ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

BMW 5 - 520i

Κυρία σε όλα...         ..:: Παρασκευή, 14 Νοεμβρίου 2014 ::..
Ακόμη και με 1,6 λίτρα κάτω από το επιβλητικό καπό, η 5άρα της BMW είναι ένα μεγάλο σεντάν που δύσκολα του προσάπτεις αρνητικά, ενώ και σε επίπεδο εικόνας δεν θα συναντήσεις κάτι πιο ηχηρό σε τέσσερις τροχούς

Αυτή η σειρά 5 είναι ένα από τα πιο επιβλητικά αυτοκίνητα που γνωρίσαμε τελευταία. Οι αναλογίες της, η εκλεπτυσμένη σχεδίασή της, το ύφος της, σε κάνουν πραγματικά «ψώνιο». Με λύπη την αποχωρίστηκα μετά από επτά ημέρες συμβίωσης. Μαθαίνεις να ζεις με την ποιότητα, το βαρύγδουπο «γκουπ» στις πόρτες, συνηθίζεις να γυρίζεις το βλέμμα σου αφού την πάρκαρες κι έχεις κατέβει, επιστρέφοντας στο σπίτι μετά από μια εξουθενωτική μέρα. Νιώθεις διακεκριμένος, με ένα τρόπο όχι εγωιστικό και ας μην το έχεις ανάγκη. Θέλεις να την περιεργάζεσαι οπτικά από κάθε γωνία, να δένεσαι μαζί της, λες και την αγόρασες... Το σχεδιαστικό τμήμα της BMW αξίζει πολλά συγχαρητήρια, πάντρεψε το κλασικό διαχρονικό με το μοντέρνο, με μια μέθοδο που δεν ξεχνάς εύκολα.

Εσωτερικό
Λίγο μικρότερη από 5 μέτρα (4,90), η «πεντάρα» είναι σίγουρα ένα μεγάλο αυτοκίνητο, που προσφέρει και μεγάλους χώρους. Όποιος καθίσει στο πίσω κάθισμα θα βολευτεί χωρίς, όσο ψηλός κι αν είναι. Αυτή η ευρυχωρία, μάλιστα, δεν επιτυγχάνεται σε βάρος του χώρου αποσκευών, ο οποίος έχει χωρητικότητα 520 λίτρων. Μόνο οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι μέτριοι. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, η εργονομία είναι σωστή, ενώ η ποιότητα κατασκευής είναι αυτή που περιμένεις από ένα ακριβό αυτοκίνητο γοήτρου. Η αίσθηση χλιδής είναι διάχυτη κι εδώ είναι που δυσκολεύεσαι να διακρίνεις μέσα σε ποια σειρά της BMW βρίσκεσαι, αφού το τέλειο φινίρισμα και το ακριβό δέρμα σε κάνουν να νιώθεις βασιλιάς, ακόμη και μέσα σε... υπουργικό αυτοκίνητο.

Η τιμή της 520i με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο είναι 44.950 ευρώ (43.520 ευρώ με απόσυρση). Ό,τι πληρώνεις παίρνεις σε αυτή τη ζωή... Ευτυχώς τουλάχιστον που ο στάνταρ εξοπλισμός της βασικής έκδοσης δεν είναι «βασικός», αλλά ανταποκρίνεται απόλυτα στην υψηλή τιμή του αυτοκινήτου, με στάνταρ 6 αερόσακους, DSC (το ESP της BMW), αισθητήρα σύγκρουσης με ενεργοποίηση φλας, εσωτερικού φωτισμού, ξεκλείδωμα θυρών, αποσύνδεση μπαταρίας και απενεργοποίηση αντλίας καυσίμου, σύστημα ελέγχου απόστασης παρκαρίσματος, σύστημα ανάκτησης ενέργειας από το φρενάρισμα, cruise control, προβολείς ομίχλης, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς θερμαινόμενους καθρέφτες, 3 πρίζες 12V, ηχοσύστημα με ραδιο-CD, 6 ηχεία και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου λειτουργιών iDrive με πολυχειριστήριο στην κεντρική κονσόλα και οθόνη 7'', υπολογιστή ταξιδιού κλπ. κλπ.


Αυτό το πολυτελές σαλόνι δεν κρύβει εκπλήξεις, όχι μόνο στην καθαρή από πλευράς γραμμών σχεδίαση, αλλά και στην απόλυτη ποιότητα, την πολυτέλεια, τον εξοπλισμό και τους χώρους επιβατών

Κινητήρας-κιβώτιο
Όσο και να απορεί κανείς πόσο καλά τα καταφέρνει ένας 1600άρης βενζινοκινητήρας για πρώτη φορά κάτω από το καπό μιας 5άρας, η απάντηση από τον ίδιο στην πράξη είναι ιδιαίτερα αποστομωτική. Αν δεν το διαβάσεις στα χαρτιά νομίζεις ότι είναι τουλάχιστον δίλιτρος, μάλιστα, με ομαλότατη λειτουργία που παραπέμπει σε 6κύλινδρο, ναι πολύ καλά διαβάσατε δεν τα έχουμε χάσει ακόμη! Πρόκειται για τον 1.600άρη TwinPower Turbo, με υπερσυμπιεστή, διπλό μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα βαλβίδων VANOS, άμεσο ψεκασμό και Valvetronic, ο οποίος αποδίδει 170 ίππους (σταθερά από τις 4.800 έως τις 6.450 σ.α.λ.) και 25,5 κιλά ροπής από τις 1.250 μέχρι τις 4.500 σ.α.λ. Εκτός από το σύστημα Start&Stop, έχει δοθεί περισσότερη προσοχή στην αεροδυναμική και τα ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης. Η μέση κατανάλωση των 10,8-11 λίτρων/100 χλμ. στην πράξη και όχι στα χαρτιά, ακούγεται υψηλή, αλλά η 520 δεν είναι 320, ούτε σε διάπλαση, ούτε σε κιλά. Εννοείται πως σε επίπεδο επιδόσεων, σε συνδυασμό με το εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων (και με σπορ πρόγραμμα), η 520i διαθέτει «γκάζι». Κάτι το οποίο κατανοείς όταν βυθίσεις το δεξί σου πόδι σε μια ελαφρώς ανηφορική ευθεία της εθνικής οδού, όπου θα δεις πολλά χιλιόμετρα στο ταχύμετρο αγόγγυστα σχετικά γρήγορα, χωρίς δισταγμό, με τον χαρακτηριστικό βελούδινο τρόπο των μεγάλων BMW. Και στις μικρές ταχύτητες όμως, ο κινητήρας δεν δείχνει να έχει πρόβλημα να υπερνικήσει το βάρος, με τη ροπή να σπρώχνει υποδειγματικά το μεγαλόσχημο αμάξωμα της 520i.

Οδηγώντας
Στο δρόμο κυριολεκτικά δεν περιμένεις τίποτα λιγότερο από το... καλύτερο, με δεδομένα τα τεχνικά χαρακτηριστικά του (οι αναρτήσεις είναι με γόνατα και διπλά ψαλίδια εμπρός και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, τα φρένα είναι αεριζόμενοι δίσκοι σε όλους τους τροχούς και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα κορυφαία), καθώς και το γεγονός ότι ήδη η προηγούμενη σειρά 5 ήταν το κορυφαίο αυτοκίνητο της κατηγορίας σε οδική συμπεριφορά. Και το αποτέλεσμα δικαιώνει απολύτως τις προσδοκίες σου. Εξαιρετικά στημένο αυτοκίνητο, σταθερότατο στις ευθείες και τις καμπές, με πολύ καλό κράτημα και κατευθυντικότητα για τον όγκο και τις διαστάσεις του στις στροφές. Το DSC επεμβαίνει σπάνια, διακριτικά και αποτελεσματικά όταν οι νόμοι της αδράνειας εμφανιστούν, ενώ τα κορυφαία φρένα και το καλό τιμόνι ολοκληρώνουν την εικόνα ενός αυτοκινήτου φτιαγμένου πρώτα για τον οδηγό, παρά τα σχεδόν πέντε μέτρα μήκους του. Η ποιότητα κύλισης είναι πραγματικά πολύ καλή, όπως και η άνεση στον ανοιχτό δρόμο. Μόνο στην τα run flat λάστιχα με τα σκληρά πλαϊνά και το χαμηλό προφίλ που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, δεν κολακεύουν το αυτοκίνητο στις συνεχείς λακκούβες και «σαμαράκια» της Αθήνας, δημιουργώντας κάποιους θορύβους και περνώντας κάπως «ξερά» πάνω απ' αυτά.

YΠEP
- Εικόνα κύρους
- Κινητήρας
- Οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Εξαιρετικό 8άρι αυτόματο κιβώτιο (έξτρα)
- Ποιότητα
- Χώροι
- Ασφάλεια
- Εξοπλισμός

KATA
- Χώροι για μικροπράγματα
- Η κύλιση από τα run flat ελαστικά

Η γνωστή επικοινωνιακή μεγάλη BMW στο δρόμο, βρίσκει εφαρμογή και στην 520i, με θετική έκπληξη τον κινητήρα, αρνητική τα run flat ελαστικά, και αναλλοίωτο δεδομένο την ασφάλεια κάτω από όλες τις συνθήκες


Συμπέρασμα
Δεν χωρά αμφιβολία πως η 520i είναι η καλύτερη πρόταση από τη σειρά 5, τουλάχιστον για τα δικά μας δεδομένα, με το χαμηλό κυβισμό, το μπρίο του κινητήρα και την χαμηλότερη τιμή συγκριτικά με την δίλιτρη 528i. Υπό προϋποθέσεις, δεν χρειάζεται να ανέβεις ψηλότερα, τα έχεις όλα, εκτός πια αν είσαι αντιπρόεδρος ελληνικής κυβέρνησης...

Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.bmw.gr/


  UP