ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Nissan Qashqai - 1.6 D 4x4

Στο στοιχείο του         ..:: Παρασκευή, 21 Νοεμβρίου 2014 ::..
Ο δυνατός ντίζελ 1.6 βρίσκεται στο στοιχείο του στην τετρακίνητη έκδοση του Qashqai, που δεν «μοιάζει με τζιπ» απλώς, αλλά έχει και εκτός δρόμου δυνατότητες, προσφέροντας ταυτόχρονα όλα τα πλεονεκτήματα των υπόλοιπων εκδόσεων, χώρους, ποιότητα, λειτουργικότητα και ακόμα καλύτερη συμπεριφορά στην άσφαλτο

Η εξέλιξη των καταναλωτικών συνηθειών έχει οδηγήσει τις εταιρείες στην τάση να κατασκευάζουν ένα σωρό αυτοκίνητα που «μοιάζουν με τζιπ», αλλά είναι προσθιοκίνητα και κατά συνέπεια δεν έχουν καθόλου δυνατότητες για εκτός δρόμου κίνηση. Μια επιλογή με μοναδικό πλεονέκτημα την ψηλή θέση οδήγησης που δίνει μια καλύτερη εποπτεία του δρόμου (κάτι που προσφέρουν όμως και τα πολυμορφικά, με πολλά άλλα πρόσθετα πλεονεκτήματα), ίσως και τη δυνατότητα να «καβαλήσεις» ένα πεζοδρόμιο με μεγαλύτερη ευκολία (για όσους το κάνουν). Ευτυχώς που πολλές εταιρείες προσφέρουν και τετρακίνητες εκδόσεις αυτών των αυτοκινήτων «ελεύθερου χρόνου», οι οποίες βρίσκονται πολύ πιο κοντά στη φιλοσοφία που δημιούργησε τη συγκεκριμένη κατηγορία, προσφέροντας δυνατότητες για περιήγηση και σε περιοχές όπου δύσκολα φτάνει ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Μια τέτοια περίπτωση είναι και το Qashqai και θα ήταν βέβαια λίγο παράδοξο να μη προσφέρει η Nissan μια τετρακίνητη έκδοσή του, με δεδομένη την εμπειρία της στο συγκεκριμένο τομέα.

Εσωτερικό
Γνωστό μας ήδη από τις δοκιμές των προσθιοκίνητων εκδόσεων, το νέο Qashqai προσφέρει πολύ καλούς χώρους για 4 άτομα, αλλά και συνολικά στοιχεία πρακτικότητας, που προσεγγίζουν λίγο κάποιες ιδιότητες των πολυμορφικών. Ο χώρος αποσκευών των 406 λίτρων, για παράδειγμα (χωρητικότητα πολύ καλή για ένα τυπικά μικρομεσαίο αυτοκίνητο), προσφέρει μεγάλη ευελιξία διαμόρφωσης σε οριζόντιο και κάθετο επίπεδο, χάρη στα κινητά στοιχεία του δαπέδου. Πολύ καλοί επίσης είναι οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό και θα τους δώσουμε καλό βαθμό παρά τις στενές θήκες στις πόρτες. Η θέση οδήγησης, όμως, είναι αρκετά καλή μεν, αλλά απέχει από το άριστα, γιατί έχει κλιμακωτή και όχι συνεχή ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να υπάρχουν οδηγοί που δεν θα βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει.

Αυτό που εντυπωσιάζει στο νέο Qashqai είναι η ποιότητα κατασκευής και υλικών, που παραπέμπει σε επίπεδα premium αυτοκινήτου. Τα πολύ καλά μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και η πλήρης έλλειψη τριγμών από τη γεροδεμένη κατασκευή, δημιουργούν σίγουρα μία θετική διάθεση σε οδηγό και επιβάτες. Η τιμή του αυτοκινήτου στην τετρακίνητη έκδοσή του ξεκινάει από 25.940 ευρώ χωρίς απόσυρση (24.510 με απόσυρση), μ' ένα πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού στο οποίο στάνταρ είναι το ESP με hill holder και λειτουργία «μπλοκέ» διαφορικού, 6 αερόσακοι, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, υπολογιστής ταξιδιού, ηχοσύστημα με θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, cruise control, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Επίσης, για όποιον επιθυμεί να ξοδέψει περισσότερα χρήματα για να ενισχύσει την ασφάλεια του αυτοκινήτου, διαθέσιμη είναι και μια μεγάλη γκάμα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας και οδηγικών βοηθημάτων, όπως ραντάρ για την αποφυγή συγκρούσεων, έλεγχος προσοχής οδηγού, έλεγχος νεκρών γωνιών, ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, εντοπισμός οδικής σήμανσης, αυτόματοι προβολείς κλπ.


Όπως σε όλα τα Qashqai, το εσωτερικό είναι ευρύχωρο, ποιοτικό και λειτουργικό

Κινητήρας-κιβώτιο
Ο πετρελαιοκινητήρας 1.6 με τους 130 ίππους είναι από τους κορυφαίους σε ισχύ στην κατηγορία του και αυτό αποτελεί μια πρώτη ένδειξη των δυνατοτήτων του. Αλλά και στην πράξη αποδεικνύεται εξαιρετικός και φυσικά στην τετρακίνητη έκδοση έχει πολύ μεγαλύτερο νόημα η χρησιμοποίησή του, με δεδομένη την υπεροχή του ντίζελ στις εκτός δρόμου διαδρομές. Έχει τη δύναμη που χρειάζεται για να κινήσει άνετα το μεγάλο αυτοκίνητο ακόμα κι όταν είναι φορτωμένο, έχει πολύ καλή ροπή από χαμηλά που εξασφαλίζει καλές ενδιάμεσες επιταχύνσεις και κατά συνέπεια ξεκούραστη οδήγηση, έχει την ευστροφία (για ντίζελ) που επιτρέπει να προσπερνάς χωρίς άγχος ακόμα και σε μια ανηφορική διαδρομή. Δεν είναι ένα απλός κινητήρας «διεκπεραίωσης», αλλά ένα δυνατό σύνολο που προσφέρει στο αυτοκίνητο και καλές επιδόσεις, αισθητά καλύτερες από αυτές του μικρότερου ντίζελ 1.5.

Σύμμαχός του το εξαιρετικό εξάρι κιβώτιο, που είναι ακριβέστατο, με πολύ καλή αίσθηση και σωστή κατανομή των σχέσεων. Το σύστημα τετρακίνησης είναι αυτόματο, με διακόπτη που προσφέρει επιλογές για μπροστινή κίνηση, Auto (οπότε εμπλέκεται η τετρακίνηση όταν χρειάζεται) και Lock για κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού στα δύσκολα εκτός δρόμου κομμάτια. Η τελική σχέση μετάδοσης είναι μεν λίγο πιο κοντή στην τετρακίνηση έκδοση, η οποία όμως έχει και μεγαλύτερο βάρος, οπότε οι επιδόσεις από στάση χάνουν μερικά δέκατα, αλλά σε απόκριση και ενδιάμεσες επιταχύνσεις το αυτοκίνητο δείχνει εξίσου ζωντανό με την προσθιοκίνητη έκδοση. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, και το συγκεκριμένο πετρελαιοκίνητο Qashqai είναι πολύ οικονομικό. Στον αυτοκινητόδρομο μπορεί να περιοριστεί στα 6-6,5 λίτρα/100 χλμ. αν δεν ξεπερνάς τα 120 χλμ./ώρα, οπότε λόγω σχήματος, όπως σε όλα τα «τζιποειδή», αρχίζει να επιδρά αρνητικά η αεροδυναμική αντίσταση, πολύ περισσότερο απ' ότι σ' ένα σεντάν ή χάτσμπακ. Και στην πόλη μπορεί κανείς να κινηθεί με κατανάλωση γύρω στα 8,5 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, το αυτοκίνητο μας είχε αφήσει πολύ καλές εντυπώσεις ήδη από τη δοκιμή της προσθιοκίνητης έκδοσης. Προφανώς στο τετρακίνητο τα πράγματα είναι ακόμα καλύτερα, με δεδομένη αφενός την τετρακίνηση και αφετέρου το γεγονός ότι στην τετρακίνητη έκδοση υπάρχει πίσω ανάρτηση με σύστημα πολλαπλών συνδέσμων αντί για τον ημιάκαμπτο άξονα της προσθιοκίνητης. Το κράτημα του αυτοκινήτου στο δρόμο είναι κι εδώ πολύ καλό και η ακρίβεια της συμπεριφοράς του είναι τώρα ακόμα καλύτερη, καθώς το σύστημα τετρακίνησης μοιράζει τη ροπή πολύ πιο αποτελεσματικά και στους τέσσερις τροχούς. Η υποστροφή έρχεται τώρα πιο αργά και λιγότερο έντονα, το αυτοκίνητο είναι σχεδόν ουδέτερο και ο έλεγχος του εξαιρετικά εύκολος, ακόμα και όταν το πιέζεις αρκετά. Προφανώς γέρνει περισσότερο από ένα σεντάν λόγω αυξημένου ύψους, χωρίς υπερβολές όμως και χωρίς αυτές οι κλίσεις να προκαλούν και έντονη υποστροφή ή απότομες μεταφορές βάρους.

Το γεγονός ότι οι περισσότερες εκδόσεις του είναι προσθιοκίνητες, άρα πρόκειται κατά βάση για ένα αυτοκίνητο δρόμου, φαίνεται και από την καλή αίσθηση που έχει το τιμόνι του, αίσθηση συμβατικού επιβατικού και όχι εκτός δρόμου, ενώ πολύ καλές εντυπώσεις αφήνουν και τα φρένα του. Αυτό που δεν μπορεί να είναι τόσο καλό όσο σ' ένα σεντάν είναι η άνεση, που είναι μεν πολύ καλή για υπερυψωμένο «τζιποειδές», από τις καλύτερες στη κατηγορία, όχι όμως σαν αυτή των καλύτερων σεντάν ή χάτσμπακ. Κάτι που το καταλαβαίνεις κυρίως στις απότομες ανωμαλίες, χωρίς πάντως το αυτοκίνητο, που έχει και πολύ καλή ποιότητα κύλισης, να γίνεται σε καμία περίπτωση ενοχλητικό. Και φυσικά η συγκεκριμένη έκδοση έχει και αρκετές δυνατότητες για κίνηση εκτός δρόμου. Δεν είναι βέβαια καθαρόαιμο, αλλά έχει πραγματικές εκτός δρόμου δυνατότητες οι οποίες καλύπτουν τις ανάγκες της μεγάλης πλειοψηφίας των οδηγών.

YΠEP
- Χώροι
- Δυνατός κινητήρας ντίζελ
- Τετρακίνηση
- Κιβώτιο
- Φρένα
- Ποιότητα
- Κατανάλωση

KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης

Η τετρακίνηση προσφέρει και εκτός δρόμου δυνατότητες, αλλά και ακριβέστερη συμπεριφορά στην άσφαλτο χάρη και στην καλύτερη πίσω ανάρτηση της συγκεκριμένης έκδοσης


Συμπέρασμα
Η συγκεκριμένη έκδοση είναι αυτή που δικαιολογεί απολύτως την ύπαρξη του δυνατού ντίζελ 1,6 και την αυξημένη τιμή του. Η τετρακίνηση και οι εκτός δρόμου δυνατότητες «ταιριάζουν γάντι» με τους ντίζελ και φυσικά το Qashqai εξακολουθεί και σ' αυτήν την έκδοση να είναι ένα πολύ καλό οικογενειακό αυτοκίνητο, λειτουργικό, ποιοτικό, ασφαλές και ευχάριστο στην οδήγηση. Προσφέρει πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες στα ταξίδια της οικογένειας, που μπορεί με αυτό να κινηθεί και εκτός δρόμου, και ταυτόχρονα είναι ακόμα καλύτερο από το προσθιοκίνητο στην άσφαλτο χάρη στην καλύτερη ανάρτηση και την τετρακίνηση. Είναι προφανές ότι αυτή είναι η έκδοση του Qashqai που προτιμούμε περισσότερο απ' όλες.

Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.nissan.gr


  UP