ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Fiat 500L Living - 1.6 Multijet 105 HP

Μικρό στο μάτι         ..:: Παρασκευή, 12 Δεκεμβρίου 2014 ::..
Ένα μικρό πολυμορφικό που αποδεικνύεται απρόσμενα ευρύχωρο στο εσωτερικό του και απρόσμενα άνετο στο δρόμο, είναι πολύ πρακτικό, προσφέρει τη δυνατότητα και 7θέσιας διαμόρφωσης και είναι πλούσια εξοπλισμένο, στην πιο δυνατή -και πιο κατάλληλη για το χαρακτήρα και τις απαιτήσεις του- ντίζελ έκδοσή του

Στην Ελλάδα τα πολυμορφικά δεν έχουν (ακόμα και πριν την κρίση) την ευρύτατη διάδοση που έχουν στην υπόλοιπη Ευρώπη, γιατί μεγάλο μέρος του ελληνικού καταναλωτικού κοινού αγοράζει με κριτήρια... επίδειξης στο γείτονα και όχι λειτουργικότητας. Και σίγουρα ένα πολυμορφικό είναι λιγότερο «γκλαμουράτο» από ένα «τζιπ» (ή... «σαν τζιπ» όταν δεν είναι τετρακίνητο, όπως τα περισσότερα που πουλιούνται) ή ακόμα κι ένα σεντάν (ή... κούρσα, όπως τα έλεγαν οι παλιοί). Στον πολιτισμένο κόσμο, όμως, όπου ο κόσμος, χωρίς να έχει απαλλαγεί εντελώς από την ανθρώπινη ματαιοδοξία, έχει καταφέρει να χρησιμοποιεί λίγο περισσότερο τη λογική του και να σκέπτεται και τη λειτουργικότητα όταν πληρώνει πολλές χιλιάδες ευρώ, οι άνθρωποι με οικογένειες και γενικότερα μεγάλες ή μεταβλητές μεταφορικές ικανότητες, στρέφονται συχνά προς τα κατεξοχήν πρακτικά αυτοκίνητα, τα πολυμορφικά.

Ακριβώς επειδή απευθύνονται σε αγοραστές με αυξημένες μεταφορικές ανάγκες, αρκετά πολυμορφικά προσφέρονται και σε 7θέσιες εκδόσεις, ακόμα και αυτοκίνητα σχετικά μικρά όπως το 500L (που παρά το όνομά του δεν θα ήταν φυσικά δυνατό να βασίζεται στην πλατφόρμα του 500 και χρησιμοποιεί αυτή του μεγαλύτερου Punto). Στη συγκεκριμένη περίπτωση η 7θέσια έκδοση, που ονομάζεται Living, έχει το ίδιο μεταξόνιο αλλά μήκος μεγαλύτερο κατά 20 εκατοστά από το 5θέσιο 500L, φτάνοντας τα 4,35 μ., γεγονός που δίνει τη δυνατότητα προσθήκης μίας τρίτης σειράς με δύο ακόμα καθίσματα, τα οποία αναδιπλώνονται μέσα στο χώρο αποσκευών.

Εσωτερικό
Για να ξεκαθαρίσουμε εξαρχής το θέμα, πρέπει να τονίσουμε ότι σε 7θέσια αυτοκίνητα τόσο μικρού μεγέθους (το μήκος του 500L Living είναι το ίδιο περίπου με αυτό του μικρομεσαίου Bravo), είναι προφανές ότι οι δύο πίσω θέσεις δεν είναι ό,τι πιο άνετο υπάρχει για να φιλοξενήσουν ενήλικους. Και η πρόσβαση σε αυτές (με αναδίπλωση των καθισμάτων της μεσαίας σειράς) είναι δυσκολότερη, και ο χώρος που προσφέρουν είναι περιορισμένος. Είναι, λοιπόν, θέσεις που προορίζονται κυρίως για παιδιά και μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε περιπτώσεις που θα χρειαστεί στο αυτοκίνητο να μεταφερθούν και άλλα άτομα εκτός από την οικογένεια. Και προφανώς δεν είναι για ταξίδι, αφού στην 7θέσια διαμόρφωση ο χώρος αποσκευών είναι σχεδόν ανύπαρκτος. Όποιος αποφασίζει να επιλέξει την 7θέσια διαμόρφωση (που είναι έξτρα με 960 ευρώ επιπλέον) πρέπει να τα έχει υπ' όψη του όλα αυτά.

Από εκεί και πέρα, η προσθήκη των δύο θέσεων είναι πολύ χρήσιμη, η ανάπτυξη και η αναδίπλωσή τους είναι πανεύκολη με μία κίνηση και συχνά λύνει προβλήματα (ιδιαίτερα στις μετακινήσεις μέσα στην πόλη, με παππούδες και γιαγιάδες, φίλους των παιδιών κλπ.), ενώ από την άλλη πλευρά το αυτοκίνητο στην 5θέσια διαμόρφωσή του προσφέρει εξαιρετικούς χώρους, που θα ικανοποιήσουν και την πιο απαιτητική οικογένεια. Σ' αυτήν την περίπτωση, επειδή το κάθισμα της μεσαίας σειράς είναι συρόμενο (όπως επίσης διαιρούμενο και πλήρως αναδιπλούμενο) κι επειδή το δάπεδο δεν έχει μεγάλο εξόγκωμα στη μέση, 4 επιβάτες χωράνε με μεγάλη άπλα, ακόμα κι αν είναι αρκετά ψηλοί, ενώ ένας 5ος στη μέση πίσω μεταφέρεται πιο εύκολα απ' ότι στα περισσότερα αυτοκίνητα. Απλώς δεν κάθεται τόσο άνετα όσο στις ακραίες θέσεις, λόγω της διαμόρφωσης του καθίσματος στη μέση έτσι ώστε να εξυπηρετεί καλύτερα τους άλλους δύο πίσω επιβάτες (έχει και αναδιπλούμενο υποβραχιόνιο γι' αυτούς στη μέση). Εξίσου σημαντικό με τους χώρους για τους επιβάτες σ' ένα οικογενειακό αυτοκίνητο είναι να έχει και μεγάλο χώρο αποσκευών και σ' αυτήν την περίπτωση το 500L Living, όχι απλώς ικανοποιεί, αλλά ενθουσιάζει. O χώρος αποσκευών είναι τεράστιος και φτάνει τα 638 λίτρα όταν το κάθισμα της μεσαίας σειράς είναι τραβηγμένο τέρμα εμπρός και τα 560 λίτρα όταν είναι τραβηγμένο πίσω.

Την εικόνα της πρακτικότητας του εσωτερικού ενισχύουν και οι χώροι για μικροπράγματα, που είναι απολύτως επαρκείς (υπάρχουν και δύο ντουλαπάκια στο ταμπλό), ενώ η ποιότητα κατασκευής είναι προσεγμένη, αν και χωρίς πολυτέλειες (θυμίζοντας ότι πρόκειται για αυτοκίνητο της μικρομεσαίας κατηγορίας παρά την ευρυχωρία του εσωτερικού) και ο δίχρωμος διάκοσμος είναι συμπαθέστατος. Η θέση οδήγησης είναι ικανοποιητική, αλλά με δύο ελλείψεις. Η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή, άρα κάποιοι μπορεί να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει, ενώ και η πλευρική στήριξη του σώματος είναι μέτρια. Η τιμή του 500L Living 1.6 ντίζελ ξεκινάει από 23.300 ευρώ χωρίς απόσυρση (21.870 με απόσυρση), μείον την κατά περίπτωση προωθητική έκπτωση που κάνει η εταιρεία (αυτήν την εποχή 1.000 ευρώ). Δεν είναι φτηνό, δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε ότι, ασχέτως των... συνειρμών που δημιουργεί το όνομα "500", παραπέμποντας στο ομώνυμο μίνι, το αυτοκίνητο προσφέρει πολύ μεγάλους χώρους, ενώ έχει κι ένα εξαιρετικό επίπεδο εξοπλισμού, στον οποίο περιλαμβάνονται στάνταρ ESP με hill holder, 6 αερόσακοι, διζωνικός κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, προβολείς ομίχλης, αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, ηλεκτροχρωματικός καθρέφτης, cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος, υπολογιστής ταξιδιού, ραδιο CD με Bluetooth και θύρα USB κλπ.


Πολύ ευρύχωρο, πρακτικό και ποιοτικά προσεγμένο το εσωτερικό, αφήνει πολύ θετικές εντυπώσεις με τη σχεδίασή του και τον συμπαθέστατο δίχρωμο διάκοσμο

Κινητήρας-κιβώτιο
Ο πετρελαιοκινητήρας 1.6 Multijet με τους 105 ίππους είναι αρκετά δυνατός και σίγουρα απολύτως επαρκής για να κινήσει το "Living" με αξιοπρεπέστατους ρυθμούς και για να εξασφαλίσει ασφαλή προσπεράσματά. Ακόμα κι όταν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο, δεν αισθάνεσαι σε καμία περίπτωση να σου λείπει δύναμη, καθώς η υψηλή ροπή εξασφαλίζει καλές ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο έχει σωστή κλιμάκωση των σχέσεων για να συνεργάζεται καλά με το κινητήρα και είναι πολύ ικανοποιητικό σε λειτουργία χωρίς να είναι και το κορυφαίο σε αίσθηση. Η κατανάλωση είναι φυσικά περιορισμένη, σαφώς χαμηλότερη από αυτή που θα είχε ένας βενζινοκινητήρας, χωρίς πάντως να είναι και κορυφαία για ντίζελ. Αν και στο ταξίδι μπορεί να πέσει χωρίς μεγάλη δυσκολία κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ., στην πόλη δύσκολα πέφτει κάτω τα 8,5 και συνήθως κυμαίνεται γύρω στα 8,5-9.

Οδηγώντας
Στο δρόμο το αυτοκίνητο δείχνει αμέσως τον οικογενειακό του χαρακτήρα, που τονίζεται από τα επιμέρους χαρακτηριστικά της συμπεριφοράς του. Κατ' αρχάς έχει καλή ποιότητα κύλισης και απρόσμενα καλή άνεση. Έχει καλό κράτημα, είναι ευκολοδήγητο και είναι σταθερό στις μεγάλες ευθείες και τις καμπές. Λόγω του αυξημένου μήκους -χωρίς μάλιστα αύξηση του μεταξονίου- και της αδράνειας που αυτό συνεπάγεται, είναι πιο υποστροφικό από το απλό 500L (πάντα προοδευτικά όμως), ενώ αν αφήσεις απότομα το γκάζι πάνω σε στροφή, μπορεί λόγω αυτής της αδράνειας να αναπτύξει τάσεις υπερστροφής αρκετά ευκολότερα (φυσικά υπάρχει το στάνταρ ESP που επαναφέρει σε τάξη τα πράγματα). Συνολικά πρόκειται για ένα φιλικό και ασφαλές αυτοκίνητο, χωρίς κανένα σπορτίφ χαρακτήρα φυσικά, αλλά με καθαρά οικογενειακό χαρακτήρα, προσαρμοσμένο προς την άνεση και την ευκολία οδήγησης.

YΠEP
- Χώροι για επιβάτες
- Τεράστιος χώρος αποσκευών
- Πρακτικότητα - ευελιξία διαμόρφωσης εσωτερικού
- Δυνατότητα 7 θέσεων (έξτρα)
- Άνεση - ποιότητα κύλισης
- Δυνατός ντίζελ κινητήρας
- Εξοπλισμός

KATA
- Μέτρια πλευρική στήριξη καθίσματος
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης

Με σαφή οικογενειακό προσανατολισμό, το 500L Living προσφέρει πολύ καλή άνεση, ευκολία οδήγησης και προοδευτική συμπεριφορά χωρίς αιφνιδιασμούς


Συμπέρασμα
Το 500L Living είναι ένα ειδικό αυτοκίνητο για ειδικές ανάγκες κι αυτές τις ειδικές ανάγκες τις ικανοποιεί καλά. Με περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις που διευκολύνουν τη χρήση του και στην πόλη, προσφέρει εξαιρετικούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές και μια μεγάλη ευελιξία διαμόρφωσης του -πολύ πρακτικού- εσωτερικού του. Μ' ένα καλό συνδυασμό ασφαλούς οδικής συμπεριφοράς και άνεσης αποτελεί μια πολύ καλή λύση για τις οικογενειακές μετακινήσεις. Ο ντίζελ 1.6, με την αυξημένη ισχύ και ροπή του, είναι προφανώς πιο κατάλληλος στη συγκεκριμένη περίπτωση από τον 1.3, με δεδομένο ότι το αυτοκίνητό μπορεί να μεταφέρει μέχρι και 7 επιβάτες, οπότε το βάρος του αυξάνει αρκετά. Μπορεί να καίει λίγο παραπάνω από τον 1.3, αλλά προσφέρει ασφαλέστερα προσπεράσματα και πιο ξεκούραστη οδήγηση.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.fiat.gr


  UP