ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το Jeep Renegade

Πανελλαδική παρουσίαση στην Αττική         ..:: Παρασκευή, 16 Ιανουαρίου 2015 ::..


Σε μια ασυνήθιστα μεγάλη τριήμερη εκδήλωση, με την παρουσία όλων σχεδόν των μέσων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης που προσφέρουν ενημέρωση για το αυτοκίνητο, η αντιπροσωπεία της Jeep παρουσίασε το νέο Renegade, τονίζοντας έτσι τη σημασία που έχει γι' αυτή το νέο μοντέλο της Jeep. Είναι η πρώτη φορά που η αμερικανική εμβληματική μάρκα έχει ένα μοντέλο προσαρμοσμένο στην ελληνική πραγματικότητα, μικρό σε διαστάσεις, με κινητήρες «μικρομεσαίου» κυβισμού που δεν δημιουργούν... εκδικητικά αντανακλαστικά στην ελληνική Εφορία και με επιλογές μετάδοσης της κίνησης για όλα τα γούστα και όλες τις ανάγκες. Η οδήγησή του ανέδειξε και λειτουργικά χαρακτηριστικά προσαρμοσμένα στην ελληνική πραγματικότητα. Το Renegade διατίθεται στην ελληνική αγορά με τιμές που ξεκινούν από 22.800 ευρώ χωρίς απόσυρση (19.370 με απόσυρση και «bonus ανταλλαγής» της αντιπροσωπείας) για το προσθιοκίνητο βενζινοκίνητο 1.6, με πλήρη εξοπλισμό, που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, ένδειξη απώλειας πίεσης ελαστικών και σύστημα πολυμέσων με οθόνης αφής, Bluetooth, θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι. Οι τιμές του ντίζελ ξεκινούν από 26.900 ευρώ χωρίς απόσυρση (23.470 με απόσυρση και «bonus ανταλλαγής» της αντιπροσωπείας), ενώ οι τετρακίνητες εκδόσεις ξεκινούν από 29.900 ευρώ χωρίς απόσυρση (26.940 με απόσυρση και «bonus ανταλλαγής» της αντιπροσωπείας) για το βενζινοκίνητο 1.4 τούρμπο.


Ο κόσμος έχει γεμίσει με μικρά αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου που «μοιάζουν με τζιπ» και η... πραγματική Jeep δεν ήταν δυνατό να μείνει αδιάφορη. Πολύ περισσότερο αφού μετά την οικονομική κρίση που γονάτισε τους αμερικανούς κατασκευαστές, βγήκε ενισχυμένη χάρη σε μία απροσδόκητη συγχώνευση με τη Fiat, που της πρόσφερε για πρώτη φορά πρόσβαση σε μια τεράστια τεχνογνωσία σε μικρά αυτοκίνητα και μικρούς κινητήρες. Μια τεχνογνωσία που, σε συνδυασμό με την εξίσου τεράστια δική της τεχνογνωσία στα εκτός δρόμου αυτοκίνητα, μπορούσε να αλλάξει εντελώς τα δεδομένα στην κατηγορία των κάθε είδους «τζιποειδών» και να την βοηθούσε να αυξήσει σημαντικά τις πωλήσεις της ακόμα και στην ευρωπαϊκή αγορά. Ήδη και μεγαλύτερα αυτοκίνητα του γκρουπ Chrysler (στο οποίο ανήκει η Jeep) επωφελήθηκαν από τους ιταλικούς κινητήρες ντίζελ (τομέας στον οποίο υστερούσαν οι Αμερικανοί), η πιο θεαματική εξέλιξη όμως της ιταλοαμερικανικής συμμαχίας ήταν το Renegade.

Ο συνδυασμός των εμπειριών των δύο εταιρειών είχε ως αποτέλεσμα ένα αυτοκίνητο που μπορεί να πάρει πελάτες απ' όλους, αφού δεν είναι ούτε αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, ούτε «καθαρόαιμο» εκτός δρόμου, ή, καλύτερα, είναι... και τα δύο, ανάλογα με την έκδοση!. Μπορεί, λοιπόν, να προσελκύσει και αυτούς που ψάχνουν για κάτι που να «μοιάζει με τζιπ» (και μάλιστα εδώ με αυθεντική σχεδίαση από την ίδια τη Jeep), χωρίς όμως τετρακίνηση και δυνατότητες εκτός δρόμου, απλώς για να κινούνται σε αστικές περιοχές και στις εκδρομές και τα ταξίδια τους μέσα από ασφάλτινους δρόμους, αλλά και σ' εκείνους που επιζητούν ένα πραγματικό εκτός δρόμου, από την εταιρεία που στην ουσία δημιούργησε την κατηγορία. Έτσι, το μήκους 4,23 μ. Renegade, έχει κατ' αρχάς τις περιορισμένες διαστάσεις και τους επαρκείς χώρους που του επιτρέπουν να χρησιμοποιηθεί ως μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο (και ο χώρος αποσκευών των 351 λίτρων ακριβώς αυτόν το ρόλο υποστηρίζει), έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος, όπως είναι η μόδα σήμερα ακόμα και σε προσθιοκίνητα αυτοκίνητα, αλλά από εκεί και πέρα διαφοροποιείται ανάλογα με την έκδοση ακόμα και σ' αυτό το χαρακτηριστικό, αφού η απόσταση από το έδαφος είναι ακόμα μεγαλύτερη στις τετρακίνητες εκδόσεις (είναι 17,5 εκατοστά στα προσθιoκίνητα, 19,8 στο βενζινοκίνητο 4x4 και 21 στο ντίζελ 4x4).

Οι κινητήρες που χρησιμοποιεί το Renegade αποτελούν το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα της χρησιμότητας που είχε για τη Jeep η εξαγορά από τη Fiat, αφού είναι όλοι ιταλικής προέλευσης. Η βασική έκδοση χρησιμοποιεί έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.6 με 110 ίππους, ενώ τη γκάμα των βενζινοκινητήρων συμπληρώνει ο γνωστός υπερτροφοδοτούμενος 1.4 MultiAir με 140 (για την προσθιοκίνητη έκδοση) ή με 170 ίππους (για την τετρακίνητη έκδοση). Στους ντίζελ έχουμε δύο Multijet της Fiat, στα 1,6 λίτρα με 120 ίππους για το προσθιοκίνητο Renegade και στα 2 λίτρα με 170 ίππους για το τετρακίνητο. Εντυπωσιακά μεγάλη είναι και γκάμα των κιβωτίων, αφού υπάρχουν χειροκίνητα 5 ή 6 ταχυτήτων, ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 ταχυτήτων και το -αμερικανικής προέλευσης- αυτόματο 9 ταχυτήτων που χρησιμοποιείται στις τετρακίνητες εκδόσεις.




Δυνατότητες επιλογής όμως υπάρχουν και για το σύστημα τετρακίνησης, ανάλογα με τις εκτός δρόμου επιδόσεις που επιθυμεί κανείς. Έτσι, το βασικό σύστημα Active Drive είναι ένα αυτόματο σύστημα τετρακίνησης, στη λογική των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου, το οποίο περνάει στην τετρακίνηση μόνο όταν είναι απαραίτητο (αν και υπάρχει και επιλογή «κλειδώματος» της τετρακίνησης), παρέχοντας όμως επιπλέον και 4 προεπιλογές αυτόματης ρύθμισης, ανάλογα με την επιφάνεια που θέλει κανείς να κινηθεί: Αυτόματο (Auto), Χιόνι (Snow), Άμμος (Sand) και (Λάσπη). Το σύστημα Active Drive Low βρίσκεται πιο κοντά στην παραδοσιακή λογική των «καθαρόαιμων» εκτός δρόμου αυτοκινήτων, παρέχοντας τη δυνατότητα για επιλογή «κοντών» σχέσεων μετάδοσης (4WD Low), διαθέτοντας λειτουργία συστήματος υποβοήθησης κατάβασης (που εξασφαλίζει σταθερή ταχύτητα κατάβασης απότομων κατωφερειών με σταθερή ταχύτητα μικρότερη από 8 χλμ./ώρα), αλλά και μία 5η προεπιλογή αυτόματης ρύθμισης για βραχώδεις επιφάνειες (Rock). Τις μεγαλύτερες εκτός δρόμου δυνατότητες προσφέρει τελικά η τετρακίνητη έκδοση ντίζελ Trailhawk (που έχει και τη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος) όπως φαίνεται από τις γνωστές τυποποιημένες γωνίες που χαρακτηρίζουν τα εκτός δρόμου και οι οποίες στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι 30,5° για τη γωνία προσέγγισης, 34,5° για τη γωνία φυγής και 25,7° για τη γωνία ράμπας (οι αντίστοιχες γωνίες για το βενζινοκίνητο τετρακίνητο είναι 21°, 32,1° και 24°).

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης για την παρουσίαση του Renegade οδηγήσαμε τις προσθιοκίνητες εκδόσεις του αυτοκινήτου με τον βενζινοκινητήρα 1,4 τούρμπο των 140 ίππων και τον ντίζελ 1.6 σε διαδρομές στην Αττική, που περιλάμβαναν και αυτοκινητόδρομο, και «επαρχιακό» και ορεινό δρόμο (στην Πάρνηθα και στο Ωρωπό). Η πρώτη εντύπωση μπαίνοντας στο εσωτερικό είναι η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και υλικών, που ανταποκρίνεται απολύτως στα επίπεδα της τιμής του αυτοκινήτου και δημιουργεί μία θετική αίσθηση στους επιβάτες. Το Renegade προσφέρει μια γενικά σωστή θέση οδήγησης και εργονομία χωρίς εκπλήξεις, η ποιότητα κύλισης και η άνεση που προσφέρει στο δρόμο ικανοποιούν επίσης αρκετά με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ η αίσθηση από τα χειριστήρια είναι επαρκής και η οδική συμπεριφορά ασφαλής, χωρίς εκπλήξεις. Ακόμα κι όταν πιέζεται, το αυτοκίνητο ικανοποιεί με το καλό κράτημά του, τις προοδευτικές αντιδράσεις του και τα αποτελεσματικά φρένα του. Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, που αποδεικνύονται και οι δύο απολύτως επαρκείς για το αυτοκίνητο, ο ντίζελ ικανοποιεί περισσότερο στην ήρεμη καθημερινή οδήγηση λόγω της αισθητά υψηλότερης ροπής του, ενώ ο βενζινοκινητήρας θα ικανοποιήσει περισσότερο τον ενθουσιώδη οδηγό, λόγω της μεγαλύτερης ισχύος, της ευστροφίας του και της μεγαλύτερης ωφέλιμης περιοχής στροφών που διαθέτει. Σύντομα θα έχουμε την ευκαιρία και για αναλυτική δοκιμή του Renegade, οπότε θα επανέλθουμε.

Πάνος Φιλιππακόπουλος


  UP