ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Mini - Cooper D auto

Life style και ουσία μαζί         ..:: Παρασκευή, 13 Φεβρουαρίου 2015 ::..
Το Cooper D στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο, αποτελεί την ορθολογική προσέγγιση μεταξύ των πολλών εκδόσεων και συνδυασμών που παρέχει το νέο Mini, διαθέτοντας αρκετές αρετές σε ένα ούτως ή άλλως ενδιαφέρον πακέτο

Ο υπογράφων έχει παρακολουθήσει από κοντά όλη αυτή τη μετάλλαξη του Mini, από το αυτοκίνητο που δημιούργησε ο Ισιγόνης μέχρι το σημερινό. Έζησε και ανδρώθηκε βιολογικά και οδηγικά μέσα στο κλασικό Mini της τότε εποχής και κατόπιν έγινε μάρτυρας της νέας εποχής, όταν πια ήταν ήδη δημοσιογράφος στο χώρο του αυτοκινήτου (με την αλλαγή του αιώνα δηλαδή). Μετά από εκείνη τη μετάλλαξη σήμερα έχουμε τη μετεξέλιξη και μια εντελώς νέα γενιά Mini, όσο κι αν δεν φαίνεται τόσο καινούρια με την πρώτη ματιά. Σίγουρα είναι άμεσα αναγνωρίσιμη, δεν απορείς για το ποιο αυτοκίνητο είναι αυτό που βλέπεις μπροστά σου και σίγουρα υπάρχει και η αύξηση των διαστάσεων, η οποία τείνει να μετατρέψει το Mini σε Maxi...

Εσωτερικό
Αχίλλειος πτέρνα του προηγούμενου Mini ήταν οι εσωτερικοί χώροι στο πίσω κάθισμα, κυρίως για τα γόνατα των επιβατών. Σε αυτήν τη νέα γενιά, η αύξηση του μεταξονίου κατά 28 χιλιοστά (2.495), επέφερε μια μικρή βελτίωση στους διαθέσιμους χώρους, οι οποίοι όμως και πάλι απέχουν από το να χαρακτηριστούν «κανονικοί». Ο χώρος αποσκευών, με 211 λίτρα, κυμαίνεται στο ίδιο μήκος κύματος. Το περίεργο είναι πως το παλιό κλασικό Mini είχε ευρυχωρία και εκμετάλλευση εσωτερικού χώρου για σεμινάριο, παρά τις σχεδόν «μισές» εξωτερικές διαστάσεις του συγκριτικά με τη σημερινή γενιά. Αλλά βέβαια από τότε έχουν εξελιχθεί πολύ οι προδιαγραφές ασφαλείας και οι απαιτήσεις για ποιότητα και εξοπλισμό, που αναπόφευκτα οδήγησαν σε αύξηση των διαστάσεων (και του βάρους) των μικρών αυτοκινήτων.

Κατά τα λοιπά, η ποιότητα των υλικών (κυρίως στο ταμπλό) έχει αισθητά αναβαθμιστεί, η εργονομία απαιτεί λίγο χρόνο για να θυμηθείς πού είναι τι και ο εξοπλισμός είναι αρκετά σύγχρονος τεχνολογικά, αλλά και πλούσιος στη σύνθεσή του. Μία οθόνη TFT (ή μία έγχρωμη οθόνη 8'', ανάλογα με την έκδοση) με διάφορες ενδείξεις (επίσης ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού) μαζί με τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος, δεσπόζουν στο κέντρο ψηλά στην κονσόλα. Μην μας ρωτήσετε πόσο λειτουργικά είναι όλα αυτά, σίγουρα χρειάζονται εξοικείωση, αλλά το εκλαμβάνουμε ως μέρος της προσωπικότητας και το ξεπερνάμε. Οι μικροί χώροι αποθήκευσης στην καμπίνα μας υπενθυμίζουν πως αν θέλεις χωροταξικές αρετές, υπάρχει τόσο το νέο πεντάθυρο Mini, όσο και τα υπόλοιπα με τους διαφορετικούς κωδικούς στην ονομασία. Αυτό που μετρά περισσότερο στο εσωτερικό, είναι η «χωστή» θέση οδήγησης που θέλει να σε βάλει στο κλίμα της οδήγησης. Η τιμή του Cooper D είναι 21.600 ευρώ (20.332 ευρώ με το όφελος της απόσυρσης), λογικά τσιμπημένη, με πλούσιο εξοπλισμό χωρίς ελλείψεις (6 αερόσακοι, ESP, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικοί και θερμαινόμενοι καθρέφτες, κλιματισμός, ραδιο-CD με θύρα USB, ένδειξη απώλειας πίεσης ελαστικών κλπ.) Από εκεί και πέρα, ό,τι πληρώνεις παίρνεις, μέσα από ένα μεγάλο κατάλογο έξτρα εξοπλισμού που θυμίζει τη... BMW.


Βαρυφορτωμένη η εικόνα στο εσωτερικό του νέου Mini, με αναβαθμισμένη όμως ποιότητα στα πλαστικά μέρη, hi-teck εξοπλισμό, ως είθισται μέτριους χώρους και ασυνήθιστη εργονομία

Κινητήρας-κιβώτιο
Κάτω από το καπό του συγκεκριμένου Mini φωλιάζει ο νέος τρικύλινδρος πετρελαιοκινητήρας του 1,5 λίτρου με ισχύ 116 ίππους στις 4.000 σ.α.λ., και πάνω από 27 χιλιογραμμόμετρα ροπής, διαθέσιμα από αρκετά χαμηλά, μόλις από τις 1.750 σ.α.λ. Στην πράξη τα χαρακτηριστικά απόδοσης θυμίζουν ηλεκτρικό μοτέρ, αφού το σύνολο τραβά αδιαμαρτύρητα από χαμηλά, χωρίς κενά και εξάρσεις, μέχρι σχεδόν το όριο των στροφών του. Στην καυτή ερώτηση πώς τα πηγαίνει στο ηχητικό σκέλος ένας τρικύλινδρος ντίζελ κινητήρας, η απάντηση είναι περίφημα, αφού δεν πρόκειται να καταλάβεις το παραμικρό αν δεν στο πουν, ή αν δεν έχεις ανοίξει τελείως τα παράθυρα όταν το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιημένο και ο κινητήρας εργάζεται στο ραλαντί. Η μέση κατανάλωση σε μικτές συνθήκες κίνησης, δεν ξεπερνά εύκολα τα 7-7,5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, αποδεικνύοντας την πολύ καλή δουλειά των τεχνικών στη νέα αυτή γενιά κινητήρων της BMW. Οι εκπομπές CO2 των 98 g/km συνεπάγονται απαλλαγή από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας.

Οι επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,2’’, τελική ταχύτητα 204 χλμ./ώρα) είναι πολύ καλές για μικρό αυτοκίνητο, δεν βάζουν ίσως φωτιά στην άσφαλτο, αλλά αυτή δεν είναι η πιο σπορτίφ έκδοση της γκάμας και δεν είναι αυτό το βασικό ζητούμενο. Ένα έξυπνο πρόγραμμα λειτουργίας (Sport, Mid και Green), ελέγχει το αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, την απόκριση του πεντάλ του γκαζιού, την αμεσότητα του τιμονιού, την απόσβεση των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ (στις εκδόσεις όπου διατίθενται αυτά). Η μεσαία επιλογή (Mid) είναι ιδανική για τις περισσότερες περιπτώσεις, καθώς μεταξύ άλλων προσφέρει επαρκή αμεσότητα στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού και ιδανικές αλλαγές στο αυτόματο κιβώτιο. Έτσι, μπορείς να επιλέξεις εσύ πόσο σπορτίφ θέλεις να γίνει το Mini σου, ανάλογα με τη στιγμή, ή τον τρόπο που επιθυμείς να οδηγείς.

Οδηγώντας
Το καλό έγινε ακόμη καλύτερο, θα μπορούσε να είναι ο τίτλος επάνω στην παράγραφο για την οδική συμπεριφορά του νέου Mini Cooper D. Ό,τι γνωρίσαμε μέχρι τώρα δηλαδή ισχύει, ενώ πλέον διανθίζεται με περισσότερη ωριμότητα και πολιτισμό. Σαφώς και σε επίπεδο επικοινωνίας και αμεσότητας το Mini εξακολουθεί να δείχνει το δρόμο στα περισσότερα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα, αυτή τη φορά το κάνει με ένα μανδύα ραφιναρίσματος, απόρροια των παραπόνων που ακούστηκαν τα προηγούμενα χρόνια από ιδιοκτήτες που κουράστηκαν να «κοπανιούνται» στα άσχημα οδοστρώματα. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως το Mini μετατράπηκε σε «χαλί», ούτε πως απέκτησε διαδρομή η ανάρτησή του, απλώς απέκτησε μια υποφερτή ποιότητα κύλισης, η οποία σε συνδυασμό με την πολύ καλή πλέον ηχομόνωση δίνει ένα αρεστό αποτέλεσμα και κλείνει στόματα στις εκπροσώπους του ωραίου φύλου. Για τους ενθουσιώδεις οδηγούς τώρα (ασχέτως φύλου!), μην ανησυχείτε καθόλου, η αίσθηση καρτ παραμένει, όσο και να αυξήθηκαν οι διαστάσεις. Άλλωστε στο τελευταίο οφείλεται και η μεγαλύτερη προοδευτικότητα στις αντιδράσεις σε σχέση με πριν. Το κράτημα είναι εξαιρετικό για άλλη μια φορά, η ακρίβεια της συμπεριφοράς, επίσης, το τιμόνι είναι γρήγορο και ακριβές, ενώ τα φρένα πολύ καλά, κοινώς πάλι το Mini ταυτίζεται με την ευχαρίστηση της οδήγησης.

YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Ευχάριστο στην οδήγηση
- Κινητήρας
- Καλό αυτόματο κιβώτιο
- Ποιότητα
- Tιμόνι
- Φρένα
- Διπλό σκιάδιο οδηγού
- Χαρακτήρας και στιλ που ξεχωρίζει

KATA
- Μέτριοι χώροι
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Άνεση

Το «καρτ» απέκτησε τρόπους, προκειμένου να ενοχλεί λιγότερο τους επιβάτες του, με τον πετυχημένο συνδυασμό να παραπέμπει περισσότερο σε μικρή BMW και λιγότερο σε Mini προηγούμενων ετών


Συμπέρασμα
Σε οποιαδήποτε έκδοσή του το νέο Mini προκαλεί το ενδιαφέρον, γνωστό αυτό. Πόσο μάλλον σε αυτήν με τον εξελιγμένο πετρελαιοκινητήρα μικρού κυβισμού και το σύγχρονο αυτόματο κιβώτιο. Ξεκάθαρα, ιδανική περίπτωση και για γυναίκες οδηγούς. Εμείς, πιστοί στην οδηγική φιλοσοφία του Mini, θα το προτιμούσαμε με χειροκίνητο κιβώτιο για περισσότερη δράση. Περί ορέξεως όμως... κολοκυθόπιτα. Το αυτόματο Cooper D είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση ενός μικρού οχήματος κύρους. Σε αυτό συγκαταλέγουμε και την τιμή αγοράς του.

Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.mini.com.gr


  UP