Δυνατότητες επιλογής όμως υπάρχουν και για το σύστημα τετρακίνησης, ανάλογα με τις εκτός δρόμου επιδόσεις που επιθυμεί κανείς. Έτσι, το βασικό σύστημα Active Drive είναι ένα αυτόματο σύστημα τετρακίνησης, στη λογική των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου, το οποίο περνάει στην τετρακίνηση μόνο όταν είναι απαραίτητο (αν και υπάρχει και επιλογή «κλειδώματος» της τετρακίνησης), παρέχοντας όμως επιπλέον και 4 προεπιλογές αυτόματης ρύθμισης, ανάλογα με την επιφάνεια που θέλει κανείς να κινηθεί: Αυτόματο (Auto), Χιόνι (Snow), Άμμος (Sand) και (Λάσπη). Το σύστημα Active Drive Low βρίσκεται πιο κοντά στην παραδοσιακή λογική των «καθαρόαιμων» εκτός δρόμου αυτοκινήτων, παρέχοντας τη δυνατότητα για επιλογή «κοντών» σχέσεων μετάδοσης (4WD Low), διαθέτοντας λειτουργία συστήματος υποβοήθησης κατάβασης (που εξασφαλίζει σταθερή ταχύτητα κατάβασης απότομων κατωφερειών με σταθερή ταχύτητα μικρότερη από 8 χλμ./ώρα), αλλά και μία 5η προεπιλογή αυτόματης ρύθμισης για βραχώδεις επιφάνειες (Rock). Τις μεγαλύτερες εκτός δρόμου δυνατότητες προσφέρει τελικά η τετρακίνητη έκδοση ντίζελ Trailhawk (που έχει και τη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος) όπως φαίνεται από τις γνωστές τυποποιημένες γωνίες που χαρακτηρίζουν τα εκτός δρόμου και οι οποίες στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι 30,5° για τη γωνία προσέγγισης, 34,5° για τη γωνία φυγής και 25,7° για τη γωνία ράμπας (οι αντίστοιχες γωνίες για το βενζινοκίνητο τετρακίνητο είναι 21°, 32,1° και 24°).
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης για την παρουσίαση του Renegade οδηγήσαμε τις προσθιοκίνητες εκδόσεις του αυτοκινήτου με τον βενζινοκινητήρα 1,4 τούρμπο των 140 ίππων και τον ντίζελ 1.6 σε διαδρομές στην Αττική, που περιλάμβαναν και αυτοκινητόδρομο, και «επαρχιακό» και ορεινό δρόμο (στην Πάρνηθα και στο Ωρωπό). Η πρώτη εντύπωση μπαίνοντας στο εσωτερικό είναι η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και υλικών, που ανταποκρίνεται απολύτως στα επίπεδα της τιμής του αυτοκινήτου και δημιουργεί μία θετική αίσθηση στους επιβάτες. Το Renegade προσφέρει μια γενικά σωστή θέση οδήγησης και εργονομία χωρίς εκπλήξεις, η ποιότητα κύλισης και η άνεση που προσφέρει στο δρόμο ικανοποιούν επίσης αρκετά με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ η αίσθηση από τα χειριστήρια είναι επαρκής και η οδική συμπεριφορά ασφαλής, χωρίς εκπλήξεις. Ακόμα κι όταν πιέζεται, το αυτοκίνητο ικανοποιεί με το καλό κράτημά του, τις προοδευτικές αντιδράσεις του και τα αποτελεσματικά φρένα του. Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, που αποδεικνύονται και οι δύο απολύτως επαρκείς για το αυτοκίνητο, ο ντίζελ ικανοποιεί περισσότερο στην ήρεμη καθημερινή οδήγηση λόγω της αισθητά υψηλότερης ροπής του, ενώ ο βενζινοκινητήρας θα ικανοποιήσει περισσότερο τον ενθουσιώδη οδηγό, λόγω της μεγαλύτερης ισχύος, της ευστροφίας του και της μεγαλύτερης ωφέλιμης περιοχής στροφών που διαθέτει. Σύντομα θα έχουμε την ευκαιρία και για αναλυτική δοκιμή του Renegade, οπότε θα επανέλθουμε. Πάνος Φιλιππακόπουλος
|