ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Mercedes C Class - 220 BlueTEC

Κρυμμένος άσος         ..:: Παρασκευή, 07 Νοεμβρίου 2014 ::..
Με ένα κορυφαίο ντίζελ που αναδεικνύει τις εξαιρετικές δυνατότητες του πλαισίου, αλλά δυστυχώς επιβαρύνεται φορολογικά από το παράλογο ελληνικό κράτος λόγω «κυβικών» αν και είναι απίστευτα οικονομικός, η νέα C Class περνάει σ' αυτήν την έκδοση ακόμα περισσότερο το μήνυμα ότι οι κατασκευαστές των "premium" αυτοκινήτων δεν περιμένουν να τους πλησιάσουν οι άλλοι, αλλά έχουν ακόμα πολλά κρυμμένα χαρτιά στα μανίκια τους!

Μια εταιρεία που πουλάει αυτoκίνητα σε όλο τον κόσμο, προσπαθεί να έχει μία όσο το δυνατό πληρέστερη γκάμα που να καλύπτει ακόμα και τις... παραξενιές και τις εμμονές που υπάρχουν σε διάφορες χώρες, είτε από πλευράς φορολογικών αρχών, είτε ακόμα και από τους ίδιους τους καταναλωτές. Στη δική μας περίπτωση υπάρχουν και τα δύο (αφού και οι καταναλωτές έχουν περίεργος εμμονές όπως π.χ. με τα αμαξώματα στέισον), αλλά όταν μιλάμε για τη C Class, ένα αυτοκίνητο με τεράστια αποδοχή στο ελληνικό κοινό και μεγάλη εμπορική επιτυχία εδώ και χρόνια, οι παραξενιές αφορούν αποκλειστικά το υπουργείο Οικονομικών, με τη γελοία επιλογή του για επιβολή φόρων και «τεκμηρίων» με βάση τα «κυβικά» των κινητήρων. Η Mercedes έχει την απάντησή της σ' αυτή τη γελοιότητα, με κινητήρες βενζίνης και ντίζελ μόλις 1.600 κ.εκ., που προσπερνούν αναίμακτα τις υπερβολικές φορολογικές επιβαρύνσεις.

Αξίζει όμως κανείς να οδηγήσει, ειδικά στα ντίζελ, ένα αυτοκίνητο με μεγαλύτερο κινητήρα, για να διαπιστώσει στην πράξη πόσο παράλογη είναι αυτή η πολιτική (αν υποθέσουμε ότι το σκεπτικό πίσω από το αυξημένο τεκμήριο και την αυξημένη φορολογία είναι ότι επιβαρύνεται αυτός που καταναλώνει περισσότερο καύσιμο, αν και υποψιαζόμαστε ότι δεν υπάρχει κανένα σκεπτικό, παρά μόνο συμπλέγματα που επιστρατεύονται για να κρύψουν μια πλήρη ασχετοσύνη). Η C 220 BlueTEC είναι το αμέσως επόμενο σκαλί από το εισαγωγικό στα ντίζελ από πλευράς κυβισμού (C 180 και C 200 έχουν κινητήρα 1,6 λίτρων), μία έκδοση που απευθύνεται σε... φυσιολογικές χώρες, για όσους είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν μια μικρή επιβάρυνση (θα δούμε παρακάτω πως γίνεται μεγαλύτερη στην Ελλάδα) για ν' αποκτήσουν την αυξημένη ενεργητική ασφάλεια και άνεση στην οδήγηση που προσφέρει η αυξημένη δύναμη αυτού του κινητήρα.

Εσωτερικό
Η νέα γενιά της C Class έχει μεγαλύτερες διαστάσεις από την προηγούμενη και μεγαλύτερο μεταξόνιο, που φτάνει τα 2.840 χιλιοστά. Έτσι, υπάρχει μία αισθητή αύξηση των εσωτερικών χώρων, που είναι πολύ άνετοι για 4 άτομα (χωρίς να είναι και κορυφαίοι για μεσαίο αυτοκίνητο, αν και αυτό έχει πλέον μικρή σημασία τόσο που έχουν μεγαλώσει τα μεσαία αυτοκίνητα). Υπάρχει αρκετός «αέρας» για τα γόνατα των πίσω επιβατών, αλλά κάπως λιγότερος για τα κεφάλια τους (κανένα πρόβλημα πάντως αν είναι μέχρι 1,80 μ.) λόγω του κεκλιμένου σχήματος του πίσω μέρους του αυτοκινήτου. Αρκετά μεγάλος (480 λίτρα) είναι και ο χώρος αποσκευών και η μόνη παρατήρηση που έχουμε, είναι ότι στο βάθος, πίσω από τις πλάτες των καθισμάτων, σχηματίζει ένα ελαφρό κεκλιμένο «ανάχωμα», οπότε δεν είναι εντελώς επίπεδο το δάπεδό του.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και η γενική εργονομία σωστή (αν και θα θέλαμε περισσότερους ανοιχτούς χώρους για μικροπράγματα, ενώ οι κλειστοί είναι πολύ καλοί). Οι πολλές ρυθμίσεις επιτρέπουν στον οδηγό να βρει με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει, ενώ η νέα C-Class σηματοδοτεί μια νέα εποχή στη σχεδίαση των εσωτερικών των Mercedes. Οι σχεδιαστικές λεπτομέρειες που χαρακτηρίζουν τη Mercedes και έχει αποδειχθεί ότι είναι και εργονομικά πετυχημένες διατηρούνται (όπως π.χ. οι στρογγυλοί αεραγωγοί), αλλά από εκεί και πέρα σχεδιάστηκε ένα εντελώς νέο εσωτερικό, που συμβαδίζει και με τις εξελίξεις της εποχής στην τεχνολογία και στην επικοινωνία των ανθρώπων.

Βασικό στοιχείο της νέας αντίληψης για το εσωτερικό των αυτοκινήτων της Mercedes, με πρώτη εφαρμογή στη νέα C Class, είναι το νέο κεντρικό σύστημα ελέγχου των διαφόρων λειτουργιών του αυτοκινήτου και των συστημάτων ψυχαγωγίας και πληροφόρησης, που βασίζεται σε μία μεγάλη κεντρική οθόνη 7'' ή 8,4'' κι ένα νέο χειριστήριο (Touchpad) με επιφάνεια αφής, η οποία επιτρέπει την επιλογή των διαφόρων λειτουργιών και το χειρισμό του συστήματος με κινήσεις των δακτύλων (η επιλογή της οθόνης αφής απορρίφθηκε, γιατί έρευνες της εταιρείας έδειξαν ότι ο χειρισμός των διαφόρων λειτουργιών σε μια τέτοια οθόνη, αποσπά την προσοχή του οδηγού περισσότερο απ' ότι με το νέο χειριστήριο, που βρίσκεται δίπλα του στην κεντρική κονσόλα). Ταυτόχρονα όμως, η Mercedes διατήρησε και το γνωστό περιστροφικό διακόπτη ελέγχου του συστήματος, ώστε να μη δημιουργήσει πρόβλημα προσαρμογής στους παλιούς πελάτες της, που μπορεί να μην είναι εξοικειωμένοι με τις σύγχρονες τεχνολογίες.

Οι τιμές της C 220 BlueTEC ξεκινούν από τα 44.400 ευρώ (χωρίς απόσυρση) με χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ υπάρχει επιβάρυνση 3.237,15 ευρώ για το αυτόματο 7άρι κιβώτιο 7G-Tronic Plus που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Η διαφορά της από τη C 200 των 1.600 κ.εκ. είναι 4.000 ευρώ, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων είναι τέλος ταξινόμησης (αφού η C 200 έχει τέλος 20% και η C 220 50%). Πολύ υψηλό είναι το επίπεδο εξοπλισμού, στο οποίο περιλαμβάνονται ESP με hill holder, 7 αερόσακοι, σύστημα ελέγχου απόσπασης προσοχής, ενεργό καπό για προστασία πεζών, λειτουργία στεγνώματος φρένων, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, αναδιπλούμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, μερική ηλεκτρική ρύθμιση καθισμάτων, αυτόματα φώτα, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, θύρα USB και Bluetooth, υπολογιστής ταξιδιού, σύστημα Start-Stop κλπ. Θα σημειώσουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας (υπάρχει «κιτ» επισκευής) που στην Ελλάδα των άθλιων δρόμων είναι ένα ρίσκο.


Το εσωτερικό είναι κορυφαίο ποιοτικά και λειτουργικά, το νέο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου των διαφόρων λειτουργιών είναι μία επιπλέον αναβάθμιση, ενώ οι χώροι για τους επιβάτες είναι πολύ άνετοι

Κινητήρας-κιβώτιο
Ο εξαιρετικός κινητήρα ντίζελ άμεσου ψεκασμού των 2,2 λίτρων (2.143 κ.εκ.) με τους 170 ίππους είναι ήδη γνωστός μας από την προηγούμενη γενιά της C Class και δείχνει πόσο πιο γρήγορα έχει προχωρήσει η τεχνολογία από την αντίληψη της πραγματικότητας που διαθέτουν οι έλληνες «αρμόδιοι». Η μέγιστη ισχύς -σταθερά διαθέσιμη από τις 3.000 ως τις 4.200 στροφές- είναι ήδη ένα δείγμα των δυνατοτήτων του κινητήρα ν' ανταποκριθεί με τον καλύτερο τρόπο στις ανάγκες ενός μεσαίου οικογενειακού αυτοκινήτου σαν τη C Class, ακόμα κι όταν είναι εντελώς φορτωμένο. Αν και εκείνο που δείχνει ακόμα περισσότερο τις δυνατότητές του, είναι η εξαιρετική ροπή των 40,8 kgm, διαθέσιμη ήδη από τις 1.400 στροφές και μέχρι τις 2.800. Μπορεί, λοιπόν να κινήσει πραγματικά γρήγορα και να εξασφαλίσει ασφαλέστατα προσπεράσματα σε επαρχιακούς δρόμους στο αυτοκίνητο, που επιταχύνει από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 8,1'' (7,8'' με το αυτόματο κιβώτιο). Το εξαιρετικό αυτόματο επτάρι κιβώτιο της Mercedes, γνωστό μας ήδη από άλλα μοντέλα της εταιρείας, προσφέρει απόλυτα ομαλές αλλαγές και συνεργάζεται άψογα με τον κινητήρα, αξιοποιώντας με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητες του.

Κι ερχόμαστε στον τομέα της κατανάλωσης, που αποτελεί και το μέτρο αξιολόγησης της φορολογικής νομοθεσίας, αφού υποτίθεται ότι το τεκμήριο, άρα η και φοροδοτική ικανότητα μετριέται με βάση το κόστος λειτουργίας του αυτοκινήτου. Αυτό το αυτοκίνητο, λοιπόν, μας έκανε να αναρωτιόμαστε αν πράγματι είχαμε κάτω από το καπό ένα κινητήρα με 170 ίππους (που το επιβεβαιώναμε αμέσως με ένα πάτημα του γκαζιού!), τόσο χαμηλή είναι η κατανάλωσή του, με τιμές που πριν 10 χρόνια μπορούσες να πετύχεις μόνο με πολύ μικρότερα, ελαφρύτερα και πολύ πιο αργά αυτοκίνητα. Με μια φυσιολογική οδήγηση στην πόλη (γιατί υπάρχουν και αυτοί που στα φανάρια νομίζουν ότι κάνουν... ντράγκστερ!) μπορείς εύκολα να συγκρατήσεις την κατανάλωση στα 8,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ στον αυτοκινητόδρομο αν δεν παραβιάζεις το μέγιστο όριο ταχύτητας στην Ελλάδα (130 χλμ./ώρα), μπορείς να κινηθείς με μόλις... 6 λίτρα 100 χλμ. ή και λίγο παρακάτω. Για να δώσουμε μία χαρακτηριστική εικόνα της οικονομίας του, θα αναφέρουμε ότι μετά την παραλαβή του από την αντιπροσωπεία στη Νέα Κηφισιά, κατεβήκαμε τη λεωφόρο Κηφισού μέχρι την παραλία, ίσως την πιο οικονομική διαδρομή στην Αττική όταν είναι ανοιχτός ο δρόμος (ταχύτητες γύρω στα 100 χλμ./ώρα και ελαφρά κατηφορική κλίση στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής λόγω της διαφοράς υψομέτρου μεταξύ Κηφισιάς και παραλίας) με μέση κατανάλωση... 4,4 λίτρα/100 χλμ.! Το γιατί αυτό το αυτοκίνητο, λοιπόν, έχει τόσο αυξημένο τεκμήριο, μόνο με όρους μεταφυσικής μπορεί να ερμηνευθεί! Τελεία, αλλάζουμε παράγραφο...

Οδηγώντας
Η νέα C Class, οπισθοκίνητη όπως πάντα, βασίζεται και σ' ένα νέο «πλαίσιο», με αναρτήσεις πολλαπλών συνδέσμων εμπρός - πίσω. Εμπρός υπάρχει ένα νέο σύστημα τεσσάρων συνδέσμων κατασκευασμένο από αλουμίνιο (κάτι που εξοικονομεί βάρος 2 κιλών) και η πίσω ένα σύστημα πέντε συνδέσμων. Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό και πραγματικά είναι πολύ δύσκολο να θυμηθεί κανείς την εποχή που η πίσω κίνηση απαιτούσε μεγάλη προσοχή κατά την οδήγηση σε ελληνικούς δρόμους, ιδιαίτερα σε αυτούς που γλιστράνε πολύ. Το κράτημα του αυτοκινήτου είναι εντυπωσιακό, η πρόσφυσή του πολύ καλή, η συμπεριφορά του ουδέτερη και απολύτως προβλέψιμη, τα ηλεκτρονικά συστήματα κάνουν τη δουλειά τους πολύ αποτελεσματικά όσο και διακριτικά. Όταν εμφανίζεται υποστροφή αυτό γίνεται πολύ προοδευτικά, το γκάζι βοηθάει στον έλεγχο του αυτοκινήτου χωρίς υστερίες παρά την υψηλή ροπή του κινητήρα και φυσικά το ESP είναι έτοιμο να επέμβει αν το παρακάνεις.

Το τιμόνι είναι γενικά ακριβές, με αρκετά καλή αίσθηση στην επιλογή sport, αλλά όπως σε όλες τις Mercedes έχει μέτρια επαναφορά. Τα φρένα δεν αφήνουν το παραμικρό περιθώριο για κριτική κι ενισχύουν το ισχυρό αίσθημα ασφάλειας που προσφέρει το αυτοκίνητο. Αυτό που είναι σημαντικό, είναι ότι ένα τόσο καλό αυτοκίνητο σε οδική συμπεριφορά και ενεργητική ασφάλεια γενικότερα, προσφέρει ταυτόχρονα και μία άψογη ποιότητα κύλισης και πολύ καλή άνεση, στοιχείο σημαντικό για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο με "premium" χαρακτήρα, που πρέπει να ξεχωρίζει από τους «μέσους όρους» σε όλους τους τομείς.

YΠEP
- Κινητήρας
- Οδική συμπεριφορά
- Επιδόσεις
- Ασφάλεια
- Αεροδυναμική
- Ποιότητα
- Φρένα
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα κύλισης

KATA
- Μέτρια επαναφορά τιμονιού
- Λίγοι ανοιχτοί χώροι για μικροπράγματα
- Αυξημένη τιμή και τεκμήριο
- Έλλειψη ρεζέρβας

Ένας εξαιρετικός ντίζελ, δυνατός και απίστευτα οικονομικός, αναδεικνύει το εξίσου καλό πλαίσιο, που προσφέρει κορυφαία οδικά χαρακτηριστικά


Συμπέρασμα
Το ότι η νέα C Class είναι ακόμα καλύτερη από την ήδη πολύ καλή προηγούμενη, είναι γεγονός αναμφισβήτητο, που το επιβεβαιώσαμε ήδη από τη δοκιμής της «βασικής» C 180. Το ότι ανέβασε ακόμα περισσότερο τον πήχυ για τα "premium" αυτοκίνητα, αποδεικνύοντας ότι εξακολουθούν να ξεχωρίζουν από τα αυτοκίνητα «μαζικής» παραγωγής, παρά την τεράστια πρόοδο που έχουν κάνει κι εκείνα, είναι άλλο ένα αναμφισβήτητο γεγονός. Απλώς αυτή η εξαιρετική από πάσης πλευράς C 220 σε... εξοργίζει όταν την οδηγήσεις. Γιατί σου υπενθυμίζει ότι μία φορολογική νομοθεσία που βασίζεται σε κόμπλεξ και άγνοια και όχι σε οικονομικά δεδομένα ή σε περιβαλλοντική πολιτική ή, τέλος πάντων οποιοδήποτε άλλο κριτήριο που λειτουργεί προς όφελος της κοινωνίας, τιμωρεί όσους έχουν τη δυνατότητα και τη διάθεση να αγοράσουν ένα καλύτερο και ασφαλέστερο αυτοκίνητο, που δεν δημιουργεί μάλιστα πρόσθετη επιβάρυνση στο περιβάλλον με εκπομπές ρύπων, ή πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση στην κοινωνία με κατανάλωση ενέργειας.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.mercedes-benz.gr


  UP