ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Renault Megane - 1.5 dCi

Ισορροπημένο πακέτο         ..:: Παρασκευή, 23 Ιανουαρίου 2015 ::..
Το Megane λατρεύει τους χαμηλούς τόνους, απευθύνεται στους λάτρεις των οικογενειακών αυτοκινήτων με προτεραιότητα στην άνεση (γαλλικό γαρ) και την οικονομία που εξασφαλίζει ο πολύ καλός κινητήρας ντίζελ του 1,5 λίτρου

Αν είχε στόμα και μιλιά, το Megane θα έπρεπε να ξεστομίζει ηχηρή διαμαρτυρία, όχι μόνο στο περιβάλλον μιας άκρως ανταγωνιστικής κατηγορίας με βομβαρδισμό προτάσεων και νέων ιδεών, όσο και μέσα στην ίδια την οικογένεια της Renault. Γιατί το λέμε αυτό; Αναλογικά με την αξία και τις δυνατότητες του, η φήμη του υπολείπεται. Αν μιλάμε για την κατηγορία, όλο και κάποιο γερμανικό ή γαλλικό του κλέβει τη δόξα τελευταία στιγμή, τραβώντας τα βλέμματα από πάνω του. Και δεν το αξίζει σε καμία περίπτωση. Αυτοί οι χαμηλοί τόνοι είναι που κάπου το αδικούν και δεν αναδεικνύουν τις πολλές αρετές του. Και εντός βιτρίνας όμως, όλο κάποιο μικρό ή μεγάλο πολυχρηστικό, υβρίδιο ή συμβατικό κλέβει την παράσταση (εφευρέτες και δημιουργοί είναι αυτοί), με το Megane να στέκει εκεί, οπισθοφυλακή, για όποιον συνειδητοποιημένο γνωρίζει. Σε αυτήν τη νέα εκδοχή δείχνει να έχει τις κατάλληλες απαντήσεις σε όλα τα φλέγοντα ερωτήματα, με πρώτη και καλύτερη την κορυφαία οικονομία καυσίμου. Δράστης ένας εξαιρετικός πετρελαιοκινητήρας, ο οποίος ταιριάζει γάντι στο μικρομεσαίο γαλλικό οικογενειακό. Μέχρι να φτάσουμε όμως σε αυτόν να προσθέσουμε πως η εξωτερική εικόνα κολλάει σαν επιστέγασμα σε ότι γράψαμε παραπάνω, αποδεκτή, γλυκιά, όχι όμως ξεχωριστή.

Εσωτερικό
Εντός διακρίνουμε φιλόξενο περιβάλλον, χωρίς υπερβολές και τυμπανοκρουσίες. Τα πλαστικά που χρησιμοποίησε η Renault είναι καλά, τόσο σε αίσθηση όσο και σε αφή. Δημιουργούν μια πολύ ωραία ατμόσφαιρα, ειδικά μάλιστα από τη στιγμή που δεν βρήκαμε σημείο στη σχεδίαση μέσα που να δείχνει παράταιρο. Και το σημείο που το αποδεικνύει δεν είναι ούτε ο κατανοητός πίνακας οργάνων, ούτε η μίνιμαλ κεντρική κονσόλα, αλλά η κατάληξη της ευθείας του ταμπλό στα δεξιά του οδηγού, μπροστά από το συνοδηγό. Και δεν υπάρχει καμία υπερβολή αν πούμε ότι όλα εδώ μέσα κατασκευάστηκαν με γνώμονα την άνετη μετακίνηση της οικογένειας, από τα καθίσματα μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Την ευχάριστη ξενάγηση συνεχίζει η σωστή θέση οδήγησης. Οι χώροι για μικροπράγματα είναι αρκετά ικανοποιητικοί, όπως και ο χώρος αποσκευών (372 λίτρα), οι χώροι για τους (πίσω) επιβάτες όμως δεν είναι από τους καλύτερους της κατηγορίας. Το κόστος αγοράς για το Megane 1.5 dCi ξεκινάει από τα 19.250 ευρώ (17.830 ευρώ με απόσυρση) και χαρακτηρίζεται λογικό. Ο εξοπλισμός της βασικής έκδοσης περιλαμβάνει 6 αερόσακους, ηλεκτρικό πακέτο, ESP, κλιματισμό, υπολογιστή ταξιδιού, προβολείς ομίχλης, ηχοσύστημα με MP3 και ζάντες αλουμινίου. Είναι δηλαδή πλήρης. Η επόμενη έκδοση διαθέτει ακόμη, αισθητήρες βροχής και φώτων, τροχούς 17 ιντσών, δερμάτινο τιμόνι και cruise control.


Σκουρόχρωμο το εσωτερικό του Megane και σε αυτήν την έκδοση, ωστόσο, η συναρμογή των πλαστικών μερών δείχνει καλή και η φιλοξενία γενικώς γαλλική...

Κινητήρας-κιβώτιο
Εδώ είναι «όλα τα λεφτά», που λέει και η λαϊκή ρήση, ένα εξαιρετικό πετρελαιοκίνητο σύνολο. Ο 1500άρης κινητήρας αποδίδει 110 ίππους στις 4.000 σ.α.λ., με τα 24,5 kgm της ροπής του να είναι διαθέσιμα μόλις από τις 1.750 σ.α.λ. Διαθέτει στάνταρ σύστημα Stop&Start και στην πράξη τα καταφέρνει περίφημα, με την πραγματική κατανάλωση να φλερτάρει τα 6 λίτρα/100 χλμ., ενώ την ίδια ώρα οι εκπομπές CO2 δεν ξεπερνούν τα 90 g/km (απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας). Δίχως ηχητικά παρατράγουδα, ο 1,5 dCi εμφανίζει σχετικά πολιτισμένη και ελαστική λειτουργία, με σεβαστό τράβηγμα και ροπή όπου και όταν τα χρειαστείς. Μόνο όταν πέσουν αρκετά οι στροφές του κινητήρα απαιτείται να καταφύγεις στον θετικό επιλογέα του σωστά κλιμακωμένου κιβωτίου (με τόση ροπή εύκολη δουλειά η διάταξη των σχέσεων). Οι επιδόσεις είναι παραπάνω από ικανοποιητικές για τα δεδομένα της κατηγορίας και παραπλήσιες με αυτές της βενζινοκίνητης έκδοσης των 1,2 λίτρων με τους 115 ίππους. Σαφώς και στο ραλαντί το χαρακτηριστικό κροτάλισμα είναι αρκετό, ωστόσο η καλή ηχομόνωση το πνίγει προτού ενοχλήσει τους επιβάτες. Η Renault έχει αποδείξει πως διαθέτει εξαιρετικούς ντίζελ κινητήρες.

Οδηγώντας
Σταθερό, άνετο, ασφαλές, εύκολο και χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις, αυτό είναι σε γενικές γραμμές το Megane στο δρόμο. Εντός πόλης, είναι ευκολοδήγητο χάρη στην άνετη και μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης και το καλοζυγισμένο σύστημα διεύθυνσης. Η ορατότητα είναι γενικά καλή, αλλά μας προβλημάτισε από το σημείο της κολόνας C (πίσω κολόνα) λόγω του μεγέθους της και του μικρού παραθύρου. Στο ταξίδι το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε άνετο, στα πρότυπα καλών γαλλικών υλοποιήσεων, χωρίς ταυτόχρονα να το αισθανθούμε να «πλέει» ή να δημιουργεί αίσθημα ανασφάλειας. Οι μηχανικοί της Renault έκριναν επιτυχημένη τη συνταγή του προκατόχου του και έτσι διατήρησαν την ίδια ανάρτηση (Μακφέρσον μπροστά - ημιάκαμπτος άξονας πίσω) χρησιμοποιώντας νέο υποπλαίσιο και άλλες παρεμβάσεις που βελτίωσαν αρκετά το βαθμό στρεπτικής ακαμψίας. Οι θόρυβοι κύλισης και κινητήρα είναι περιορισμένοι στο εσωτερικό, αλλά κάποιοι αντίστοιχοι αεροδυναμικοί έγιναν αισθητοί πάνω από τα 120 χλμ./ώρα. Η συμπεριφορά του Megane χαρακτηρίζεται από την ομοιογένεια και τη φιλική του αντίδραση στην υπερβολή. Κερδίζει τάχιστα την εμπιστοσύνη του οδηγού, τον οποίο δεν προτίθεται να ξαφνιάσει όσο κινείται εντός των ορίων της λογικής. Από την άλλη, το τιμόνι είναι άμεσο και θετικό, αλλά δεν διαθέτει την πληροφόρηση που θα έκανε το Megane περισσότερο νεανικό και ενδιαφέρον οδηγικά. Επίσης, χωρίς αυτό να παίζει ουσιαστικό ρόλο, το γαλλικό μοντέλο επιτρέπει κάποιες κλίσεις σε συνθήκες πίεσης, ενώ αντίθετα αυτό μεταφράζεται σε εξαιρετική άνεση και ποιότητα κύλισης. Τα φρένα, τέλος, αποδίδουν καλά παρά την μέτρια αίσθηση.

YΠEP
- Άνεση
- Ροπή κινητήρα
- Κατανάλωση
- Ευκολία οδήγησης
- Αίσθηση ποιότητας

KATA
- Μέτριοι χώροι πίσω
- Αίσθηση πεντάλ φρένων

Με πρώτο βιολί τη ροπή του φειδωλού σε καύσιμο ντίζελ κινητήρα, το Megane προσφέρει μια συνολικά θετική εικόνα για τα οδικά χαρακτηριστικά του


Συμπέρασμα
Είναι από τις περιπτώσεις που επιλέγεις συνειδητά το επόμενο αυτοκίνητο σου, αποκρυπτογραφώντας με ακρίβεια τις ανάγκες σου. Το Megane 1.5 dCi προβάλλει ως η πλέον ενδεδειγμένη επιλογή μεταξύ των υπόλοιπων Megane στην πλούσια γκάμα του μοντέλου, αφού δίπλα στην αποδεδειγμένη άνεση και ασφάλεια προσθέτει την πολύ καλή οικονομία, αλλά και την πλούσια ροπή από τον κινητήρα ντίζελ. Απευθύνεται σε συνειδητοποιημένους οικογενειάρχες ήπιων τόνων, που υπερψηφίζουν τη γαλλική σχολή.

Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.renault.com.gr


  UP