ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το Audi A3 e-tron

Αποστολή στο Ναύπλιο         ..:: Σαββάτο, 21 Φεβρουαρίου 2015 ::..


Μετά το A3 g-tron που κινείται με φυσικό αέριο, η αντιπροσωπεία της Audi φέρνει στην ελληνική αγορά μία ακόμα έκδοση του A3 με εναλλακτικό σύστημα κίνησης, το φορτιζόμενο (plug-in) υβριδικό A3 e-tron, που παρουσίασε στους έλληνες δημοσιογράφους στη μεγάλη εκδήλωση που οργάνωσε στο Ναύπλιο. Το πεντάθυρο αυτοκίνητο, που προσφέρει μια ενδιαφέρουσα αυτονομία με ηλεκτροκίνηση για την πόλη, είναι φυσικά ακριβό στην ελληνική αγορά, όπου τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αν και απαλλάσσονται από τέλη κυκλοφορίας, επιβαρύνονται συνήθως με... φόρο πολυτελείας λόγω του αυξημένου τους κόστους. Έτσι η τιμή του αυτοκινήτου είναι 41.500 ευρώ, ευτυχώς τουλάχιστον με ένα κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού και hill holder, 7 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, ραδιο-CD, υπολογιστή ταξιδιού, ένδειξη πίεσης ελαστικών, προβολείς με ξένον, σύστημα καθαρισμού και αυτόματη ρύθμιση ύψους δέσμης, ζάντες αλουμινίου και σύστημα start-stop, όπως επίσης και σύστημα φόρτισης με 2 καλωδιώσεις, για οικιακή και βιομηχανική πρίζα.


Τα σύγχρονα υβριδικά αυτοκίνητα περνούν πλέον σε μία νέα φάση, όπου οι μπαταρίες έχουν αρκετή ενέργεια όχι μόνο για να λειτουργεί ο ηλεκτροκινητήρας για υποβοήθηση της βασικής μονάδας ισχύος (βενζινοκινητήρα ή ντίζελ), αλλά και για να κινούν το αυτοκίνητο αποκλειστικά ως ηλεκτροκίνητο για αρκετά χιλιόμετρα. Γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο η φόρτισή τους δεν γίνεται μόνο από τον κινητήρα εσωτερικής καύσεως ή την ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα, αλλά και από μία πρίζα ώστε το αυτοκίνητο να μπορεί να χρησιμοποιηθεί πολύ πιο συχνά ως ηλεκτροκίνητο. Σ' αυτήν την κατηγορία των φορτιζόμενων υβριδικών ανήκει και το A3 e-tron, η νέα πρόταση της Audi για ένα αυτοκίνητο φιλικό προς το περιβάλλον. Ένα αυτοκίνητο που σε σύγκριση με τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα προσφέρει το πλεονέκτημα ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για μακρινά ταξίδια χωρίς το πρόβλημα της περιορισμένης αυτονομίας και της μεγάλη αναμονής για επαναφόρτιση, κινούμενο με τον συμβατικό βενζινοκινητήρα του ως κλασικό υβριδικό.

Το A3 e-tron, που διαφοροποιείται και εξωτερικά σε λεπτομέρειες από τα υπόλοιπα Α3, χρησιμοποιεί ένα βενζινοκινητήρα 1.4 TFSI 150 ίππων κι έναν ηλεκτροκινητήρα 102 ίππων, με μέγιστη συνδυασμένη ισχύ 204 ίππων. Το σύστημα συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο S tronic έξι ταχυτήτων με ενσωματωμένο σύστημα αποσύμπλεξης της μετάδοσης. Η αυτονομία του αυτοκινήτου όταν κινείται αποκλειστικά ως ηλεκτροκίνητο φτάνει τα 50 χιλιόμετρα και είναι προφανώς αρκετή για να καλύψει τις περισσότερες ανάγκες των καθημερινών μετακινήσεων στην πόλη. Στον τυποποιημένο ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών, που περιλαμβάνει διαδρομή αρκετά μεγαλύτερη τα 50 χιλιομέτρων, οπότε τίθεται σε λειτουργία ο βενζινοκινητήρας από κάποια στιγμή και μετά, οι τυποποιημένες εκπομπές CO2 ήταν μόλις 35 g/km. Η ισχύς των κινητήρων εγγυάται φυσικά πολύ καλές επιδόσεις, με το αυτοκίνητο να επιταχύνει από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,6'' και την μέγιστη ταχύτητά του να είναι 222 χλμ./ώρα. Σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 130 χλμ./ώρα. Η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας γίνεται σε 3,5 ώρες περίπου σε κοινή οικιακή πρίζα ή σε κάτι περισσότερο από 2 ώρες αν συνδεθεί σε πρίζα με βιομηχανικό ρεύμα με το ειδικό καλώδιο που προσφέρεται με το αυτοκίνητο.




Στο Ναύπλιο είχαμε την ευκαιρία για μια πολύ σύντομη επαφή με το A3 e-tron σε παραδοσιακή υβριδική λειτουργία, μια που η μπαταρία δεν είχε προλάβει να φορτιστεί για ηλεκτροκίνηση αρκετών χιλιομέτρων μετά την οδήγηση του αυτοκινήτου από άλλους συναδέλφους. Όπως και όλα τα αυτοκίνητα του είδους, το A3 e-tron εντυπωσιάζει με την ήσυχη λειτουργία του, αφού ο βενζινοκινητήρας σβήνει στα φανάρια και το ξεκίνημα του αυτοκινήτου γίνεται μετά αρχικά με τον ηλεκτροκινητήρα, χωρίς έτσι να χρειάζεται να «μαρσάρεις». Αυτό επίσης που εντυπωσιάζει, είναι η άμεση και ταχύτατη επιτάχυνση όταν πατήσεις το γκάζι, οπότε στην ήδη πολύ καλή ροπή του βενζινοκινητήρα προστίθεται η τεράστια ροπή του ηλεκτροκινητήρα. Και φυσικά το αυτοκίνητο είναι πολύ οικονομικό στο ταξίδι, όταν εξαντλείται πλέον η ενέργεια της μπαταρίας και κινείται ως υβριδικό, με τη μέση κατανάλωσή του να είναι χαμηλότερη από αυτή ενός ντίζελ (το οποίο φυσικά δεν έχει και τις επιδόσεις του e-tron). Συνολικά μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πρόταση, με μοναδικό μειονέκτημα φυσικά την αυξημένη τιμή της.
Πάνος Φιλιππακόπουλος


  UP