ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Renault Twingo - 1.0

Ρήξη με το παρελθόν         ..:: Σαββάτο, 04 Απριλίου 2015 ::..
Με ασυνήθιστη αρχιτεκτονική, αφού εκτός από πίσω κίνηση έχει και πίσω τοποθετημένο κινητήρα, αλλά χωρίς τα μειονεκτήματα που θα περίμενε κανείς από αυτή την επιλογή σε οδική συμπεριφορά και χώρο αποσκευών, το νέο Twingo αντιθέτως την εκμεταλλεύεται για να προσφέρει κορυφαία ευελιξία και χώρους για τέσσερις επιβάτες σε μικρές εξωτερικές διαστάσεις

Οι περισσότερες εταιρείες στις μέρες μας αποφεύγουν να κάνουν ριζικές αλλαγές στη γενική σχεδιαστική φιλοσοφία κάθε μοντέλου, όταν έρχεται η ώρα να το αντικαταστήσουν. Η συνηθέστερη πρακτική είναι μια αύξηση των διαστάσεων και φυσικά ένας εκσυγχρονισμός του στιλ, κατά καιρούς και προσθήκη μιας νέας γενιάς κινητήρων, χωρίς όμως το σχήμα του αμαξώματος και η βασική αρχιτεκτονική του αυτοκινήτου να ξεφεύγουν από την βασική φιλοσοφία το προηγούμενου μοντέλου. Στην Renault πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι αποφάσισε να ανατρέψει τα πάντα κατά τη δημιουργία του νέου Twingo, παρουσιάζοντας μια πρόταση με πολύ ασυνήθιστα χαρακτηριστικά. Η συνεργασία με την Mercedes και η ανάγκη της παράλληλης εξέλιξης του Twingo με το νέο smart έπαιξε σίγουρα το ρόλο της, αυτή όμως ήταν το αποτέλεσμα μιας αρχικής επιλογής και όχι το ξεκίνημά της. Γιατί η Renault είχε εξαρχής στόχο τη δημιουργία ενός αυτοκινήτου πόλης με μικρές διαστάσεις, άρα και μεγάλη ευελιξία, αλλά ταυτόχρονα και καλούς χώρους. Επειδή το κόστος εξέλιξης μιας τέτοιας λύσης είναι πολύ υψηλό, προέκυψε η συνεργασία με τη Mercedes, που ετοιμαζόταν και για τετραθέσια έκδοση του smart. Και ο κοινός στόχος για μεγιστοποίηση των χωρών με τις μικρότερες δυνατές εξωτερικές διαστάσεις, είχε ως αποτέλεσμα την επιλογή της τοποθέτησης του κινητήρα πίσω και φυσικά της μετάδοσης της κίνησης στους πίσω τροχούς. Έτσι προέκυψε για την Renault ένα 5θυρο μίνι αυτοκίνητο με μήκος κάτι παραπάνω από 3,5 μέτρα, εντελώς διαφορετικό σε σχήμα και αρχιτεκτονική από το προηγούμενο Twingo.

Εσωτερικό
Με τους τροχούς τοποθετημένους στις τέσσερις γωνίες του αμαξώματος, το νέο Twingo πράγματι προσφέρει χώρους για τέσσερις ενήλικους επιβάτες, που μπορεί να μην είναι οι κορυφαίοι της κατηγορίας, είναι πάντως απολύτως επαρκείς ώστε να χαρακτηρίζεται το αυτοκίνητο ως τετραθέσιο. Ταυτόχρονα και ο χώρος αποσκευών, παρά την πίσω τοποθέτηση του κινητήρα, είναι ικανοποιητικός με τα μέτρα της κατηγορίας (αν και με μάλλον ψηλό κατώφλι φόρτωσης), φτάνοντας 188 λίτρα (ή τα 219 λίτρα με την πλάτη των πίσω καθισμάτων σε πιο όρθια θέση). Απολύτως επαρκής δηλαδή για να μεταφέρει τα εβδομαδιαία ψώνια του σούπερ μάρκετ, που είναι και το βασικό κριτήριο για τη μεταφορική επάρκεια ενός μίνι αυτοκινήτου πόλης. Ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι το κάθισμα του συνοδηγού έχει αναδιπλούμενη πλάτη. Έτσι, στις εκδόσεις που διαθέτουν και αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα, το μικρό αυτοκίνητο μπορεί να μεταφέρει αντικείμενα μήκους μέχρι 2,2 μ.

Το σχήμα του αυτοκινήτου έχει ως αποτέλεσμα μια σχετικά ψηλή θέση οδήγησης, που θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα στις μέρες μας, όπου το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό έχει οδηγήσει στον πολλαπλασιασμό των πωλήσεων των πολυμορφικών και των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου. Μια θέση οδήγησης συνολικά σωστή, με το κάθισμα μάλιστα να προσφέρει συνεχή ρύθμιση της πλάτης, έτσι ώστε να μπορεί κάθε οδηγός να βρει με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει. Οι παρατηρήσεις που έχουμε να κάνουμε σχετικά με τη συνολική εργονομία είναι ότι ο πίσω καθαριστήρας αφήνει ασκούπιστο ένα μέρος του παραθύρου ψηλά, ότι δεν υπάρχει στροφόμετρο κι ότι οι ανοιχτοί χώροι για μικροπράγματα είναι περιορισμένοι και οι θήκες στις πόρτες πολύ μικρές. Η συνολική σχεδίαση του εσωτερικού είναι σύγχρονη και ευχάριστη, η ποιότητα κατασκευής προσεγμένη, χωρίς γυμνές μεταλλικές επιφάνειες. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 10.230 ευρώ χωρίς απόσυρση (9.490 με απόσυρση), με ένα αρκετά «βασικό» επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει πάντως ένα πλήρες πακέτο ασφαλείας. Έτσι στάνταρ είναι το ESP με hill holder και σύστημα αντιστάθμισης ισχυρών πλευρικών ανέμων, 4 αερόσακοι (oι πλευρικoί κεφαλής-θώρακος), κλιματισμός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, περιοριστής ταχύτητας, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών και υπολογιστής ταξιδιού. Δεν υπάρχει όμως στροφόμετρο, κάτι που μας έλειψε, δεν υπάρχουν χειρολαβές στην οροφή για τους επιβάτες, όπως επίσης δεν υπάρχει ρεζέρβα, αλλά κιτ επισκευής.


Το εσωτερικό είναι σχεδιαστικά ευχάριστο και καλοφτιαγμένο και οι χώροι επαρκείς για 4 επιβάτες

Κινητήρας-κιβώτιο
Η βασική έκδοση του Twingo χρησιμοποιεί ένα 3κύλινδρο χιλιάρη ατμοσφαιρικό κινητήρα με 70 ίππους. Έναν αρκετά ζωντανό και ελαστικό κινητήρα, που ανταποκρίνεται απόλυτα στις ανάγκες των αστικών μετακινήσεων και ικανοποιεί με την ευστροφία και την απόκρισή του. Ο θόρυβος του δεν είναι ανύπαρκτος, ιδιαίτερα σε σύγκριση με τα μεγαλύτερα κι ακριβότερα μοντέλα με 3κύλινδρους κινητήρες (που έχουν και καλύτερη ηχομόνωση), σίγουρα όμως στην πόλη δεν είναι αναγκαίο συνήθως να χρησιμοποιείς τον κινητήρα σε υψηλές στροφές, όποτε δεν ακούς τον θόρυβο και στα υψηλότερα επίπεδά του. Το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι απολύτως ικανοποιητικό σε αίσθηση και κλιμάκωση και συνεργάζεται σωστά με τον κινητήρα. Όσο για την κατανάλωση, το αυτοκίνητο δεν είναι και πρωταθλητής οικονομίας, είναι όμως αρκετά οικονομικό. Η κατανάλωση στην πόλη είναι συνήθως κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ., ενώ αν κινείσαι αρκετά σε μεγάλες λεωφόρους, μπορεί να πέσει και στα 7.

Οδηγώντας
Με δεδομένη την ασυνήθιστη αρχιτεκτονική, με την πίσω τοποθέτηση του κινητήρα και την πίσω κίνηση, είναι προφανές ότι αυτό που περιμέναμε με ανυπομονησία να δούμε, ήταν πώς πηγαίνει αυτό το Twingo στο δρόμο, πόσο καλά κρατάει και πόσο προβλέψιμο είναι. Η αλήθεια είναι ότι η δική μας θέση ήταν πάντα -και εξακολουθεί να είναι- πως αυτά τα μίνι αυτοκίνητα είναι κατά βάση αυτοκίνητα για την πόλη, ή έστω, λόγω της εξέλιξης της τεχνολογίας των αναρτήσεων και των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας, και για μετακινήσεις λίγο έξω από την πόλη σε κοντινές αποστάσεις και όχι πολύ υψηλές ταχύτητες. Είναι δεδομένο όμως πως αρκετοί είναι αυτοί που χρησιμοποιούν μίνι αυτοκίνητα και για μετακινήσεις εκτός πόλης κι εν πάση περιπτώσει ακόμα κι γύρω από τις πόλεις υπάρχουν διαδρομές όπου και οι ταχύτητες είναι υψηλότερες από τις αστικές περιοχές, αλλά και υπάρχουν στροφές που απαιτούν καλή οδική συμπεριφορά.

Η αλήθεια είναι, λοιπόν, ότι αυτό το Twingo μας εξέπληξε ευχάριστα, με την έννοια ότι είχαμε μέχρι τώρα συνηθίσει πώς την ασφαλέστερη οδική συμπεριφορά προσφέρουν τα αυτοκίνητα με μπροστινή κίνηση. Εδώ είναι όλα πίσω, αλλά το σωστό στήσιμο των αναρτήσεων και τα υποχρεωτικά πλέον ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας σε κάνουν να ξεχνάς την αρχιτεκτονική του αυτοκινήτου, το οποίο δεν δείχνει πότε τάσης υπερστροφής, ακόμα κι όταν πιέζεται (θεωρούμε φυσικά αυτονόητο ότι μιλάμε για οδηγούς με... σώας τας φρένας, που αντιλαμβάνονται ότι οδηγούν ένα μίνι αυτοκίνητο και κινούνται με λογικούς ρυθμούς). Με αρκετά ικανοποιητικό τιμόνι, καλό κράτημα και ουδέτερη συμπεριφορά, δεν σε προβληματίζει ποτέ αν χρειαστεί να οδηγήσεις σε δρόμους π.χ. σαν την Αθηνών-Σουνίου. Τα φρένα του είναι επαρκή σε απόδοση, είναι όμως κάπως απότομα και χρειάζονται συνήθεια, καθώς το πεντάλ έχει στην αρχή μια νεκρή διαδρομή, ενώ η «ωφέλιμη» διαδρομή είναι μικρή. Στο στοιχείο του φυσικά βρίσκεται το αυτοκίνητο μέσα στην πόλη, όπου το μεγάλο του πλεονέκτημα είναι η εξαιρετική ευελιξία του, καθώς μάλιστα οι τροχοί του στρίβουν αρκετά περισσότερο απ' ότι αυτοί του ανταγωνισμού και ο κύκλος στροφής είναι πολύ μικρός. Και στον τομέα της άνεσης, όμως, το Twingo τα καταφέρνει καλά με τα δεδομένα της κατηγορίας, αν και δεν φτάνει στα επίπεδα του προηγούμενου μοντέλου, από το οποίο έχει κάπως λιγότερο «ραφιναρισμένο» πάτημα.

YΠEP
- Μικρές εξωτερικές διαστάσεις
- Ευελιξία - μικρός κύκλος στροφής
- Θέση οδήγησης
- Ποιοτικά προσεγμένο κι ευχάριστο εσωτερικό
- Απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας
- Αναδιπλούμενο κάθισμα συνοδηγού

KATA
- Έλλειψη στροφομέτρου και ρεζέρβας
- Υψηλότερος θόρυβος από ένα 4κύλινδρο
- Κάπως απότομα φρένα λόγω μικρής «ωφέλιμης» διαδρομής του πεντάλ

Παρά την πίσω τοποθέτηση του κινητήρα και την πίσω κίνηση, η οδική συμπεριφορά είναι χωρίς εκπλήξεις σε περίπτωση κίνησης έξω από τις αστικές συνθήκες


Συμπέρασμα
Με δεδομένα τα πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά του, κάτι που ήταν και το πιο δύσκολο να επιτευχθεί λόγω της ασυνήθιστης αρχιτεκτονικής του, πρέπει να θεωρήσουμε ότι το Twingo ήταν ένα πετυχημένο πείραμα της Renault. Γιατί προσφέρει αυτά που επιδιώχθηκαν με την τοποθέτηση του κινητήρα πίσω, δηλαδή ευελιξία, μικρές εξωτερικές διαστάσεις και καλούς εσωτερικούς χώρους, στοιχεία κατεξοχήν απαραίτητα σ' ένα αυτοκίνητο πόλης, χωρίς τα μειονεκτήματα που θα περίμενε κανείς από αυτή την λύση, όπως π.χ. μικρό χώρο αποσκευών ή «δύσκολη» οδική συμπεριφορά. Ταυτόχρονα είναι καλοφτιαγμένο και έχει ένα ζωντανό και ελαστικό κινητήρα. Προφανώς δεν είναι χωρίς ατέλειες (π.χ. κάποιες ελλείψεις στον εξοπλισμό, υψηλότερος θόρυβος του κινητήρα από ένα τετρακύλινδρο κλπ.), αλλά αυτό είναι αναπόφευκτο σ' αυτήν την εντελώς «βασική» κατηγορία. Αν δεν θέλεις ένα βασικό αυτοκίνητο-εργαλείο για την πόλη, ευκολοδήγητο, ευέλικτο και πρακτικό, αλλά ένα σχετικά μικρό αυτοκίνητο που να είναι πολυτελέστερο, πιο άνετο, με καλύτερη αίσθηση στα χειριστήρια και καλύτερη οδική συμπεριφορά για χρησιμοποίηση και σε ταξίδια σε κάθε είδους δρόμο, τότε πολύ απλά παίρνεις... Clio!

Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.renault.com.gr


  UP