ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

BMW X4 - xDrive 28i

Μικρή X6         ..:: Παρασκευή, 06 Φεβρουαρίου 2015 ::..
Επεκτείνοντας προς τα κάτω, σε πιο «γήινα» κόστη, την ιδέα του υπερυψωμένου 4θυρου και τετρακίνητου κουπέ αυτοκινήτου ελεύθερου χρόνου που λανσάρισε με επιτυχία με τη μορφή της X6, η BMW παρουσιάζει ένα μικρότερο μεν, αλλά ευρύχωρο για μια οικογένεια αντίστοιχο αυτοκίνητο, που προσφέρει και όλα τα πλεονέκτημα του μεγάλου του αδελφού σε ποιότητα, λειτουργικότητα, επιδόσεις και εξαιρετικά οδικά χαρακτηριστικά

Η φιλοσοφία του υπερυψωμένου τετράθυρου αυτοκινήτου ελεύθερου χρόνου με αμάξωμα «τύπου κουπέ», που λανσάρισε με την X6 η BMW, αποδείχθηκε μια πετυχημένη επιλογή, που άλλωστε άρχισε να βρίσκει και μιμητές. Το επόμενο λογικό βήμα ήταν η επέκταση της συγκεκριμένης σχεδιαστικής αντίληψης προς τα κάτω, με δεδομένη τη στροφή μέρους των καταναλωτών από τα τεράστια αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου σαν τις X5 και X6, προς την αμέσως μικρότερη κατηγορία, τα αυτοκίνητα της οποίας άλλωστε έχουν ήδη μεγαλώσει αρκετά, προσφέροντας τους απαιτούμενους από ένα αυτοκίνητο γοήτρου χώρους. Έτσι, όπως ακριβώς η X6 αποτελεί στενό συγγενή της X5, η BMW παρουσίασε την X4, ένα υπερυψωμένο τετρακίνητο τετράθυρο κουπέ βασισμένο στο τεχνικό υπόβαθρο της X3, αλλά με πιο σπορ χαρακτήρα.

Εσωτερικό
Ο «σπορ-οικογενειακός» χαρακτήρας της X4, πέρα από το σχήμα του αμαξώματος, τονίζεται και από το γεγονός ότι ο οδηγός και ο συνοδηγός κάθονται 2 εκατοστά χαμηλότερα απ' ό,τι στην πιο «τζιποειδή» X3. Από εκεί και πέρα βέβαια, η θέση οδήγησης και η συνολική εργονομία είναι εξίσου καλές με της X3, δηλαδή κορυφαίες, όπως θα περίμενε κανείς από μια BMW. Ακόμα και το τιμόνι με την «παχιά» στεφάνη και την ευχάριστη αφή συμβάλλει σε μια εικόνα εργονομίας, λειτουργικότητας και πρακτικότητας, που κάνει εύκολη τη δουλειά του οδηγού και ευχάριστη τη διαμονή των επιβατών. Βεβαίως, υπάρχει η ιδιομορφία του κουπέ αμαξώματος, κι αυτό συνεπάγεται ένα μικρό πίσω παράθυρο, που περιορίζει την ορατότητα του οδηγού προς τα πίσω. Επίσης, είναι λίγο δύσκολο να καταλάβουμε γιατί, αν και επελέγη το κουπέ αμάξωμα με τη μεγάλη κλίση, δεν υπάρχει πίσω καθαριστήρας, η έλλειψη του οποίου γίνεται εμφανής όταν βρέχει αρκετά. Η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι φυσικά υπεράνω κριτικής.

Οι χώροι που προσφέρει η X4 για τους επιβάτες είναι μεγάλοι, παραπάνω απ' όσο χρειάζεται για να ταξιδέψουν απλώς άνετα. Ο μεγάλος και πρακτικός χώρος αποσκευών των 500 λίτρων δεν αφήνει περιθώρια για αμφιβολίες σχετικά με τις δυνατότητες του αυτοκινήτου να καλύψει οικογενειακές ανάγκες , ενώ οι χώροι για μικροπράγματα δεν είναι σπουδαίοι, αν και είναι καλύτεροι απ' ότι συνήθιζε η BMW και θα μπορούσαμε να τους χαρακτηρίσουμε ικανοποιητικούς. Η τιμή της X4 28i ξεκινάει από 59.100 ευρώ χωρίς απόσυρση (56.300 με απόσυρση) με ένα εξαιρετικό επίπεδο εξοπλισμού, στο οποίο περιλαμβάνονται ESP με hill holder, 6 αερόσακοι, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, ραντάρ παρκαρίσματος, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματη λειτουργία πόρτας χώρου αποσκευών, φώτα με ξένον, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, σύστημα καθαρισμού προβολέων, ραδιο-CD με θύρες Aux και USB και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστής ταξιδιού, σύστημα Start/Stop κλπ. Η μόνη έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας, όπως σε όλες τις BMW, λόγω της ύπαρξης ελαστικών runflat.

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι άνετοι και η ποιότητα και η λειτουργικότητα του εσωτερικού αντάξιες της φήμης της BMW

Κινητήρας-κιβώτιο
Γνωστός μας ήδη από άλλα μοντέλα της BMW ο εξαιρετικός 2λιτρος κινητήρας τούρμπο άμεσου ψεκασμού με τους 245 ίππους ανταποκρίνεται απόλυτά στα καθήκοντά του και στις μεγάλες απαιτήσεις που έχει κανείς από ένα αυτοκίνητο γοήτρου αυτού του επιπέδου. Πολύ δυνατός, εύστροφος, με άπειρη ροπή από χαμηλά, προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις στο μεγάλο αυτοκίνητο και αποτελεί εγγύηση για ασφαλέστατα προσπεράσματα κάτω απ' όλες τις συνθήκες. Σημαντική συμβολή στην καλή εκμετάλλευσή του έχει το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο των 8 ταχυτήτων, ελάχιστα πιο αργό από τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη, το οποίο με το εύρος κατανομής των σχέσεών του δεν σε αφήνει ποτέ να μείνεις «κρεμασμένος». Με πολύ ομαλές και γρήγορες αλλαγές και σωστά κατανεμημένες σχέσεις, σε κάνει να ξεχνάς ότι προσφέρει και δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας, ενώ προσφέρεται και μια επιλογή «σπορ» στο σύστημα ελέγχου τρόπου οδήγησης, για πιο γρήγορα «κικντάουν» και αλλαγές ταχυτήτων σε υψηλότερες στροφές. Στην πράξη είναι πολύ δύσκολο για ένα μέσο οδηγό, ακόμα και έμπειρο, να χειριστεί 8 σχέσεις με την ίδια αποτελεσματικότητα που έχουν τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου, οπότε σπάνια έχει νόημα να βγεις από την αυτόματη λειτουργία.

Η κατανάλωση στην πόλη είναι φυσικά αυξημένη (13-13,5 λίτρα/100 χλμ.), αν και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι αυτός ο κινητήρας δημιουργήθηκε για ν' αντικαταστήσει ένα 3λιτρο, έχει αντίστοιχη ισχύ και με βάση αυτό το δεδομένο πρέπει να τον κρίνουμε. Με αυτό το δεδομένο, λοιπόν, δεν θα λέγαμε ότι η κατανάλωσή του είναι υπερβολική. Αυτό φαίνεται ακόμα περισσότερο στο ταξίδι, όπου η κατανάλωση βέβαια εξαρτάται και από τους ρυθμούς που ακολουθείς. Μπορείς, όμως, αν δεν πιέζεις υπερβολικά τον κινητήρα και κινείσαι στα όρια της νομιμότητας, να ρίξεις την κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο ακόμα και κάτω από τα 10 λίτρα/100 χλμ., τιμή καθόλου υψηλή με δεδομένο το μέγεθος του αυτοκινήτου και την ισχύ του κινητήρα.

Οδηγώντας
Με δεδομένη τη στενή συγγένεια με την X3, το κορυφαίο ίσως αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου σε οδική συμπεριφορά, ο εξαιρετικός χαρακτήρας που δείχνει η X4 στο δρόμο είναι αναμενόμενος. Όπως και η X3, θυμίζει GTI όταν την οδηγείς, σε κάνει να ξεχνάς το βάρος και το μέγεθός της και σε εντυπωσιάζει με την ακρίβεια με την οποία ακολουθεί την τροχιά που επιλέγεις, με το κράτημά της και με την ευκολία με την οποία ελέγχεται, ενώ το τιμόνι είναι από τα κορυφαία σε ακρίβεια και αίσθηση. Βεβαίως μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με εξαιρετικά προηγμένα συστήματα αναρτήσεων, κορυφαία ηλεκτρονικά κι ένα σύστημα τετρακίνησης που κατανέμει την ροπή αναλόγως των συνθηκών στους δύο άξονες. Το αυτοκίνητο είναι μια μηχανή οδηγικής απόλαυσης, πολύ περισσότερο δε όταν έχει στο σύστημα ρύθμισης δυναμικών χαρακτηριστικών (που δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει τη συνολική ρύθμιση κινητήρα, κιβωτίου, τιμονιού και ηλεκτρονικών ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης) και την έξτρα επιλογή για σπορ ρύθμιση των αναρτήσεων. Τη συνολική πολύ καλή εικόνα συμπληρώνουν τα εξαιρετικά φρένα.

Ταυτόχρονα, το αυτοκίνητο προσφέρει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και απολύτως αποδεκτή άνεση. Μπορεί να μη φτάνει σε άνεση στα επίπεδα π.χ. μιας «πεντάρας» (ακόμα και τα κορυφαία αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου δεν μπορούν να προσφέρουν άνεση σαν ένα καλό σεντάν), αλλά δεν γίνεται σε καμία περίπτωση κουραστικό και δεν ενοχλεί τους επιβάτες όταν κινείται σε ανώμαλο δρόμο. Όσο για την εκτός δρόμου κίνηση, είναι προφανές ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με ασφάλτινο προσανατολισμό, που χάρη στην προσαρμοζόμενη τετρακίνηση, τα ηλεκτρονικά, το αυξημένο ύψος από το έδαφος (20,4 εκατοστά) και το αυτόματο κιβώτιο, έχει και κάποιες δυνατότητες για κίνηση εκτός δρόμου, σε χώμα, χιόνι ή λάσπη, οι οποίες καλύπτουν τις ανάγκες του μεγαλύτερου μέρους των οδηγών.

YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο
- Φρένα
- Αυτόματο κιβώτιο με 8 ταχύτητες
- Χώροι
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
- Εργονομία

KATA
- Αυξημένη τιμή
- Αυξημένη κατανάλωση στην πόλη
- Μικρό πίσω παράθυρο, που περιορίζει την ορατότητα
- Έλλειψη πίσω καθαριστήρα
- Έλλειψη ρεζέρβας

Ο δυνατός 2λιτρος κινητήρας προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις και η εξαιρετική οδική συμπεριφορά επιτρέπει την πλήρη αξιοποίησή τους


Συμπέρασμα
Στα αυτοκίνητα της BMW που ανήκουν σε αυτές τις μεγάλες κατηγορίες, το συμπέρασμα είναι απλό. Κατ' αρχάς αυτή η X4 απευθύνεται σε πολύ λίγους, λόγω της αυξημένης φορολογίας στην αγορά της και του τεκμηρίου που συνεπάγεται ο 2λιτρος κινητήρας. Από εκεί και πέρα, για όποιον έχει τα οικονομικά μέσα για να προσπεράσει την παράλογη επιβάρυνση και προτιμάει ένα πιο «σπορτίφ» σχήμα από το κλασικό «τζιποειδές», είναι ένα αυτοκίνητο που θα τον ικανοποιήσει με την ποιότητα, τις επιδόσεις και τα οδικά χαρακτηριστικά που προσφέρει, διαθέτοντας επιπλέον και κάποιες εκτός δρόμου δυνατότητες, που θα του δώσουν μεγαλύτερη αυτονομία στις εκδρομές του. Σε κάθε περίπτωση, είναι ένα αυτοκίνητο που ανταποκρίνεται στις υποσχέσεις της BMW για οδηγική απόλαυση.

Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.bmw.gr


  UP