ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο Suzuki Vitara

Αποστολή στην Πορτογαλία         ..:: Σαββάτο, 28 Φεβρουαρίου 2015 ::..


Αν και προσαρμοσμένη στην σύγχρονη πραγματικότητα, που θέλει τα αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου πιο "light" σε δυνατότητες για εκτός δρόμου κίνηση, η Suzuki μπορούμε να πούμε ότι επιστρέφει κατά κάποιο τρόπο στις ρίζες με το νέο Vitara, αφού πρόκειται για ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου με αρκετές εκτός δρόμου δυνατότητες και με προσιτή τιμή. Κάτι που δεν μπορούσε να πει κανείς εύκολα για το Grand Vitara, που και μεγαλύτερο ήταν, και ακριβότερο, και με μεγαλύτερο κινητήρα. Το νέο Vitara, που οδηγήσαμε στην πανευρωπαϊκή δημοσιογραφική παρουσίαση στην Πορτογαλία, είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, με τις πρώτες παραδόσεις να προβλέπονται για τον Απρίλιο. Οι τιμές του αυτοκινήτου ξεκινούν από 16.990 ευρώ χωρίς απόσυρση (15.560 με απόσυρση) για το προσθιοκίνητο βενζινοκίνητο 1.6, με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 7 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα, ηλεκτρικούς καθρέφτες, ραδιο-CD, Bluetooth και σύστημα Start-Stop. Οι τιμές του ντίζελ 1.6 ξεκινούν από 19.690 ευρώ χωρίς απόσυρση (18.260 με απόσυρση), ενώ οι τιμές της τετρακίνητης έκδοσης ξεκινούν από 21.090 ευρώ χωρίς απόσυρση (19.660 με απόσυρση) για το βενζινοκίνητο 1.6.


Το Vitara έχει σίγουρα ένα «βαρύ» όνομα, ιδιαίτερα στην Ελλάδα όπου η εμπορική του επιτυχία ήταν μεγάλη, γεγονός που οφείλεται και στο ότι ήταν πολύ καλά προσαρμοσμένο στις ελληνικές συνθήκες. Γιατί ο πρώτος πρόγονός του αποτελούσε μια γέφυρα ανάμεσα στη φιλοσοφία των «καθαρόαιμων» εκτός δρόμου και αυτήν των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου, που ταίριαζε πολύ καλά στο ελληνικό περιβάλλον. Βεβαίως το «μικρό» Vitara ήταν 3θυρο και η εξέλιξη του μοντέλου, με το μεγαλύτερο και ακριβότερο 5θυρο Grand Vitara, απομάκρυνε κάπως το αυτοκίνητο από το ευρύ κοινό. Σήμερα τα αυτοκίνητα αυτού είδους που έχουν πέραση είναι κυρίως μικρά ή μικρομεσαία, κατά προτίμηση 5θυρα και όχι απαραίτητα τετρακίνητα.

Η Suzuki επιχειρεί να επαναπροσδιορίσει κάπως την κατηγορία, υιοθετώντας όμως πολλά από τα στοιχεία της. Το νέο μοντέλο είναι λοιπόν 5θυρο χωρίς να ξεφεύγει σε μέγεθος από το πλαίσιο της μικρομεσαίας κατηγορίας (μήκος 4,175 μ.), προσφέρει επαρκείς χώρους για τέσσερα άτομα κι ένα καλό χώρο αποσκευών 375 λίτρων, προσφέρει πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης σε αμάξωμα και εξοπλισμό, που είναι σήμερα επιθυμητές από το κοινό, στρέφει όμως και πάλι το βάρος προς την τετρακίνητη έκδοση, που αποτελούσε πάντα και το ισχυρό σημείο του αυτοκινήτου. Βεβαίως, η Suzuki μπορεί σήμερα να το κάνει αυτό γιατί έχει τη δυνατότητα να προσφέρει τετρακίνητη έκδοση χωρίς το μειονέκτημα του υψηλού κόστους χρήσης που φοβίζει τους περισσότερους αγοραστές και τους απομάκρυνε από τα τετρακίνητα «τζιποειδή». Κι αυτό γιατί προσφέρει το αυτοκίνητο με δύο κινητήρες όχι υψηλού κυβισμού (1,6 λίτρα), με την έκδοση ντίζελ να έχει τόσο χαμηλή κατανάλωση (τη χαμηλότερη που έχει τετρακίνητο αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου) που καταρρίπτει κάθε επιφύλαξη για την τετρακίνηση. Φυσικά, για όσους επιμένουν στο τζιποειδές σχήμα με αποκλειστικό προορισμό την κίνηση στην πόλη και σε ταξίδια στην άσφαλτο και θέλουν να αποφύγουν το πρόσθετο κόστος της τετρακίνησης, το αυτοκίνητο προσφέρεται και σε έκδοση με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς.

Το νέο σύστημα τετρακίνησης δεν είναι τόσο «καθαρόαιμο» όσο του πρώτου Vitara, αφού δεν έχει «βοηθητικό» κιβώτιο με κοντές σχέσεις, αλλά βρίσκεται πιο κοντά στη σύγχρονη πραγματικότητα, με την εξέλιξη των ηλεκτρονικών άλλωστε να επιτρέπει σήμερα αρκετές δυνατότητες εκτός δρόμου ακόμα και με αυτόματα συστήματα, χωρίς τα παραδοσιακά διαφορικά και τις κοντές σχέσεις. Το νέο Vitara χρησιμοποιεί το νέο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης Allgrip της Suzuki, με ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη στο ρόλο του κεντρικού διαφορικού, που γνωρίσαμε στο SX4 και το οποίο προσφέρει 4 επιλογές στον οδηγό: Auto, που εμπλέκει την τετρακίνηση μόνο όταν χρειάζεται, Sport, που είναι βελτιστοποιημένη για δρόμους με συνεχείς στροφές, Snow, που χρησιμοποιεί συνεχώς τετρακίνηση σε ολισθηρές επιφάνειες και "Lock" για το κλείδωμα του μεσαίου «διαφορικού» σε δύσκολες επιφάνειες, όπως λάσπη και χιόνι. Επιπλέον το αυτοκίνητο έχει και ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου κατάβασης, που ενισχύει ακόμα περισσότερο τις εκτός δρόμου δυνατότητές του, όπως και η αυξημένη σε σχέση με το SX4 απόστασή του από το έδαφος, που φτάνει τα 18,5 εκατοστά.




Οι δύο κινητήρες των 1,6 λίτρων αποδίδουν την ίδια ισχύ (120 ίππους), με τον ντίζελ όμως να αποδίδει διπλάσια ροπή από τον -ατμοσφαιρικό- βενζινοκινητήρα (32,6 kgm αντί για 15,9). Το χειροκίνητο κιβώτιο έχει 5 σχέσεις στη βενζινοκίνητη έκδοση και 6 στη ντίζελ, ενώ για την πρώτη διατίθεται και ένα αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Σημαντικό νέο για την ελληνική αγορά είναι ότι από το Σεπτέμβριο αναμένεται και βενζινοκινητήρας 1.4 με τούρμπο που θα αποδίδει γύρω στους 160 ίππους. Την ίδια εποχή αναμένεται κι ένα νέο ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη για το ντίζελ. Και οι δύο αυτές προσθήκες είναι σίγουρο ότι θα ενισχύσουν ακόμα περισσότερο τη δυναμική του αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά, με δεδομένη και την πολύ καλή εικόνα που συνδέεται με το όνομά του.

Στην Πορτογαλία οδηγήσαμε την τετρακίνητη έκδοση με τον ντίζελ σε μια αρκετά μεγάλη διαδρομή που περιλάμβανε κάθε είδους δρόμο. Το εσωτερικό του αυτοκινήτου δεν χαρακτηρίζεται από ακριβά υλικά, αλλά είναι καλά φτιαγμένο και σαφώς λειτουργικό. Γνωστός μας ήδη από το SX4, ο κινητήρας δεν χρειάζεται συστάσεις, κινεί πολύ άνετα το αυτοκίνητο και κάνει εύκολη και ευχάριστη την οδήγηση. Στους στενούς πορτογαλικούς δρόμους χρειάστηκε αρκετές φορές να κάνουμε προσπεράσματα, που πραγματοποιήθηκαν εύκολα και γρήγορα, επιβεβαιώνοντας έτσι την επάρκεια του κινητήρα και στον τομέα της ασφάλειας. Η κατανάλωση που πετύχαμε ήταν εντυπωσιακά χαμηλή, γύρω στα 5,5 λίτρα/100 χλμ., δικαιώνοντας έτσι απολύτως την επιλογή της Suzuki για το συγκεκριμένο συνδυασμό μηχανικών μερών σε τετρακίνητη έκδοση. Η σταθερότητα του αυτοκινήτου στον δρόμο είναι πολύ καλή, η συμπεριφορά του ακριβής, με σωστή απόκριση στις εντολές του οδηγού, και το τιμόνι έχει ικανοποιητική αίσθηση, με το αυτοκίνητο να είναι συνολικά ιδιαίτερα ευκολοδήγητο και ευχάριστο στο δρόμο. Κάποια μικρά κομμάτια χωματόδρομου και ανηφορικού τσιμεντόδρομου, καθώς και μια πολύ μικρή «πίστα» με ανώμαλη επιφάνεια για μια σύντομη δοκιμή ορισμένων χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου, μας επιβεβαίωσαν ότι οι δυνατότητες που προσφέρει το τετρακίνητο Vitara εκτός ασφάλτου θα καλύψουν τη μεγάλη πλειοψηφία των ελλήνων οδηγών. Όσο για την άνεση, βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα για την κατηγορία, ενισχύοντας την καλή εικόνα του αυτοκινήτου. Δικαίως λοιπόν η ελληνική αντιπροσωπεία ελπίζει σε μια ιδιαίτερα επιτυχημένη πορεία του νέου Vitara στην ελληνική αγορά, αφού το αυτοκίνητο είναι πολύ καλά προσαρμοσμένο στην ελληνική πραγματικότητα.

Πάνος Φιλιππακόπουλος


  UP