ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

VW Polo - 1.4 TDI (75PS)

Ο δρόμος της λογικής         ..:: Παρασκευή, 20 Μαρτίου 2015 ::..
Οι όροι Polo και πετρέλαιο μας παραπέμπουν απευθείας σε μια σίγουρη επιλογή για όποιον δεν θέλει να το ψάξει πολύ στην κατηγορία Β κι επιθυμεί να έχει το κεφάλι του ήσυχο από πολλές απόψεις

Στην κατηγορία των «σούπερ μίνι», αυτή που αποκαλούμε κατηγορία Β, υπάρχουν δύο σταθερές εδώ και πολλές δεκαετίες. Μεταλαμπαδεύονται από γενιά σε γενιά, από στόμα σε στόμα, από άνδρα σε γυναίκα και το ανάποδο. Η μία είναι το εκάστοτε σούπερ μίνι της Toyota, στο οποίο μεγάλο μέρος των νέων μαθαίνουν να οδηγούν γιατί αποτελεί επιλογή πολλών δασκάλων οδήγησης και η άλλη είναι το Polo, με τους συνειρμούς που έχουν να κάνουν με την δεδομένη ποιότητα και ασφάλεια εδώ και πολλά χρόνια. Ένα Polo που δεν αποτέλεσε ποτέ το οδηγικό ερωτικό σκίρτημα ή το αισθητικό τοτέμ και των δυο φύλων. Χαρακτηρίζει όμως τη μετάβαση από την εποχή του εισαγωγικού αυτοκινήτου σε ένα μεγαλύτερο, πιο ολοκληρωμένο (με βάση τις διαστάσεις του) μέσο, που όχι μόνο μπορεί να αποτελέσει το μοναδικό αυτοκίνητο μέσα στην οικογένεια, αλλά και να κλέψει κάτι από τη λάμψη των μεγαλύτερων VW. Αυτή η συνταγή κρατά χρόνια και συνεχίζει και τώρα. Σχεδιαστική συνέχεια χωρίς εκπλήξεις, διακριτική αισθητική ανανέωση, ασφάλεια και πάλι, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση το νέο ορίζεται από έναν 1400άρη τρικύλινδρο πετρελαιοκινητήρα, σπουδή στην οικονομία και την πλούσια παραγόμενη ροπή εκεί που συνήθως τη χρειάζεσαι.

Εσωτερικό
H καμπίνα του Polo είναι φιλόξενη, μελετημένη, καλοφτιαγμένη. Εδώ θα βρείτε έναν από τους μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους στην κατηγορία, σε ό,τι έχει να κάνει με επιβάτες και αποσκευές. Πιθανότατα την ευκολότερη εργονομία σε διακόπτες και χειριστήρια, αλλά και μια καλή θέση οδήγησης, έτοιμη να υιοθετήσει πολλών ειδών σωματότυπους. Ικανοποιητικές είναι οι θήκες για τα μικροαντικείμενα, τόσο κεντρικά, όσο και στο εσωτερικό των θυρών. Οι ενστάσεις μας είναι δυο και έγκεινται, πρώτον, στα σκληρά πλαστικά του ταμπλό, σε σημείο να δείχνουν φθηνά (καμία σχέση με τις ακριβότερες εκδόσεις του Polo). Δεύτερον, σε μια έλλειψη του εξοπλισμού, ο οποίος στη βασική έκδοση του TDI των 75 ίππων, δεν διαθέτει ένα χρήσιμο υπολογιστή ταξιδιού, οπότε δεν σου επιτρέπει να γνωρίζεις ούτε καν την μέση κατανάλωση καυσίμου. Διαθέτει όμως το πακέτο με τους 4 αερόσακους (οι πλευρικοί είναι θώρακος-κεφαλής), το ESP με λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού και hill holder, τον κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, ένδειξη χαμηλής πίεσης ελαστικών και ηχοσύστημα, στην τιμή των 14.475 ευρώ (13.381 ευρώ με απόσυρση, το πεντάθυρο). Περίπου 1.000 ευρώ πιο κάτω από το ακριβότερο και πιο πλούσιο TDI των 90 ίππων, αλλά ψηλότερα, από το εξαιρετικό 1.2 TSI βενζίνης επίσης με 90 ίππους, στις βασικές εκδόσεις πάντα. Κυκεώνας εσωτερικού ανταγωνισμού λοιπόν, ελέω πολλών προτάσεων με ενδιαφέρον στη γκάμα του Polo και κερδισμένη τη VW.


Η έκδοση ντίζελ των 75 ίππων, δεν διαθέτει το αφρώδες υλικό στο ταμπλό των ακριβότερων εκδόσεων, αποδυναμώνοντας έτσι την κατά τα άλλα καλή εικόνα του εσωτερικού στο Polo

Κινητήρας-κιβώτιο
Να ξεκαθαρίσουμε καταρχήν πως πρόκειται για τον μικρότερο πετρελαιοκινητήρα όχι μόνο του Polo, αλλά και της γερμανικής εταιρείας, αφού μετά την πρόσφατη ανανέωση Polo δεν υπάρχει πλέον κινητήρας TDI κάτω των 1,4 λίτρων. Εδώ έχουμε την εκδοχή των 75 ίππων (διατίθεται και με 90 ίππους). Με τρικύλινδρη αρχιτεκτονική, την οποία σπάνια έως καθόλου θα στη θυμίσει ηχητικά, όπως και να λειτουργεί. Είτε χαμηλά, είτε ψηλότερα, αποδεικνύεται γραμμικός και ραφιναρισμένος, γεγονός που ταιριάζει στον πολιτισμένο χαρακτήρα που προάγει το Polo, εξ ορισμού. Το απερχόμενο σύνολο των 1,2 λίτρων ουδεμία σχέση είχε σε χαρακτηριστικά λειτουργίας με τη νέα εκδοχή. Πάμε παρακάτω. Οι 75 ίπποι αποδίδονται από τις 3.000 σ.α.λ., έως τις 3.750 σ.α.λ. και η πλούσια ροπή των 21,5 kgm κορυφώνεται από τις 1.500 σ.α.λ. μέχρι τις 2.000 σ.α.λ. Μετά τις 3.500 σ.α.λ., δεν έχει κανένα νόημα να πιέζεις, δεν κερδίζεις κάτι. Χαμηλά, γύρω στις 1.500 σ.α.λ., σε συνδυασμό με τον συμπλέκτη που απομονώνει απότομα και ψηλά, ο κινητήρας ενδέχεται να σβήσει (μας συνέβη αρκετές φορές) μέχρι να συνηθίσεις την κατάλληλη διαδικασία με τοπ συμπλέκτη, ειδικότερα όταν «κατεβάζεις» σε δεύτερη ή τρίτη στο κιβώτιο των πέντε σχέσεων. Ένα κιβώτιο ευπρόσδεκτα εύχρηστο, με την κλασική αραιή διάταξη στην κλιμάκωση, η οποία περιορίζει ευεργετικά την κατανάλωση καυσίμου.

Οδηγώντας
Στο δρόμο διακρίνουμε γι' άλλη μια φορά το καλό διαχρονικό κλασικό πρόσωπο του Polo. Πως ερμηνεύεται αυτό; Με σίγουρο πάτημα, ικανοποιητικά περιθώρια πρόσφυσης, σταθερότητα αλλά και το γνωστό «λοξοκοίταγμα» στο μεγαλύτερο Golf. Εδώ ανήκει η μια από τις δυο πρώτες θέσεις, στη δεύτερη κατηγορία αυτοκινήτων, σε ότι αφορά την άνεση, την κύλιση, τη σιγουριά με την οποία αντιμετωπίζονται οι νόμοι της φυσικής. Στον αντίποδα, ναι όντως, το Polo ποτέ δεν ήταν, όπως συμβαίνει και τώρα δηλαδή, ο μετρ της πληροφορίας στο τιμόνι, ο υμνητής της ακρίβειας στην πίεση, το φετίχ σε επίπεδο αίσθησης και δεσίματος με τον οδηγό του. Το "main stream" που υπηρετεί πιστά, εμπεριέχει στο μενού του απολύτως δικαιολογημένα και κάποιες κλίσεις του αμαξώματος, όχι σε βαθμό ανησυχητικό, απόρροια της άνεσης, που ήταν προτεραιότητα στη ρύθμιση της ανάρτησης. Σύστημα διεύθυνσης και φρένα συμπληρώνουν μια θετική "unisex" οδική εικόνα, η οποία εκτιμάται ακόμη περισσότερο όσο περνά ο καιρός, παρ' ότι δεν αποτυπώνεται στη σκέψη σου. Με μια πιθανή διαφορετική επιλογή ελαστικών, το ταξίδι με το Polo αναμένεται να γίνει ακόμη πιο ήσυχο.

YΠEP
- Αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου
- Ροπή κινητήρα
- Ασφάλεια
- Χαμηλή κατανάλωση
- Εργονομία
- Άνεση

KATA
- Ο TDI μπορεί να σβήσει στα κατεβάσματα με πολύ χαμηλές στροφές (βλ. κείμενο)
- Μάλλον μικροί εξωτερικοί καθρέφτες
- Έλλειψη υπολογιστή ταξιδιού στον εξοπλισμό

Ασφαλές, άνετο, προβλέψιμο αλλά και εύκολο στην οδήγηση, το μικρό VW αντλεί ψυχή από έναν εξαιρετικό 1400άρη τρικύλινδρο πετρελαιοκινητήρα


Συμπέρασμα
Ο συγκεκριμένος ζωντανός πετρελαιοκινητήρας των 1,4 λίτρων και 75 ίππων έδωσε στο ανανεωμένο Polo ακόμη μια ευχάριστη νότα, προσθέτοντας στην εξίσωση, εκτός από την μεγάλη ροπή, και την παροιμιώδη οικονομία καυσίμου. Στα υπόλοιπα, το μικρό VW δεν χρειάζεται περισσότερες συστάσεις, τα διαπιστευτήρια του στην ελίτ των σούπερ μίνι τα διατηρεί χρόνια τώρα. Το μόνο που έχει να αντιμετωπίσει σήμερα είναι ένας τιμολογιακός ανταγωνισμός εκδόσεων, κυβισμού αλλά και καυσίμου (βλέπε TSI) εκ των έσω.

Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.vw.gr


  UP