ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο VW Passat

Αποστολή στην Εύβοια         ..:: Παρασκευή, 19 Δεκεμβρίου 2014 ::..


Το νέο Passat αποτελεί ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός για τη VW από πλευράς τεχνολογικού περιεχομένου, που είναι εντελώς νέο σε όλα τα επίπεδα. Δεν είναι, λοιπόν περίεργο που η ελληνική αντιπροσωπεία αποφάσισε να κάνει μια ασυνήθιστα «πλούσια» για τις μέρες μας διήμερη παρουσίαση του νέου της μοντέλου στους εκπροσώπους του ελληνικού Τύπου, που είχαν τη δυνατότητα να το οδηγήσουν σε μια αρκετά μεγάλη διαδρομή σε διαφορετικά είδη δρόμων από την Αθήνα μέχρι την Αιδηψό και ν' αποκτήσουν μια αρκετά πλήρη εικόνα για τις δυνατότητές του. Πολύ σημαντικό επίσης για την εμπορική πορεία του μοντέλου είναι το γεγονός ότι, αν και εντελώς νέο τεχνολογικά «από την κορυφή μέχρι τα νύχια» και πιο πλούσια εξοπλισμένο, δεν είναι ακριβότερο από το προηγούμενο. Οι τιμές του ξεκινούν από 21.400 ευρώ χωρίς απόσυρση (20.440 με απόσυρση) για το 1.4 των 125 ίππων, με εξοπλισμό που πραγματικά αναβαθμίζει την κατηγορία, περιλαμβάνοντας στάνταρ ESP με λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, hill holder και λειτουργία σταθεροποίησης ρυμουλκούμενου, 6 αερόσακους, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής 6,5", MP3 player, Bluetooth, MirrorLink και θύρες AUX και USB, υπολογιστή ταξιδιού με έγχρωμη οθόνη 3,5", νέα γενιά συστήματος αυτόνομου παρκαρίσματος, ένδειξη χαμηλής πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση κλπ. Οι τιμές των εκδόσεων ντίζελ ξεκινούν από 24.600 ευρώ χωρίς απόσυρση (23.170 με απόσυρση) για το 1.6 των 120 ίππων.


Κάθε νέο μοντέλο της μεσαίας κατηγορίας ευτυχώς επιβεβαιώνει ότι η υπερβολή με τη συνεχή αύξηση των διαστάσεων κάθε νέας γενιάς αυτοκινήτων φαίνεται να σταματάει, άσχετα αν εξακολουθεί η προσπάθεια για βελτίωση των εσωτερικών χώρων. Το νέο Passat έχει το ίδιο περίπου μήκος με το προηγούμενο (4,767 μ., δηλαδή 2 χιλιοστά πιο κοντό), αλλά το μεταξόνιο του είναι αυξημένο κατά 79 χιλιοστά, ώστε να προσφέρει ακόμα καλύτερους χώρους για τους επιβάτες. Επίσης, ο -ήδη μεγάλος- χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 21 λίτρα, φτάνοντας συνολικά τα 586, ενώ ο χώρος αποσκευών του στέισον -αυξημένος κατά 47 λίτρα- φτάνει τα 650 λίτρα. Εκτός από καινούργιο πλαίσιο όμως, το νέο Passat χρησιμοποιεί και μια νέα γενιά κινητήρων (TSI βενζίνης και TDI ντίζελ). Η γκάμα των κινητήρων βενζίνης περιλαμβάνει τους νέους 1.4 TSΙ 125 ίππων και 1.4 TSI 150 ίππων (ο δεύτερος με σύστημα ACT απενεργοποίησης κυλίνδρων). Από πλευράς ντίζελ ο νέος κινητήρας 1.6 TDI αποδίδει 120 ίππους, ο 2λιτρος TDI 150 ίππους και ο κορυφαίος κινητήρας της σειράς, ο 2λιτρος TDI BiTurbo, αποδίδει 240 ίππους και διατίθεται αποκλειστικά με σύστημα τετρακίνησης (4Motion). Τα κιβώτια είναι ένα χειροκίνητο 6 ταχυτήτων, το ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG επίσης με 6 ταχύτητες, κι ένα 7άρι DSG για το 2.0 TDI BiTurbo.

Το τεχνολογικό περιεχόμενο του νέου Passat, όμως, δεν ανανεώθηκε μόνο στα μηχανικά μέρη και το αμάξωμα, αλλά και στα διάφορα ηλεκτρονικά συστήματα, είτε πρόκειται για οδηγικά βοηθήματα και συστήματα ασφαλείας, είτε για συστήματα πληροφόρησης, επικοινωνίας και ψυχαγωγίας. Έτσι, υπάρχει π.χ. ένας πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαδραστική απεικόνιση πληροφοριών σύμφωνα με τις επιλογές του οδηγού, σύστημα Head-up Display, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος ανάγκης στην πόλη (City Emergency Braking) με αναγνώριση πεζών, σύστημα ακινητοποίησης του οχήματος σε περίπτωση πλήρους απουσίας αντιδράσεων από τον οδηγό (Emergency Assist), σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος με ρυμουλκούμενο, αυτόματο cruise control με σύστημα υποβοήθησης κίνησης σε κυκλοφοριακή συμφόρηση, νέα γενιά συστήματος ανίχνευσης χώρου στάθμευσης και αυτόνομου παρκαρίσματος που παρκάρει και σε παράλληλη σειρά ανάμεσα σε κάθετα τοποθετημένα αυτοκίνητα, σύστημα για τη ψυχαγωγία των πίσω επιβατών με «ταμπλέτες» οι οποίες έχουν σύνδεση μέσω Wi-Fi και φυσικά όλα τα ήδη γνωστά συστήματα ασφαλείας, συνδεσιμότητας (το αυτοκίνητο μπορεί να μεταβληθεί μέχρι και σε Wi-Fi spot για όλους τους επιβάτες του) και ψυχαγωγίας που χρησιμοποιούνται ήδη από το γκρουπ VW. Εκτός από το νέο ηχοσύστημα και τους νέους, ταχύτερους επεξεργαστές, υπάρχει (στο βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου) το σύστημα MirrorLink, που επιτρέπει την ενσωμάτωση εφαρμογών και λειτουργιών smartphones με Android (σύντομα και με iOS για iPhone) στο σύστημα ψυχαγωγίας του Passat, προβάλλοντας τις ενδείξεις τους στην οθόνη του αυτοκινήτου. Μαζί με τα νέα συστήματα προσφέρεται και μία σειρά online υπηρεσιών (και στην Ελλάδα), όπως ιστορικό του αυτοκινήτου και αναφορά κατάστασης οχήματος, αριθμός διαθέσιμων θέσεων σε χώρους στάθμευσης, δυνατότητα επιλογής προορισμών από το σπίτι και αποστολή τους στο σύστημα πλοήγησης για μεταγενέστερη χρησιμοποίησή τους κλπ.




Στο πλαίσιο της εκδήλωσης για την παρουσίαση του νέου Passat είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το αυτοκίνητο στην έκδοση 1.4 των 150 ίππων σε μια διαδρομή από την Αθήνα μέχρι την Αιδηψό μέσω Χαλκίδας, η οποία περιλάμβανε κάθε είδους δρόμο (αστική διαδρομή, αυτοκινητόδρομο, επαρχιακό και ορεινό δρόμο). Μια μεγάλη διαδρομή, που μας έδωσε τη δυνατότητα να αποκτήσουμε μια αρκετά πλήρη εικόνα για το αυτοκίνητο. Η πρώτη παρατήρηση και η αρχική αίσθηση που δημιουργείται μόλις μπεις στο αυτοκίνητο, αφορά την αναβαθμισμένη ποιότητα που είναι πλέον πολύ υψηλού επιπέδου, σχεδόν "premium" αυτοκινήτου. Η δεύτερη εντύπωση αφορά την αντίστοιχου επιπέδου εργονομία και τη συνολική λειτουργικότητα του εσωτερικού. Ο βενζινοκινητήρας των 150 ίππων είναι πραγματικά εξαιρετικός, εύστροφος, δυνατός, με πολύ καλή ροπή από χαμηλές στροφές και ανταποκρίνεται απολύτως στις ανάγκες του μεγάλου αυτοκινήτου. Το σύστημα μερικής απενεργοποίησης των κυλίνδρων (όταν το φορτίο του κινητήρα είναι μικρό) λειτουργεί πολύ αποτελεσματικά, δεν δημιουργεί το παραμικρό κενό στη λειτουργία του κινητήρα και ο οδηγός δεν αισθάνεται καν τις επεμβάσεις του, τις οποίες απλώς πληροφορείται από τη σχετική ένδειξη στο ταμπλό. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή (με κάποιους ελαφρούς θορύβους από τις αντιδράσεις της ανάρτησης στις έντονες ανωμαλίες του δρόμου να ακούγονται περισσότερο λόγω της απουσίας θορύβων από το εσωτερικό και τον κινητήρα), η ηχομόνωση είναι υψηλού επιπέδου, η αίσθηση από τα χειριστήρια απολύτως ικανοποιητική και η συμπεριφορά του αυτοκινήτου ασφαλέστατη και πλήρως προβλέψιμη, με καλό κράτημα και πολύ προοδευτικές αντιδράσεις. Προφανώς δεν μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με σπορ συμπεριφορά, αλλά για ένα ασφαλές και ευκολοδήγητο οικογενειακό αυτοκίνητο, με το οποίο μπορείς να ταξιδέψεις για πολλά χιλιόμετρα χωρίς να κουραστείς και χωρίς να αγχωθείς ούτε μια στιγμή.
Πάνος Φιλιππακόπουλος


  UP