ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Mitsubishi ASX - 1.8 D 4WD

Μιλάει η πείρα!         ..:: Παρασκευή, 23 Ιανουαρίου 2015 ::..
Ένα από τα καλύτερα μικρομεσαία αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου στην καλύτερη έκδοσή του, με πολύ καλό κινητήρα ντίζελ και τετρακίνηση, που προσφέρει τις δυνατότητες εκτός δρόμου με τις οποίες αποκτά νόημα ή ύπαρξη της συγκεκριμένη κατηγορίας «τζιποειδών»

Η περιορισμένη ανανέωση του ASX δεν άλλαξε ίσως δραματικά τα λειτουργικά χαρακτηριστικά του ιαπωνικού αυτοκινήτου, αποτέλεσε όμως για μας μια πολύ καλή ευκαιρία για να δοκιμάσουμε ένα καλό αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου στην μόνη μορφή που κατά τη γνώμη μας έχει νόημα η ύπαρξη αυτής της κατηγορίας, την τετρακίνητη. Με δεδομένη άλλωστε την εξαιρετική παράδοση της Mitsubishi στα τετρακίνητα αυτοκίνητα και την πολύ καλή ποιότητα των αυτοκινήτων της γενικώς, η συγκεκριμένη επιλογή είναι προφανές ότι παρουσιάζει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Από πλευράς εξωτερικής εμφάνισης η ανανέωση του ASX περιορίζεται κυρίως στην αντικατάσταση της μάσκας και του εμπρός και πίσω προφυλακτήρα, ενώ εσωτερικά υπάρχουν νέα υλικά και κάποιες στιλιστικές επεμβάσεις γύρω από την κεντρική κονσόλα.

Εσωτερικό
Χωρίς να προσφέρει μεγάλες πολυτέλειες, το εσωτερικό του ASX χαρακτηρίζεται από πολύ καλή ποιότητα, με γεροδεμένη και προσεγμένη κατασκευή και πολύ καλά υλικά. Ένα λειτουργικό και άνετο εσωτερικό που προσφέρει καλούς χώρους για τέσσερις ενήλικους επιβάτες και αρκετούς χώρους για μικροπράγματα, που ενισχύουν την πρακτικότητά του. Ο χώρος αποσκευών, με 419 λίτρα, είναι επίσης απολύτως επαρκής για να μεταφέρει τις αποσκευές μιας τετραμελούς οικογένειας. Ένας επιπλέον μικρός χώρος αποθήκευσης κάτω από το δάπεδο του, που επιτρέπει να μεταφέρει κανείς μικρά αντικείμενα χωρίς να περιφέρονται, προσθέτει επιπλέον πόντους στην λειτουργικότητα του αυτοκινήτου.

Σωστή γενικά είναι και η εργονομία του αυτοκινήτου και αρκετά καλή η θέση οδήγησης, αν και η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής. Θα θέλαμε επίσης και λίγο καλύτερη πλευρική στήριξη, με δεδομένο άλλωστε ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που μπορεί να κινηθεί και εκτός δρόμου. Η τιμή της συγκεκριμένης τετρακίνητης έκδοσης με τον πετρελαιοκινητήρα 1.8 ξεκινάει από 28.690 ευρώ χωρίς απόσυρση (25.981 ευρώ με απόσυρση) και πιστεύουμε ότι είναι πολύ καλή για αυτά που προσφέρει το αυτοκίνητο, πολύ περισσότερο μάλιστα αφού συνδυάζεται μ' ένα πολύ πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού στο οποίο περιλαμβάνονται στάνταρ ESP με hill holder, 7 αερόσακοι, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ραντάρ παρκαρίσματος, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, προβολείς ομίχλης, cruise control, ζάντες αλουμινίου, ραδιο-CD με θύρες USB (που αναγνωρίζει και iPod) και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι. Η μόνη έλλειψη που υπάρχει είναι αυτή της ρεζέρβας, στη θέση της οποίας υπάρχει κιτ επισκευής, που δεν είναι βέβαια και η πιο κατάλληλη λύση για ένα αυτοκίνητο εκτός δρόμου.


Με επαρκείς χώρους γεροδεμένη και προσεγμένη κατασκευή, καλής ποιότητα υλικά και πλούσιο εξοπλισμό, το εσωτερικό του ASX είναι αρκετά φιλόξενο για 4 επιβάτες ακόμα και σε μακρινά ταξίδια

Κινητήρας-κιβώτιο
Ο κινητήρας ντίζελ 1.8 με τους 150 ίππους είναι πραγματικά πολύ καλός και ανταποκρίνεται απόλυτα στις ανάγκες του αυτοκινήτου. Έχει αρκετή δύναμη και πολύ καλή ροπή από αρκετά χαμηλές στροφές, σημείο στο οποίο φαίνεται να έχει γίνει κάποια βελτίωση σε σχέση με το παρελθόν. Είναι εύστροφος και όχι ιδιαίτερα θορυβώδης (ενώ και η καλή ηχομόνωση περιορίζει τον ήχο του στο εσωτερικό του αυτοκινήτου). Προσφέρει καλές επιταχύνσεις και γρήγορα και ασφαλή προσπεράσματα, ενώ συνεργάζεται πολύ καλά με το εύχρηστο κιβώτιο των έξι ταχυτήτων, που έχει καλή αίσθηση και σωστή κλιμάκωση (και είναι ένα από τα στοιχεία του αυτοκινήτου που βελτιώθηκαν στην διαδικασία της ανανέωσης). Το αποτέλεσμα είναι και ο περιορισμός της κατανάλωσης, που παρά το μέγεθος και την (αυξημένη λόγω σχήματος) αεροδυναμική αντίσταση του αυτοκινήτου μπορεί να πέσει σε εντυπωσιακά χαμηλά επίπεδα στο ταξίδι. Είναι χαρακτηριστικό, ότι ταξιδέψαμε από την Αθήνα στο βορειοανατολικό Πήλιο με μέση κατανάλωση μόλις 6,8 λίτρα/100 χλμ., τιμή που θυμίζει μικρομεσαίο αυτοκίνητο και όχι ένα μεγάλο τετρακίνητο αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου.

Οδηγώντας
Μια άλλη τροποποίηση στο ανανεωμένο ASX είναι η νέα ρύθμιση των αναρτήσεων (νέα ελατήρια και αμορτισέρ) και ο ανασχεδιασμός των πολλαπλών συνδέσμων του πίσω άξονα, ώστε να περιοριστούν τα φαινόμενα πλεύσης που παρουσίαζε κοντά στο όριο του το ASX στην προηγούμενη έκδοσή του. Το αποτέλεσμα είναι ότι το αυτοκίνητο έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης, και προσφέρει πολύ καλή άνεση για αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, ενώ ταυτόχρονα έχει καλό κράτημα, καλή πρόσφυση και πολύ προβλέψιμη συμπεριφορά ακόμα και όταν η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους δύο τροχούς.

Προφανώς όταν οι ρυθμοί γίνονται πιο γρήγοροι (και αυτό το αυτοκίνητο μπορεί να οδηγηθεί αρκετά σβέλτα) υπάρχουν κάποιες κλίσεις στις στροφές, μεγαλύτερες από ότι σε ένα σεντάν. Δεν είναι όμως υπερβολικές και δεν επηρεάζουν τη συμπεριφορά του, που είναι προοδευτικά υποστροφική και δεν αιφνιδιάζει με απρόβλεπτες αντιδράσεις. Σημαντικό επίσης για τον αποτελεσματικό έλεγχο του αυτοκινήτου στην άσφαλτο είναι το γεγονός ότι έχει αρκετά καλό τιμόνι για την κατηγορία του, όχι υπερβολικά ελαφρύ όπως θα ήταν σε ένα καθαρόαιμο εκτός δρόμου. Αρκετά καλά είναι και τα φρένα του, που είναι επίσης βελτιωμένα στο ανανεωμένο μοντέλο. Σε ό,τι αφορά την κίνηση εκτός δρόμου, προφανώς δεν μιλάμε για ένα καθαρόαιμο, αλλά για ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου. Παρ' όλα αυτά, οι δυνατότητες του ASX είναι αρκετές για την κατηγορία του, χάρη στο αποτελεσματικό αυτόματο σύστημα τετρακίνησης και την ροπή του ντίζελ, και η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών είναι απίθανο να χρειαστεί κάτι παραπάνω.

YΠEP
- Κινητήρας
- Οικονομία
- Ποιότητα
- Δυνατότητες εκτός δρόμου
- Αίσθηση χειριστηρίων
- Ηχομόνωση
- Εξοπλισμός
- Άνεση - ποιότητα κύλισης (για αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου)

KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Έλλειψη ρεζέρβας

Με καλή πρόσφυση, προβλέψιμη συμπεριφορά και δυνατό κινητήρα με καλή ροπή, το ASX είναι ευχάριστο όσο και ασφαλές στην οδήγηση


Συμπέρασμα
Χωρίς αμφιβολία το ASX είναι αυτή τη στιγμή ένα από τα καλύτερα μικρομεσαία αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου, όπως ήταν άλλωστε και πριν την ανανέωση του, που το έκανε ακόμα καλύτερο. Ένα λειτουργικό, ασφαλές, ευκολοδήγητο και πολύ καλά φτιαγμένο αυτοκίνητο, με δυνατό και πολύ οικονομικό κινητήρα ντίζελ. Η τετρακίνητη έκδοση είναι αυτή που κατά τη γνώμη μας δικαιώνει ακόμα περισσότερο την ύπαρξη του και ταιριάζει περισσότερο στον χαρακτήρα του, προσφέροντας υπαρκτές και πολύ καλές για την κατηγορία δυνατότητες για κίνηση σε διάφορες δύσκολες επιφάνειες. Και το σημαντικό είναι ότι προσφέρεται σε καθόλου υπερβολική τιμή...

Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.mitsubishi-motors.gr


  UP