ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ :: Σαλόνι Παρισιού :: 2014 ::

Σαλόνι Παρισιού 2014

        ..:: Δευτέρα, 06 Οκτωβρίου 2014 ::..

Ο κόσμος συνεχίζει την πορεία του
Στην Ελλάδα η κρίση και οι συνέπειές της απέχουν ακόμα πολύ από το να ξεπεραστούν, αλλά η υπόλοιπη Ευρώπη έχει αρχίσει να ξαναβρίσκει τα βήματά της. Αυτή ήταν και η αίσθηση που πήραμε στο φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι, όπου και ο κόσμος (δημοσιογράφοι και επαγγελματίες του χώρου) ήταν πολύς, και οι πρεμιέρες πολυάριθμες, θυμίζοντας παλιές καλές εποχές. Προφανώς ο κλάδος έχει προσαρμοστεί στην πραγματικότητα της εποχής, οι τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας και προστασίας του περιβάλλοντος βρίσκονται συνεχώς στο προσκήνιο, οι κατασκευαστές ακόμα και των υπεραυτοκινήτων τονίζουν πόσο λιγότερο καίνε τα νέα μοντέλα τους σε σχέση με τα προηγούμενα και η τάση των αγοραστών προς μικρότερα αυτοκίνητα αντικατοπτρίζεται και στην ανάλογη διευθέτηση της γκάμας των εταιρειών. Οι κατηγορίες που γνωρίζουν μεγάλη ανάπτυξη είναι αυτές των μικρομεσαίων και μικρών πολυμορφικών και «τζιποειδών» ή... ψευτοτζιποειδών (και τα λέμε έτσι, γιατί τα περισσότερα απ' αυτά δεν είναι πλέον ούτε καν τετρακίνητα). Χαρακτηριστικό επίσης της εποχής, είναι ότι τα μεγάλα γκρουπ στα οποία συγκεντρώνονται όλο και περισσότερες μάρκες, βασίζονται σε κοινά «δάπεδα» και μηχανικά μέρη για να παρουσιάσουν πολλά αυτοκίνητα με διαφορετικά σήματα (ή και πολλές παραλλαγές με το ίδιο σήμα), σε μια προσπάθεια να συγκρατήσουν το κόστος σε επίπεδα που θα τους επιτρέψουν να αντιμετωπίσουν τον ανελέητο ανταγωνισμό. Η Skoda παρουσίασε το νέο Fabia, σε πλαίσιο κοινό με άλλα μέλη του γκρουπ VW, η Fiat παρουσίασε το 500X, «ξάδελφο» του Jeep Renegade που είδαμε την άνοιξη στη Γενεύη, Audi και BMW παρουσίασαν ανοιχτές εκδόσεις των TT και σειράς 2 μετά τα αντίστοιχα κουπέ, η νέα X6 είναι, όπως και πριν, στενός συγγενής της X5, το νέο S-Max βασίζεται σε «δάπεδο» της Ford που χρησιμοποιείται και αλλού, φυσικά το νέο Passat είναι βασισμένο στη νέα «αρθρωτή» πλατφόρμα MQB του γκρουπ που χρησιμοποιείται σ' ένα σωρό μοντέλα, μέχρι και 5θυρο Mini έβγαλαν οι Γερμανοί της BMW για να επεκτείνουν τη γκάμα και να εκμεταλλευτούν την οικονομία κλίμακας που προσφέρουν τα κοινά μηχανικά μέρη και πλαίσια. Η εφευρετικότητα και η διαφοροποίηση δεν παύουν πάντως να υπάρχουν, τα κάθε είδους smart, MX-5, αλλά και το νέο Espace ή τα υπεραυτοκίνητα σαν την Asterion της Lamborghini, μας δείχνουν ότι ζούμε σ' ένα κόσμο πολύπλοκο, με πολλές αντιφάσεις ίσως, αλλά σίγουρα και με μεγάλο ενδιαφέρον. Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι απλώς μία εικόνα του, ένας αντικατοπτρισμός των πολύπλοκων δομών του._Π.Φ.


Αποστολή: Πάνος Φιλιππακόπουλος
Επιμέλεια: Πάνος Φιλιππακόπουλος, Γιάννης Τσιρογιάννης


  UP