ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Skoda Yeti - 1.6 TDI

Ανανέωση με σημασία         ..:: Παρασκευή, 09 Ιανουαρίου 2015 ::..


Το Yeti ανανεώθηκε χωρίς φανφάρες, αλλά προς τη σωστή κατεύθυνση, σε μια εποχή όπου ο ανταγωνισμός απλώνεται επικίνδυνα από πάνω του, διεκδικώντας πολύτιμα μερίδια αγοράς

Η κατηγορία των μικρομεσαίων crossover έχει δεχθεί τη μεγαλύτερη διεύρυνση από κάθε άλλη, με τα μέλη της διαρκώς να πολλαπλασιάζονται προτού καν το πάρεις είδηση. Εδώ μπορείς να βρεις δικίνητα, τετρακίνητα, ψηλόσωμα, πιο κοντά σε ύψος, ευγενή, κομψά, όμορφα, άσχημα, τα περισσότερα "on" αλλά και κάποια "off road" αυτοκίνητα. Για όλα τα γούστα, για όλες τις τσέπες. Εάν θέλουμε να είμαστε δίκαιοι, όμως, θα πρέπει να ανατρέξουμε λίγα χρόνια πίσω και να αναγνωρίσουμε έναν μπροστάρη σε όλη αυτήν την προσπάθεια, με μπόι, τετράγωνη λογική στη σχεδίαση, δοκιμασμένα μηχανικά μέρη και κινητήρες και το σήμα της Skoda στο καπό. Το Yeti δεν επιδέχεται συστάσεις μετά από τόσα χρόνια, ή το συμπαθείς εξαρχής, ή το απορρίπτεις. Δεν υπάρχει ενδιάμεση κατάσταση. Μετά από τόσο καιρό, έφτασε η ώρα της -διακριτικότατης- ανανέωσης, ως φόρου τιμής στους πολυάριθμους ιδιοκτήτες του Yeti μέχρι σήμερα. Η έκδοση City που δοκιμάσαμε είχε όλα εκείνα τα νεωτεριστικά στοιχεία που περιμένεις σε ένα προγραμματισμένο "facelift". Το αμάξωμα ξεχωρίζει από τα νέα φωτιστικά σώματα, με γωνίες πλέον, τους νέους προβολείς ομίχλης, τη νέα μάσκα αλλά και το καπό που υπενθυμίζουν τόσο την Octavia, όσο και το Rapid.

Εσωτερικό
Ανοίγουμε την πόρτα και εισβάλλουμε στο πάντα φιλόξενο εσωτερικό του Yeti. Εδώ, η ποιοτική αναβάθμιση αποκαλύπτεται τόσο με καλύτερα πλαστικά στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό σε σχέση με πριν, όσο και με το τιμόνι το οποίο είναι εντελώς νέο σε σχεδίαση και μάλιστα τώρα, φιλοξενεί και τα χρήσιμα χειριστήρια του νέου συστήματος πολυμέσων. Οι πλούσιοι χώροι επιβατών, η πρακτικότητα με τις πολλές θήκες μικροαντικειμένων και η πολύ καλή περιμετρική ορατότητα λόγω της υψηλής θέσης οδήγησης, διατηρούνται και σε αυτήν τη γενιά. Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η καμπίνα του Yeti είναι ιδανική για να βολευτεί μια οικογένεια και να ταξιδέψει ακόμη και πολλές ώρες χωρίς να κουραστεί. Τα πίσω καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν ή να συρθούν κατά μήκος, αυξάνοντας το χώρο αποσκευών από τα 405 στα 510 λίτρα. Στην περίπτωση που αφαιρέσετε εντελώς τα πίσω καθίσματα, η χωρητικότητα εκτοξεύεται στα 1.760 λίτρα. Πλουσιότερος πλέον είναι και ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας καθώς στις εκδόσεις Greenline είναι στάνταρ το πολύ καλό σε λειτουργία start/stop, ενώ το σύστημα Varioflex διευκολύνει στην γρήγορη διαμόρφωση των πίσω καθισμάτων για μέγιστη πρακτικότητα. Το Yeti είναι το πρώτο Skoda που μπορεί προαιρετικά να συνδυαστεί με το KESSY (σύστημα εισόδου και εκκίνησης δίχως το κλειδί στο χέρι), ενώ υπάρχει κάμερα οπισθοπορείας καθώς και αυτόματο σύστημα στάθμευσης. Την άνεση συμπληρώνει το νέο σύστημα πολυμέσων με φουλ συνδεσιμότητα με smartphone. Η τιμή βασικής έκδοσης ξεκινά από τα 23.590 ευρώ (20.460 ευρώ με απόσυρση), σχετικά λογική τιμή, για ό,τι παίρνεις πίσω από το συγκεκριμένο Skoda.


Ποιοτική και προσεγμένη η νέα εικόνα του εσωτερικού του ανανεωμένου Yeti, με καλύτερα υλικά από πριν, εξίσου καλούς χώρους επιβατών, αλλά και πλουσιότερο εξοπλισμό

Κινητήρας-κιβώτιο
Κάτω από το καπό υπάρχει ο δοκιμασμένος πετρελαιοκινητήρας 1.6 με τους 105 ίππους με τα αναγνωρισμένα προτερήματά του. Προσφέρει αρκετά καλές επιδόσεις, αφού σπρώχνει το σεβαστό απόβαρο γενναία, είναι ισχυρός όσο απαιτείται για ντίζελ και δεν... πίνει τον άμπακο (η κατανάλωση κυμαίνεται γύρω στα 6,5 λίτρα/100 χλμ.) Έτσι, βοηθάει το Yeti να κινηθεί πιο άνετα και μακριά από την άσφαλτο, με τα αποθέματα ροπής (25,5 kgm) να εγγυώνται κάτι τέτοιο. Πίσω στην άσφαλτο, μας ενόχλησε άλλη μια φορά η χαρακτηριστική χροιά του πετρελαιοκινητήρα, γεγονός που αποδεικνύει και την ηλικία του συγκεκριμένου συνόλου. Η καλή ηχομόνωση βέβαια φροντίζει να τον υπερκαλύπτει και μόνο σε ελάχιστες περιπτώσεις δηλώνει έντονα την παρουσία του. Επίσης, θα θέλαμε καλύτερη ελαστικότητα όταν οι στροφές του υποβιβάζονται αρκετά και χρειάζεται να καταφύγεις στο εύχρηστο χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, με την δικαιολογημένα αραιή κλιμάκωση. Σαν να πρέπει να έχεις το νου σου, αν θέλεις την κατάλληλη έλξη την κατάλληλη στιγμή, στη στραβή που θα σου κάτσει μέσα στην πόλη.

Οδηγώντας
Στο δρόμο το ανανεωμένο Yeti δεν επιφυλάσσει διαφοροποιήσεις ή εκπλήξεις. Αυτό σημαίνει πως εξακολουθεί ακόμη να είναι αποδεκτό όσο θα θέλαμε και είχαμε την ευκαιρία να το διαπιστώσουμε πάλι. Χάρη στα φαρδιά μετατρόχια, η πρόσφυση του και το κράτημα στις καμπές είναι από τα πολύ καλά στην κατηγορία, κάτι που ευνοεί και η σχετικά σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης. Η τελευταία δεν επιτρέπει στο ψηλό αμάξωμα να παίρνει απαγορευμένες κλίσεις στις στροφές που να σε αποθαρρύνουν να αυξήσεις το ρυθμό κίνησης. Από την θέση του οδηγού όλα εξελίσσονται αρμονικά, με την ουδέτερη συμπεριφορά να είναι ο κανόνας και η ελεγχόμενη υποστροφή ναι είναι η εξαίρεση. Σαφώς και δεν είναι αυτός ο ενδεδειγμένος τρόπος να κινείσαι με το Yeti, το καταλαβαίνεις από την αρχή, αλλά από την άλλη, αν χρειαστεί να το κάνεις, το Skoda δεν θα σε απογοητεύσει. Σε αυτήν την ανανεωμένη έκδοση, τιμόνι, κύλιση και φρένα δείχνουν να κέρδισαν κάποιους πόντους από τις βελτιώσεις που έκαναν οι τεχνικοί της εταιρείας στο Yeti.

YΠEP
- Χώροι
- Ποιότητα κύλισης
- Εικόνα-ευελιξία διαρρύθμισης εσωτερικού
- Ύψος από το έδαφος

KATA
- Θόρυβος κινητήρα
- Τσιμπημένη τιμή βασικής έκδοσης

Η γνωστή καλή οδική συμπεριφορά χωρίς δυσάρεστα επακόλουθα, παραμένει και μετά το facelift, με προοδευτικές αντιδράσεις, ασφάλεια και δυνατότητες χρήσης σε πατημένο χώμα


Συμπέρασμα
Το ανανεωμένο Yeti δεν άλλαξε ρότα, παρέμεινε πιστό στις διαχρονικές αξίες που του χάρισαν μέχρι σήμερα την εμπορική ανταπόκριση. Βελτιώθηκε διακριτικά στα λίγα σημεία όπου το είχε ανάγκη. Σε αυτά, σημειώστε την πιο σοβαρή αισθητική χάρη στις κατάλληλες πινελιές σε αμάξωμα και φωτιστικά σώματα και έχετε την ολοκληρωμένη εικόνα. Εννοείται πως με τον 1.6 TDI η συνταγή γίνεται ακόμη πιο εύγευστη, έστω κι αν τα 20,5 χιλιάδες ευρώ είναι σήμερα αρκετά χρήματα ακόμη και για ένα δοκιμασμένο δικίνητο crossover..
Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.skoda-auto.gr


  UP