ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

BMW 5 - 520d

Εγνωσμένου κύρους         ..:: Παρασκευή, 09 Ιανουαρίου 2015 ::..


Η πολυτέλεια, η ασφάλεια και η οδηγική απόλαυση αποδεικνύεται ότι μπορούν να συνδυαστούν με χαμηλό κόστος χρήσης, όπως δείχνει η ανανεωμένη «πεντάρα» BMW με τον εξαιρετικό 2λιτρο ντίζελ των 190 ίππων, ένα αυτοκίνητο απολαυστικό στην οδήγηση, ξεκούραστο στο ταξίδι, ποιοτικό, γρήγορο και ασφαλές, με κατανάλωση που πριν λίγα χρόνια μόνο μικρομεσαία αυτοκίνητα μπορούσαν να πετύχουν

Η σειρά 5 της BMW είναι μία σταθερή αξία στο χώρο των αυτοκινήτων γοήτρου, που δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Ένα αυτοκίνητο που στις αναπτυγμένες χώρες της Ευρώπης απευθύνεται σε εύπορα τμήματα της μεσαίας τάξης (και γι' αυτό στην ουσία το πραγματικό αυτοκίνητο γοήτρου της εταιρείας είναι εκεί η σειρά 7), αλλά στην Ελλάδα έχει αναχθεί σε αυτοκίνητο των ισχυρών του χρήματος και της πολιτικής, λόγω της φορολογικής αντιμετώπισης που εκτοξεύει την τιμή της, οπότε οι πωλήσεις της έχουν περιοριστεί σε μερικές δεκάδες κομμάτια μόνο (55 αυτοκίνητα ολόκληρο το 2013). Βεβαίως, στην τελευταία γενιά της έχει πλησιάζει τεχνολογικά τη σειρά 7, χρησιμοποιώντας όλες τις τεχνολογικές καινοτομίες της βαυαρικής εταιρείας που χρησιμοποιούνται και στη μεγάλη λιμουζίνα της, αλλά αυτή είναι μία γενικότερη τάση σήμερα, με τις τεχνολογικές καινοτομίες να διαχέονται προς τα κάτω (ευτυχώς για όλους εμάς, που δεν ανήκουμε στην οικονομικά ισχυρή μειοψηφία!) και να εφαρμόζονται σε όλο και μικρότερα αυτοκίνητα.

Η πρόσφατη ανανέωση του μεγάλου σεντάν της BMW δεν δημιούργησε θεαματικές αλλαγές σ' ένα ούτως ή άλλως εξαιρετικό αυτοκίνητο, απλώς έπρεπε να γίνει γιατί αυτό πλέον έχει καθιερωθεί στην αυτοκινητοβιομηχανία κι έχει γίνει αποδεκτό και από το κοινό, που θέλει τα αυτοκίνητα να φαίνονται συνεχώς «καινούργια». Στη BMW υπάρχει βέβαια τα τελευταία χρόνια κι αυτή η συνεχής... κινητικότητα με τους κινητήρες, με νέα σύνολα να προστίθενται κάθε τόσο στη γκάμα αλλά αυτό δεν χρειάζεται "facelift" για να γίνει, αφού γίνεται πλέον και σε υπάρχοντα μοντέλα, με ελάχιστο χρόνο ζωής. Για την ανανέωση της «πεντάρας» έγιναν οι γνωστές επεμβάσεις σε μάσκα, προφυλακτήρες και φώτα που γίνονται στα "facelift", με ουσιαστική αναβάθμιση αυτή που έγινε στα φώτα, όπου τα φωτιστικά σώματα με ξένον είναι πλέον στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Επίσης υπήρξε μία μικρή βελτίωση της αεροδυναμικής.

Εσωτερικό
Με πολύ μικρές επεμβάσεις, για βελτίωση της αίσθησης ποιότητας, το εσωτερικό ελάχιστα διαφοροποιείται από πριν. Λίγο μικρότερη από 5 μέτρα (4,90), η νέα «πεντάρα» είναι σίγουρα ένα μεγάλο αυτοκίνητο και το μεγάλο της μεταξόνιο (2.968 mm) εγγυάται μεγάλους χώρους. Αυτό είναι προφανές για όποιον καθίσει στο πίσω κάθισμα, όπου θα βολέψει χωρίς πρόβλημα τα πόδια και το κεφάλι του, όσο ψηλός κι αν είναι. Το σημαντικό είναι, βέβαια ότι αυτή η ευρυχωρία δεν επιτυγχάνεται σε βάρος του χώρου αποσκευών, ο οποίος είναι επίσης πολύ μεγάλος, με χωρητικότητα που φτάνει τα 520 λίτρα. Πέρα απ' αυτό, η σημασία στη λεπτομέρεια που έχει δοθεί για να γίνει το αυτοκίνητο και λειτουργικό εκτός από ποιοτικό και οδηγικά ευχάριστο, φαίνεται από το πρακτικό βαθύ «δοχείο» στο δεξί άκρο του δαπέδου του χώρου αποσκευών, όπου μπορείς να τοποθετήσεις κάποια μικρά αντικείμενα που δεν θέλεις να... περιφέρονται μέσα στο πορτ μπαγκάζ κατά τη διάρκεια της διαδρομής. Αντίστοιχα, στο αριστερό άκρο υπάρχει διαμορφωμένη μία «θήκη» με διχτάκι. Λύσεις απλές, που σου κάνουν όμως τη ζωή εύκολη.

Περιέργως δεν μπορούμε να δώσουμε τον ίδιο καλό βαθμό και στους χώρους για μικροπράγματα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, που τους βρίσκουμε μέτριους, ειδικά τους ανοιχτούς (ενώ μικρές είναι και οι θήκες στις πόρτες). Καλό είναι όλο αυτό το σύστημα με την κεντρική κονσόλα που «αγκαλιάζει» τον οδηγό και φέρνει δίπλα του διάφορα χειριστήρια, ακριβώς όμως επειδή δεν υπάρχει κενό γύρω σου αλλά όλος αυτός ο όγκος, θα μπορούσαν εκεί να υπάρχουν και κάποιες θήκες παραπάνω. Η θέση οδήγησης είναι βέβαια πολύ καλή, όπως συνήθως στις BMW, με αρκετές ρυθμίσεις που σου δίνουν τη δυνατότητα να καθίσεις ακριβώς όπως θέλεις. Η εργονομία είναι σωστή, ενώ η ποιότητα κατασκευής είναι αυτή που περιμένεις από ένα ακριβό αυτοκίνητο γοήτρου με την παράδοση και το όνομα της BMW.

Η τιμή του αυτοκινήτου είναι βέβαια υψηλή, ελέω φορολογικών επιβαρύνσεων, ξεκινώντας από 50.150 ευρώ χωρίς απόσυρση (47.350 με απόσυρση) με το χειροκίνητο κιβώτιο. Ευτυχώς τουλάχιστον που ο εξοπλισμός ανταποκρίνεται απόλυτα στην υψηλή τιμή του αυτοκινήτου, περιλαμβάνοντας στάνταρ 6 αερόσακους, DSC (το ESP της BMW), αισθητήρα σύγκρουσης με ενεργοποίηση φλας, εσωτερικού φωτισμού, ξεκλείδωμα θυρών, αποσύνδεση μπαταρίας και απενεργοποίηση αντλίας καυσίμου, σύστημα ανάκτησης ενέργειας από το φρενάρισμα, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, cruise control με λειτουργία φρεναρίσματος, φώτα με ξένον, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, σύστημα πλύσης προβολέων, ζάντες αλουμινίου, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, μερικώς ηλεκτρικές ρυθμίσεις για εμπρός καθίσματα, ηχοσύστημα με ραδιο-CD, χειριστήρια στο τιμόνι και θύρες Aux και USB, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα start-stop κλπ. κλπ.


Λειτουργικό, πολύ καλά εξοπλισμένο και εξαιρετικά ποιοτικό το εσωτερικό, με μία θέση οδήγησης που τονίζει τον «οδηγοκεντρικό» χαρακτήρα του αυτοκινήτου

Κινητήρας-κιβώτιο
Ο εξαιρετικός 2λιτρος ντίζελ της BMW αποδίδει στην 520d 190 ίππους και δεν δυσκολεύεται καθόλου να κινήσει όχι απλά αξιοπρεπώς, αλλά πραγματικά γρήγορα το μεγάλο αυτοκίνητο. Έχει πολύ καλή απόκριση και εντυπωσιακή ροπή, είναι εύστροφος για ντίζελ, οπότε δεν δυσκολεύεται καθόλου να φτάσει μέχρι το όριο των στροφών του (η μέγιστη ισχύς αποδίδεται στις 4.000 στροφές) και εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις και ασφαλέστατα προσπεράσματα. Δεν είναι ιδιαίτερα θορυβώδης (άλλωστε η ηχομόνωση του αυτοκινήτου είναι πολύ υψηλού επιπέδου) και δεν δημιουργεί σε καμία περίπτωση την αίσθηση ότι «κάτι παραπάνω» θα έπρεπε να υπάρχει κάτω από το καπό. Η συνεργασία του με το εξαιρετικό 8άρι αυτόματο κιβώτιο της BMW που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι άψογη (αξίζει κανείς να το παραγγείλει αντί για άλλα έξτρα) και βέβαια ένα γρήγορο αυτόματο κιβώτιο με τόσο πολλές ταχύτητες βοηθάει ακόμα περισσότερο στην αξιοποίηση ενός ντίζελ, που έχει μικρότερη ωφέλιμη περιοχή στροφών σε σχέση μ' ένα βενζινοκινητήρα. Το εντυπωσιακό είναι ότι αυτό το μεγάλο και βαρύ αυτοκίνητο δεν έχει καθόλου υψηλή κατανάλωση, αποδεικνύοντας στην πράξη τον παραλογισμό του ελληνικού φορολογικού συστήματος. Η κατανάλωση στην πόλη είναι γύρω στα 9-9,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ στο ταξίδι μπορεί να πέσει αρκετά κάτω από 7.

Οδηγώντας
Η οδική συμπεριφορά είναι πάντα εξαιρετική, ήδη άλλωστε και η προηγούμενη γενιά της σειράς 5 ήταν κορυφαία σε οδική συμπεριφορά στην κατηγορία της. Δεν περιμένεις βέβαια και τίποτα λιγότερο από ένα αυτοκίνητο με τόσο υψηλού επιπέδου μηχανολογικά τεχνικά χαρακτηριστικά (αναρτήσεις με γόνατα και διπλά ψαλίδια εμπρός και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, φρένα με αεριζόμενους δίσκοι σε όλους τους τροχούς) και κορυφαία ηλεκτρονικά βοηθήματα. Εξαιρετικά στημένο αυτοκίνητο, ταξιδεύει με μεγάλη ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο σχεδόν χωρίς να το καταλαβαίνεις, αφού είναι σταθερότατο στις ευθείες και τις καμπές, ενώ στις στροφές επιδεικνύει ένα πολύ καλό κράτημα και αντίστοιχα καλή κατευθυντικότητα. Το DSC επεμβαίνει σπάνια, διακριτικά και αποτελεσματικά, ενώ τα κορυφαία φρένα και το πολύ καλό τιμόνι ολοκληρώνουν την εικόνα ενός αυτοκινήτου φτιαγμένου πρώτα για τον οδηγό. Όχι πως οι επιβάτες θα μείνουν παραπονεμένοι. Η ποιότητα κύλισης είναι πραγματικά πολύ καλή, όπως και η άνεση στον ανοιχτό δρόμο. Μόνο στην πόλη τα run flat λάστιχα (όπως τα λάστιχα όλων των BMW) με τα πιο σκληρά πλαϊνά δεν απομονώνουν 100% τις συνεχείς λακκούβες και τα «σαμαράκια» της Αθήνας, με βάση βεβαίως τα πολύ υψηλά στάνταρ αυτής της κατηγορίας, γιατί με απόλυτα κριτήρια το αυτοκίνητο είναι πολύ άνετο.

YΠEP
- Κινητήρας
- Οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Εξαιρετικό 8άρι αυτόματο κιβώτιο (έξτρα)
- Ποιότητα
- Χώροι
- Ασφάλεια
- Εξοπλισμός
- Κατανάλωση

KATA
- Χώροι για μικροπράγματα
- Έλλειψη ρεζέρβας

Ένα αυτοκίνητο με το οποίο μπορείς να ταξιδέψεις πολλά χιλιόμετρα χωρίς να σε κουράσει απολαμβάνοντας την οδήγησή του και μάλιστα με πολύ χαμηλό κόστος, χάρη στον δυνατό μεν, αλλά οικονομικό ντίζελ


Συμπέρασμα
Χρειάζεται να οδηγήσεις ένα τέτοιο αυτοκίνητο για να συνειδητοποιήσεις γιατί είναι τόσο ακριβό και γιατί αυτά τα παραπάνω χρήματα που κοστίζει σε σχέση με μικρότερα αυτοκίνητα ανταποκρίνονται πράγματι σε μεγαλύτερη αξία και όχι απλώς σε... περισσότερα κιλά λαμαρίνας! Και θα επαναλάβω αυτό που είχα επισημάνει μετά την πρώτη μας επαφή με την τελευταία γενιά της σειράς 5, ότι μου άρεσε δηλαδή περισσότερο από τη σειρά 7, γιατί σε σύγκριση με εκείνο το τεράστιο αυτοκίνητο που είναι καλό για να μεταφέρει τους κάθε είδους ισχυρούς, αλλά όχι ιδιαίτερα εύχρηστο στην ελληνική πραγματικότητα, η σειρά 5 είναι πιο ισορροπημένη. Είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο, αλλά μέσα σε «γήινα» πλαίσια, που επιτρέπουν τη χρήση του οπουδήποτε χωρίς δυσκολίες, προσφέροντας ταυτόχρονα όλες τις τεχνολογίες που προσφέρονται και στη σειρά 7. Στη συγκεκριμένη έκδοση μάλιστα, χάρη στον εξαιρετικό ντίζελ, είναι ταυτόχρονα γρήγορη και οικονομική και, εν πάση περιπτώσει, μια και δεν ξεπερνάει τα 2 λίτρα, δεν έχει και κάποιο εξωφρενικό τεκμήριο (με δεδομένο ότι όποιος μπορεί να την αγοράσει, έχει σίγουρα ένα... ικανοποιητικό εισόδημα). Ένα αυτοκίνητο λειτουργικό και εξαιρετικά ποιοτικό, που χαίρεσαι να το οδηγείς..
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.bmw.gr


  UP