ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το ανανεωμένο Audi A7 Sportback

Αποστολή στο Ναύπλιο         ..:: Σαββάτο, 21 Φεβρουαρίου 2015 ::..


Ένα ακόμα νέο μοντέλο παρουσίασε η αντιπροσωπεία της Audi στη μεγάλη δημοσιογραφική εκδήλωση που οργάνωσε στο Ναύπλιο, το ανανεωμένο A7 Sportback. Ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται φυσικά σε περιορισμένο κοινό στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης, αλλά είναι σημαντικό για την εικόνα της εταιρείας, που θεωρεί ότι αυτό το αυτοκίνητο αντιπροσωπεύει με τον καλύτερο τρόπο το DNA της. Άλλωστε μέσα στη χρονιά θα είναι διαθέσιμο και μ' ένα κινητήρα πολύ πιο κοντά στην ελληνική φορολογική πραγματικότητα από τους μεγάλους κινητήρες που διατίθενται αυτή τη στιγμή, οι οποίοι βρίσκονται στα 3 λίτρα και για τη βενζίνη και για το ντίζελ. Οι τιμές του αυτοκινήτου ξεκινούν από 82.000 ευρώ, φυσικά με ένα κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού το οποίο περιλαμβάνει... τα πάντα (αν και σε αυτού του επιπέδου τα αυτοκίνητα υπάρχει πάντα μια τεράστια λίστα προαιρετικού εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ακόμα περισσότερα από... τα πάντα) και είναι χαρακτηριστικό ότι οι διαφορές είναι ελάχιστες από έκδοση σε έκδοση.


Τα μεγάλα 4θυρα κουπέ έχουν πλέον καθιερωθεί στη συνείδηση του κοινού των κατασκευαστών γοήτρου και ο ανταγωνισμός των τελευταίων έχει ενταθεί. Τέσσερα χρόνια μετά την παρουσίασή του το A7 Sportback ανανεώθηκε, για να εξακολουθήσει να αντιμετωπίζει με επιτυχία αυτόν τον ανταγωνισμό. Η ανανέωση περιλαμβάνει φυσικά αισθητικές αλλαγές στο εμπρός και πίσω μέρος του αυτοκινήτου (μάσκα, προφυλακτήρες, φώτα με LED, εξατμίσεις κλπ.), όπως γίνεται συνήθως στα "facelift", νέα υλικά και χρώματα στο εσωτερικό, αλλά και νέες επιλογές κινητήρων και συστημάτων μετάδοσης και φυσικά την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε συστήματα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας (μέχρι και σύστημα ήχου υψηλής πιστότητας της B&O περιλαμβάνεται στον έξτρα εξοπλισμό).

Αυτήν τη στιγμή το αυτοκίνητο είναι διαθέσιμο με 5 συνολικά κινητήρες, δύο βενζίνης και τρεις πετρελαίου, όλους 3λιτρους εκτός από αυτόν της κορυφαίας σπορ έκδοσης S7, που είναι ένας 4λιτρος TFSI 450 ίππων. Ο «βασικός» βενζινοκινητήρας αποδίδει 333 ίππους, ενώ ο ντίζελ προσφέρεται σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις, με 218, 272 ή 320 ίππους. Όλες οι εκδόσεις εκτός από μία είναι τετρακίνητες, Ο 3λιτρος ντίζελ με το διπλό τούρμπο και τους 320 ίππους συνδυάζεται με 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο τύπου Tiptronic, ενώ οι υπόλοιπες εκδόσεις έχουν ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (S tronic), ανασχεδιασμένο στις προσθιοκίνητες εκδόσεις. Επίσης, στις εκδόσεις με ισχύ από 272 ίππους και πάνω το σύστημα τετρακίνησης quattro μπορεί να συνδυαστεί μ' ένα σπορ μπλοκέ διαφορικό στους πίσω τροχούς. Μέσα στο 2015, πάντως, αναμένεται και μία έκδοση με τον κινητήρα 1.8 TFSI κι έχει ενδιαφέρον να δούμε πόσο ελκυστική θα είναι αυτή για τους έλληνες αγοραστές υψηλού εισοδήματος, που αποφεύγουν τώρα συστηματικά τους κινητήρες μεγάλου κυβισμού, λόγων των παράλογων φορολογικών επιβαρύνσεων που συνεπάγονται.




Στο Ναύπλιο οδηγήσαμε τη βασική έκδοση ντίζελ με τους 218 ίππους. Το νούμερο της ισχύος μπορεί να μη φαίνεται τεράστιο, αλλά ας μη ξεχνάμε ότι μιλάμε για ντίζελ, όπου προτεραιότητα έχει η τεράστια ροπή. Αρκεί να πούμε ότι το αυτοκίνητο επιταχύνει από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 7'' (7,3'' στην «οικονομική» έκδοση ultra, που δεν είναι τετρακίνητη) για να γίνει αντιληπτή η τεράστια δύναμη αυτού του κινητήρα, που φυσικά κινεί με την μεγαλύτερη άνεση το μεγάλο αυτοκίνητο των σχεδόν 5 μέτρων και των σχεδόν 2 τόνων και συνεργάζεται άψογα με το εξαιρετικό κιβώτιο. Αυτονόητη είναι η υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης, τα κορυφαία φρένα και η μεγάλη σταθερότητα του αυτοκινήτου, δεν περιμένει άλλωστε κανείς τίποτα λιγότερο από ένα μεγάλο και ακριβό Audi. Αυτό όμως που μας εντυπωσίασε περισσότερο είναι η εξαιρετική ηχομόνωση, τόσο καλή που όταν θέσαμε σε λειτουργία τον κινητήρα, αναρωτηθήκαμε αν πράγματι οδηγούσαμε το ντίζελ! Η εμπειρία μας με το A7 ήταν σχετικά σύντομη, αρκετή όμως για να μας θυμίσει ότι αυτό που πληρώνεις σε αυτά τα ακριβά αυτοκίνητα γοήτρου, δεν είναι μόνο μερικές δεκάδες κιλά λαμαρίνας παραπάνω και πιο ακριβά ηχοσυστήματα και άλλα ηλεκτρονικά, αλλά μία συνολικά πολύ υψηλή αίσθηση ποιότητας, άνεσης και ασφάλειας.
Πάνος Φιλιππακόπουλος


  UP