήτου), έχει τόσο καλό κράτημα, τέτοια ακρίβεια τη συμπεριφορά (προφανώς εδώ η τετρακίνηση παίζει το ρόλο της) και όλα είναι τόσο εύκολα ελεγχόμενα και χωρίς αιφνιδιασμούς, που δεν σε αγχώνει σε καμία περίπτωση, ακόμα κι όταν το πιέζεις αρκετά. Ήταν μια διαδρομή που πραγματικά ευχαριστηθήκαμε και όχι η απλή διεκπεραίωση της οδήγησης ενός νέου μοντέλου για να γράψουμε ένα άρθρο!
Πάνος Φιλιππακόπουλος


  UP